Ik heb 2,5 maand gereist in Australië en Nieuw-Zeeland, en ik wil graag mijn foto's met jullie delen!
Ik ben drie weken in Nieuw-Zeeland geweest, en wat een prachtig land is dat! Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit nog een land met mooiere natuur ga zien. Ik heb in Nieuw-Zeeland echt mega veel gave dingen gedaan, zoals zwemmen met dolfijnen, bungyjumpen (3x!), raften, skydiven (2x), hiken, paardrijden enz. Het was ontzettend moeilijk om een selectie van een paar foto's te maken, maar hier zijn ze!
Mijn vervoersmiddel tijdens de drie weken, de Stray bus!
We beginnen met het Noorder eiland. Surfen in Raglan, mega groot surfboard

Vlakbij Rotorua hebben we een nachtje geslapen bij de Maori

Raften in Rotorua van 's werelds hoogste commercieel gerafte waterval (7m)
Even stoppen voor een pauze tijdens een paardrijrit, prachtig uitzicht
De Tongariro Alpine Crossing, een van 's werelds mooiste hikes. Ik ben 7 uur onderweg geweest, maar het was het waard! Het is net of je in Mordor van LOTR loopt, echt heel mooi!
Hier Mount Doom op de achtergrond

Ik bij Mount Doom

Close up van een mooie vogel ergens onderweg
Skydiven bij Lake Taupo! Echt super gaaf!

En toen door naar het Zuider Eiland!
Hier ging ik een hike doen op de gletsjer in Franz Josef. We werden met een helicopter naar de gletsjer gebracht, daar gingen we hiken met crampons (van die spikes voor onder je schoenen), en toen werden we weer terug gebracht met de heli. Heel cool

In een grot van ijs

Uitzicht omhoog vanuit de grot
Onderweg in de bus, LOTR landschap
En toen gingen we door naar Queenstown, de adrenaline stad van Nieuw-Zeeland! Ze hebben onder andere daar drie bungy jumps, en ik had het idiote idee om ze allemaal te doen

We begonnen met de Kawarau bridge bungy

Close-up van de sprong, deze komt zeker aan de muur!

Bungy nummer 2: De Ledge bungy
En de laatste, en de hoogste, de Nevis bungy
Een foto vanafde rand, het is een heel eind naar beneden..
En toen zat het erop! Been there, done that, got the t-shirts

Een van de mooiste plekjes van Nieuw-Zeeland, Milford Sound

Voor wie van Lord of the Rings houdt..
Paardrijden langs en door de rivier

Zwemmen met wilde dolfijnen, heel bijzonder
En spring!
Wel honderden baby zeehondjes, super schattig! Lastig op de foto te zetten, ze zitten geen seconde stil!
Onderweg naar Mount Cook
En een onwijze mooie wandeling door de vallei waar Mount Cook aan ligt

Een van de o zo blauwe meren van Nieuw-Zeeland

Helaas ben ik alweer thuis, en drie weken was veels te kort om Nieuw-Zeeland te zien. Gelukkig ben ik alweer aan het sparen voor mijn volgende reis, en dan kom ik lekker nog een keertje terug!