Iets leuks doen in omgeving Holten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Iets leuks doen in omgeving Holten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 00:23

Hoi bokkers! :wave:

Mijn vriend en ik gaan maandag voor een midweek in een bungalow in Holten uitblazen. Naast het relaxen op het terras en wandelen willen we graag ook wat doen en zien. Hebben jullie tips en ideeën?

Mijn vriend is geen paardenmens en dierentuinen of pretparken zijn we ook niet echt naar op zoek. Iets speciaals als kastelen of andere geschienis uitstapjes vinden we beiden leuk.

Zwemmen is niet ons ding, maar sportieve dingen als kanoën vinden we erg leuk. Klimmen kan dan weer niet.

Hebben jullie tips voor uitstapjes? Dan hoor ik die graag!

Daantjuh88

Re: Iets leuks doen in omgeving Holten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:25

Ik zou een bezoekje brengen aan de Canadese Begraafplaats. Er liggen nu nog bloemen en ziet er altijd wel mooi uit. Lekker wandelen op de holterberg, mooie omgeving. Deventer vind ik zelf wel een leuke stad om heen te gaan. Volgens mij kan je kanoen op de Regge, volgens mij kan je dat bespreken bij het Molke in Rijssen.

Veel plezier!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 09:45

Dank je wel!
Met dit weer moet dat wel lukken. Canadese begraafplaats staat op ons to do lijstje, daar wilden we al graag heen :).

Bedankt voor je tips!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:51

Stadswandeling in Deventer is erg leuk. Je kan de route bij de vvv halen. Wij hebben hem vorig jaar gedaan en ik vind alle oude gebouwen en de geschiedenis van Deventer prachtig.
Met dit weer kun je prachtig zitten op de brink bij de diverse terrasjes en een ijsje bij talamini op de brink is ook een must do :D

tasttoe in Holten is echt lekker eten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:51

Je kunt hier ook heel leuk kanoen. Bij Buitensport Twente kun je een mooie route doen!

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:55

Bad Bentheim, net over de grens en dierentuinen zoek je niet maar wat dacht je van http://www.valkerijrijssen.nl Verder heb je natuurlijk de holterberg met een schitterend natuurmuseum, Nijverdal waar je leuk kunt winkelen.
Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:57

En het is leuk om een keer bij Texas Ribhouse te gaan eten in Boekelo of Geesteren :) Lekker vlees, jummie :D (krijg al honger als ik er aan denk)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:00

Als je wilt winkelen en in de buurt wil blijven is Rijssen een leuke plaats om even te winkelen
Veel schoenenwinkels en kledingwinkels. (donderdag koopavond)

Verder kan je ook kanoen bij het Mölke tussen Nijverdal en Rijssen

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:10

Diepenheim... 20 min vanaf holten. 6 kastelen in 1 dorp

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 22:59

Hi!

Hier even een kort berichtje, ik ga alle ideeën morgen aan mijn vriend voorleggen, nu zijn we op miraculeuze wijze alleen maar moe en we kijken morgen ochtend wel wat we gaan doen.. :)
De omgeving is prachtig en we gaan zéker een van de wandelroutes over de berg maken, die starten namelijk bij ons langs de weg! Toppertje dus.

Bedankt voor de tips!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 23:08

Bij de wilgenweard in Nijverdal kun je veel doen. Gps, kanoën etc. Verder heb je in Nijverdal het oorlogsmuseum mochten jullie daar van houden. Verder kun je inderdaad heerlijk wandelen overal. Ook in Nijverdal is donderdag koopavond en vanaf morgen (kleine) kermis. Vrijdagavond is er nachtmarkt.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 13:17

Gister op de Canadese begraafplaats geweest, is een echte aanrader. Het is er prachtig en het is heel heftig om de graven te bekijken. Hun leeftijd, de tekst van hun familie etc.

Vandaag gaan we een heel stuk de Sallandse heuvelrug in, vanwaar we een groot stuk gaan wandelen. Wat is die natuur prachtig zeg!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 13:19

Joolien schreef:
En het is leuk om een keer bij Texas Ribhouse te gaan eten in Boekelo of Geesteren :) Lekker vlees, jummie :D (krijg al honger als ik er aan denk)

Jeetje Joolien...... ik krijg meteen trek!! Dit hebben we jaren geleden, toen we nog in NL woonden, veel gedaan!
En dan die duivels gekruide hot spareribs!! yum...

Dus Amy11, als je nog tijd over hebt... dikke aanrader.

Ik mis het!! 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:18

countrygirl schreef:
Joolien schreef:

Jeetje Joolien...... ik krijg meteen trek!! Dit hebben we jaren geleden, toen we nog in NL woonden, veel gedaan!
En dan die duivels gekruide hot spareribs!! yum...

Dus Amy11, als je nog tijd over hebt... dikke aanrader.

Ik mis het!! 8-)

Haha ik heb erg moeten wennen aan het interieur maar begin t steeds leuker te vinden. En t eten is er gewoon hartstikke goed! Vorige week Dry aged meat gehad, heerlijk!!!!!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 14:16

Hmmm.. Joolien, Texas ribhouse is hem niet geworden, maar als ik dat zo lees zal ik toch maar eens heen en weer moeten rijden, puur om daar te eten!!

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:09

Hoe was het hier in ons mooie Twente??

Hier genoeg te doen, ik woon zelf ook in Nijverdal! Wat heb je uiteindelijk allemaal gedaan?

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:05

Nou Dutch Riders, ze is in ieder geval niet naar ribhouse Texas geweest.... zonde he??

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:54

countrygirl schreef:
Nou Dutch Riders, ze is in ieder geval niet naar ribhouse Texas geweest.... zonde he??

Nou... Dat is ontzéttend zonde!!, dat kun je niet missen.... :j

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 21:36

;) als ik op vakantie ben ben ik dusdanig gelukkig dat ik ein-de-lijk zelf kan beslissen wat ik wil koken dat ik altijd kook op vakantie.. Ga (op enkele uitzonderingen na) nooit uiteten op vakantie.

We hebben 4 dagen sowieso gewandeld over de Sallandse heuvelrug en de Holterberg. We zijn bij de Canadese begraafplaats geweest, we zijn in Holten (dorp) geweest en in Rijssen. In Rijssen lekker icetea gedronken op een terras (is voor mij ultiem vakantiegevoel!!) ook hebben we een stukje langs het wereldtijdpad gewandeld (erg leuk om de teksten op de paaltjes te lezen en de kantelborden met meer informatie) we hebben, toen we de laatste dag bij de oude Deventerweg in het bos hadden gewandeld ook nog een oud kamp bezocht. Dit was in eerste instantie een werkkamp voor werkelozen (ik geloof uit IJmuiden), maar tijdens de tweede Wereldoorlog werd het kamp overgenomen door de Duitsers en werden er Joden in opgesloten. Was behoorlijk heftig om de informatie achter dat kamp te lezen.
Ook hebben we de laatste dag toen we nog een klein stukje wandelden, voor we het natuurgebied uit moesten, een ree gespot. Was echt een klein cadeautje :) <3.
We hebben ontzettend genoten van onze dagen daar en de omgeving, we denken er nog veel aan terug haha.

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:08

AmyII schreef:
;) als ik op vakantie ben ben ik dusdanig gelukkig dat ik ein-de-lijk zelf kan beslissen wat ik wil koken dat ik altijd kook op vakantie.. Ga (op enkele uitzonderingen na) nooit uiteten op vakantie.

We hebben 4 dagen sowieso gewandeld over de Sallandse heuvelrug en de Holterberg. We zijn bij de Canadese begraafplaats geweest, we zijn in Holten (dorp) geweest en in Rijssen. In Rijssen lekker icetea gedronken op een terras (is voor mij ultiem vakantiegevoel!!) ook hebben we een stukje langs het wereldtijdpad gewandeld (erg leuk om de teksten op de paaltjes te lezen en de kantelborden met meer informatie) we hebben, toen we de laatste dag bij de oude Deventerweg in het bos hadden gewandeld ook nog een oud kamp bezocht. Dit was in eerste instantie een werkkamp voor werkelozen (ik geloof uit IJmuiden), maar tijdens de tweede Wereldoorlog werd het kamp overgenomen door de Duitsers en werden er Joden in opgesloten. Was behoorlijk heftig om de informatie achter dat kamp te lezen.
Ook hebben we de laatste dag toen we nog een klein stukje wandelden, voor we het natuurgebied uit moesten, een ree gespot. Was echt een klein cadeautje :) <3.
We hebben ontzettend genoten van onze dagen daar en de omgeving, we denken er nog veel aan terug haha.

Jaa het is echt genieten hier, wij wonen in het bos op de Sallandse heuvelrug..
Ook geweldig veel ruiterpaden hier :j
Heb je nog de beruchte Korhoeners gespot? ;)

Niet bij het oorlogsmuseum geweest? http://www.memorymuseum.nl/

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 22:21

:n geen oorlogsmuseum geweest... Enne.. Korhoenders? Hoe zien die eruit? :o

De vier dagen waren veeeeel te kort en we gaan zeker weer eens die kant op.