Zijn er meer bokkers die dit jaar naar het buitenland gaan om vrijwilligerswerk te doen?
Misschien is het leuk om elkaars ervaringen uit te wisselen en elkaars ideeën te delen?
Misschien leuk om elkaar te vertellen waar je naartoe gaat, wat je gaat doen, waarom je vrijwilligerswerk wil doen, hoe je het geld bij elkaar krijgt etc.

Ik vertrek 21 juli voor een maand naar Tanzania om daar vrijwilligerswerk te doen in een babyhuis. Ik reis zelfstandig naar Tanzania en zit daar een maand in een guesthouse bij een Tanzaniaanse vrouw in huis met andere vrijwilligers. Ik help 5 dagen in de week in babyhuis Cradle of Love. Daar zorg ik voor de baby's en knuffel en speel met ze. Wat ik daar allemaal precies ga doen is natuurlijk afwachten tot ik daar ben.
Ik wil al jaren vrijwilligerswerk in Afrika gaan doen maar eerst was ik te jong en toen heb ik er eigenlijk niet meer aan gedacht. Maar een paar maanden geleden kwam de gedachte om te gaan weer naar boven en heb ik besloten om nu echt te gaan. Nu ben ik nog jong en zit ik nergens aan vast. Of naja, ik heb al 3,5 jaar een vriend en heb 2 pony's maar een maand kan ik wel weg zijn. Hoop ik.

Wat betreft de bekostiging vindt ik het erg lastig. Mensen sponsoren je niet zo makkelijk als ik had gedacht. Ik heb tot nu toe pas € 10,- gesponsord gekregen. En daar ga ik deze reis van € 3000,- niet mee kunnen financieren. Hoe doen jullie dit?
Ik heb iig erg veel zin in mijn reis en ik ga hoe dan ook. Desnoods moet ik geld lenen

Graag hoor ik jullie verhalen!
. Heb al contact gehad met een stichting in Spanje maar dat contact verloopt heel moeizaam en dat gaat niet via een organisatie. Ik denk dat jij wel via een organisatie gaat? Als ik echt ver weg ga (buiten Europa) wil ik denk ik liever via een organisatie omdat die weten waar ze aan beginnen, plus dat ik nog nooit alleen gereisd heb en het mij wel handig lijkt om niet in je uppie in de middle of nowhere te staan. Een soort basis waar je op terug kan vallen lijkt mij dan wel heel fijn.
Ik was eigenlijk een beetje laat