Mijn vriend en ik gaan naar Nederland op vakantie / woning tocht deze maand maar naast de burgerlijke en praktische dingen willen we ook een paar dagen wat leuks doen.
Nu verblijven we in Den Bosch dus Arnhem is wel een stukje met de trein en daarom willen we eigenlijk het Airborne museum en Burgers Zoo in 1 dag doen, maar is dat wel haalbaar?
Zijn er bokkers die één of beiden dingen bezocht hebben en mij kunnen vertellen hoelang je ongeveer nodig hebt om alles op je gemak te bekijken? Gehaast door een museum en/of dierentuin is natuurlijk ook niet leuk, dan bezoeken we liever slechts 1 ding.
Ik woon er vlakbij. Dat red je goed in 1 dag, Airborne ben je met 2 uur wel klaar. Er rijdt vanaf het centraal station een bus rechtstreeks naar het museum en ook uiteraard naar de zoo. Ik zou dan eerst naar het museum gaan om vervolgens de rest van de dag rustig in de dierentuin te kunnen lopen, want het is een groot park!
ik zou de dierentuin ook op het laatst doen, Airborne ben ik zelf nog nooit geweest dus weet niet hoe lang je daarmee klaar bent. Burgers is vrij groot en zou daar de tijd voor nemen om alles gewoon rustig te bekijken
We willen inderdaad het museum eerst doen en daarna op ons gemak naar de dieren kijken. Ik had het idee dat het museum meer tijd nodig zou hebben, op de website lijkt het vrij groot en ik heb natuurlijk een man mee dus die moet alle tanks en wapens uitgebreid bestuderen. Terwijl ik zelf zoiets heb van "oh een tank, next"
Zit er toevallig ook een leuk restaurant bij de dierentuin of in arnhem?
In arnhem centrum zijn veel mogelijk heden om te eten, voor elk wat wilt, maar ook in burgers zit een restaurant, weet alleen niet wat ze daar allemaal hebben op het menu
Airborne museum is mooi, maar wij hadden er de hele dag voor uitgetrokken en stonden binnen 2 uur weer buiten. Is niet heel groot, wel mooi (vooral de kelder, daar hebben ze de situatie nagebootst), maar ik lees nooit altijd al die informatie die erbij staat, dus we gingen er dan wel relatief snel door. Ze hebben overigens wel mooie beelden waar je blijft hangen. Ik zou dan gewoon vroeg gaan, dan kan je het prima combineren en op je gemakje doen.
Ik ben alleen in burgers zoo geweest , na 3 uur had ik alles wel gezien..
mirmar
Geplaatst: 04-05-13 15:03
Ik denk dat het er vanaf hangt hoe rustig aan je het wil doen of hoe snel. Iedereen vindt andere dingen leuk dus waar de 1 gauw uitgekeken is, is de ander (veel) langer bezig. Denk dat ik zelf in de ochtend lekker de tijd zou nemen om te doen wat ik wil, lekker rustig ontbijten ofzo, en dan op m'n gemak die kant op zou gaan. Zou zelf wel eerst het museum gaan bekijken omdat ik van mezelf weet dat we daar sneller uitgekeken zouden zijn dan in het dierenpark. Als jouw man echter wel heel geïnteresseerd is in het museum heb je natuurlijk al gauwer kans dat je er wat langer loopt. Het dierenpark zal nu ook wel tot wat later open zijn toch? Dus als je daar daarna heen gaat en het is lekker weer kun je daar op je gemak rondlopen en desnoods een hapje eten ook als je dat zou willen. Als het je na het museum toch te laat geworden is zou ik misschien nog wat winkels bekijken en dan een gezellig restaurantje opzoeken en de volgende dag naar het dierenpark gaan. Tis maar net wat je wil en je de tijd voor hebt/wil nemen denk ik.
Raponsje
Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-13 15:06
takkie_muis schreef:
Ik ben alleen in burgers zoo geweest , na 3 uur had ik alles wel gezien..
Had je toen wel zeg maar een hele ronde door het park gelopen?
Hoe snel je in een dierentuin klaar bent met kijken hangt er vanaf hoe druk het is. Hoe drukker, hoe sneller je de mensenmenigte zat bent en hoe sneller je weer buiten staat. Kun je ergens echt naar kijken dan ben je veel langer zoet.
Hier iemand van het museum zelf(en de VVV) Je kan het makkelijk redden! Zorg gewoon dat je dit als eerste doet s morgens. Dan heb je de hele dag nog voor burgers zoo. Mocht je verder vragen hebben hoor ik het wel. Je bent met anderhalf uur wel klaar in het museum.