Verre reis met kinderen, waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wreckh

Verre reis met kinderen, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 16:44

Ik was wat op dit gedeelte van het forum aan het neuzen en zag dat er best wel wat reislustigen zijn onder ons. Vandaar dat ik hier deze vraag stel.

Wij gaan elk jaar in febr. op vakantie. We hebben 2 kinderen van dan 6 en 3 (in febr. word ze 4) jaar. Eerste paar jaren met de kids het dichtbij huis gezocht (canarische eilanden) vorig jaar hebben we wat verder geprobrobeerd. We zijn naar Curacao geweest. Dit is prima bevallen. Nu zou ik eigenlijk wel een wat avontuurlijkere vakantie willen doen. Australie en nieuw-zeeland willen we eigenlijk doen als de kids m.n. de jongste iets ouder is. Net als Afrika. Wat zijn nu leuke avontuurlijke kindvriendelijke vakanties. Inenten is geen probleem, malaria tabletten slikken heb ik wat meer moeite mee. Ik zou zelf graag wat rondreizen ergens, maar ik wil niet dagelijks lange afstanden afleggen. Ik wil dat het veilig is voor de kids, dat ze wat leren em avontuurlijk.

Heb al wat gelezen over costa rica, de foto's lijken mooi, maar misschien te toeristisch??? Ow ja, lekker weer vinden we wel erg belangrijk.

Wie heeft leuke tips en ideeen??

aronneke

Re: Verre reis met kinderen, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:47

Ga in september naar Zuid-West Amerika, huur een SUV of camper! Je kan de lengte van de route en de te rijden afstanden zo kort of lang maken als je zelf wilt.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:54

Costa Rica is een aanrader met kinderen (zonder kids trouwens ook :+ ). Toen onze zoon 3 werd zijn we een paar weken met een huurauto (flinke 4x4) het land doorgetrokken.
Afgelopen jaar zijn we 2 keer naar Marokko geweest en een lange reis door Namibie, dat is met een (toen net) 4-jarige al ontzettend leuk. Groot wild spotten, afrikaanse stammen en cultuur, alles was een succes. Dus Kenia of Zuid Afrika is ook een aanrader. Lekker weer, en bij de lodges en campings (wij reisden met 4x4 met tent op het dak) zijn meestal heerlijke zwembaden om de warmste uurtjes op het midden van de dag door te brengen. 's Morgens en/of 's avonds reden we naar een andere plek of deden we gamedrives.

Dit najaar gaan we Vietnam, Laos, Thailand doen. Nu wordt onze zoon bijna 5. Wij wachten nog even met de echte wandeltrekkings door de Himalaya, lijkt me dat dat leuker is over een paar jaar wanneer hij ook langere tochten te voet kan doen.

Als je meer wilt weten: just ask!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 18:48

We zitten echt aan februari vast. Manlief is boer en zit dus midden in de drukte in september.

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:12

Zelf ben ik diverse keren in Azie geweest en daar zijn zeker ook een aantal leuke bestemmingen met kinderen. Als je voor het eerst die kant van de wereld op gaat zijn Thailand, Maleisie en Indonesie leuke landen om mee te beginnen. Zelf denk ik dat, als je een beetje avontuur en afwisseling zoekt, Thailand misschien wel een van de leukste is voor het gezin. Daar is het in februari normaliter ook goed weer!

Er zijn super veel leuke en avontuurlijke dingen te ondernemen en de bevolking is vriendelijk en over het algemeen gek op kinderen. Als je de meest toeristische plekken vermijdt (bijvoorbeeld Pattaya of Patong op Phuket), kun je hier superleuk reizen met kids.

Het ligt er natuurlijk aan hoe lang je de tijd hebt maar je zou een leuk rondje Bangkok - centraal en/of het noorden - strand in het zuiden kunnen doen. Met kids is het Khao Sok National Park denk ik wel leuk. Hier kun je leuk varen, door de jungle wandelen, met olifanten in de weer. In Bangkok en Chiang Mai kun je bijvoorbeeld weer leuk fietsen. Qua strandresorts zijn er ook zoveel mogelijkheden.

Misschien is dit een leuke optie, maar er zijn er natuurlijk veel meer. Buiten dit deel van de wereld om heb ik zelf geen ervaring, maar andere bokkers hebben vast ook nog wel leuke ideeen. Veel succes met uitpluizen :D

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 21:32

Hoe lang we kunnen is nog een beetje de vraag. Mijn zoontje is natuurlijk al leerplichtig, dus hoop dat we voor hem vrij kunnen krijgen. Verder heeft het ermee te maken wat de kosten zijn, normaal gingen we 2 weken, maar dan hadden we ook veel luxe en vaak al in. Als het goedkoper kan kunnen we langer.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:38

Thailand is denk wel een leuk land voor kleine kindjes! Toen wij er een rondreis deden met ouders kwamen we ook veel gezinnen tegen met jongeren kindjes tussen de 4& 10 jaar.

Mijn ouders hebben 6jaar geleden mij en mijn broertje mee genomen naar Kenia! Broertje was net 9 en ik net 13.. Was echt een geweldige reis, die Kenianen waren allemaal gek op kinderen! En welk kind vind een safari nou niet geweldig??? Broertje lief vond de 'Masai' stam zelfs zo leuk dat die er alles van heeft gekocht/ gekregen. Toen ze zagen dat die zo enthousiast was mocht die zelfs met hun show mee doen! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 13:18

Florida! Heerlijk weer in februari en superleuke dingen te doen!

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 13:33

Zuid-Oost Azië!
Cambodja, Thailand, Vietnam en Maleisië zijn heel kindvriendelijk en prachtig in februari!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:42

Bij mij komt als eerste de VS op. Florida oid. lijkt mij heerlijk, ook met kinderen. Je zou daar ook naar Orlando kunnen gaan om een of meerdere van de parken te bezoeken, als jullie dat leuk vinden natuurlijk.

Je zou ook eens kunnen op de site van fox. Die biedt ook familievakanties aan. Niet dat je daar gebruik van hoeft te maken wat mij betreft, maar je zou ideetjes op kunnen doen.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:51

Mijn moeder is met mijn zusje van anderhalf naar Bali geweest en heeft het daar heerlijk gehad. Zelf ben ik met mijn ouders toen ik 7 was naar Thailand geweest. De eilanden waren heerlijk maar ik herinner me dat ik de steden vrij heftig vond. Dat was echter alweer 13 jaar geleden, het is inmiddels behoorlijk toeristisch geworden.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 12:59

Bedankt allemaal voor jullie tips. Ik twijfel nu heel erg. De meeste mensen in mijn omgeving vinden dat we idd voor Florida moeten gaan eerst. Vooral omdat de kinderen nog zo jong zijn. Het avontuurlijke trekt mij meer, maar de kinderen zijn natuurlijk wat belangrijker.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:02

brazilie of borneo. dit zijn ook erg mooie en leerzame landen. en dan is het er ook lekker warm.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:13

Ik heb in Indonesie/Maleisie rondgereist en als ik naar mijn route kijk zou naar mijn idee Sabah (maleisisch borneo) geschikt zijn... en heul toevallig ook mijn lievelingsplek lol.

Maleisie is tov Indonesie wat westerser/wordt wat meer engels gesproken en geeft mij persoonlijk een wat veiliger gevoel (bijv. medische zorg, veiligheid/onrust) maar dat wil absoluut niet zeggen dat het in Indonesie niet/minder goed geregeld is, ligt gewoon erg aan de plek waar je naar toe gaat. Bali bijv. is ontzettend toeristisch.

Sabah heb je naar mijn idee alles bij elkaar, strandlocaties, jungle, bergen en waarbij ik veel reizende ouders met (jonge) kinderen heb gezien, en alles is goed bereikbaar mbv een auto (huren), of busverbindingen (lokaal transport), of vluchten, hoewel ik vliegen binnen sabah niet zou doen aangezien het bijna even snel is om met de auto te gaan

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:59

Zelf heb ik geen kinderen, dus ik ben zeker geen deskundige, maar ik zou me voor kunnen stellen dat het voor zulke jonge kinderen erg vermoeiend is om veel te reizen tijdens zo'n vakantie. Een collega van mij is een paar jaar terug met hun twee kinderen (toen al iets ouder dan de jouwe) naar Noorwegen geweest en hebben daar rondgereisd. Het was een speciale vakantie met kinderen van de ANWB. Maar die twee hadden het de laatste dagen helemaal gehad.

Dus dat jouw omgeving Florida zegt, kan ik me heel goed voorstellen. De temperaturen zijn goed, de afstanden zijn volgens mij nog redelijk te doen en je kan met de kinderen, als ze dat leuk vinden, nog naar een pretpark.

Ben benieuwd wat het gaat worden.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 17:46

Haha, ik ben ook erg benieuwd wat het gaat worden. We boeken meestal pas rond augustus, dus hebben nog wat bedenktijd. Dus meer tips zijn nog steeds welkom.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:50

Haha, jij durft: ik ben al in de stress om Mallorca met een 3 jarige (en een baby van 3,5 maand...:) ) Een wat wetsres land heeft vaak de medische zaken wat meer op orde en om die reden zou ik eerder richting Amerika oid gaan persoonlijk. Als er dan toch wat gebeurd kun je rustig naar een kliniek rijden zonder bang te hoeven zijn voor derdehands naalden etc...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:52

Ik zou Thailand zeker aanraden! Wij hadden zelf geen jonge kinderen mee (was zelf de jongste met 16 jaar), maar er zaten wel redelijk wat jonge kinderen in het vliegtuig.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 17:54

Haha ik ben niet zo stresserig aangelegd gelukkig. Maar begrijp je wel hoor. Maar zoals ik al zei, we zijn "veilig"begonnen met Canarische eilanden. Toen curacao, dus al wel wat ervaring. We weten wat wel en niet handig is te doen. En we hebben makkelijke kids, dat scheelt ook. Maar idd, misschien het slimst om nu eerst Florida te doen en dan zien we volgend jaar wel weer.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 00:14

Thailand is echt niet lastiger dan Florida... En een hele hoop leerzamer en mooier!

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 00:16

Amerika! Wij hebben een tijd geleden met het hele gezin een 4 weken durende tocht door Californië gemaakt. Super ervaring, en zeker leuk voor kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:58

moeshie schreef:
Thailand is echt niet lastiger dan Florida... En een hele hoop leerzamer en mooier!

Delen van Florida staan op de werelderfgoedlijst, hoezo niet mooi? Ik ben nooit op een mooiere plek geweest dan Sanibel Island en ik heb toch echt al heel wat van de wereld gezien! Beetje onzin dat Florida niet mooi is.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:35

Ik zei ook niet dat Florida niet mooi is (dat is het wel), maar Zuidoost Azië is mooier :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:08

Over smaak valt te twisten natuurlijk. Dat jij Azie mooier vindt, wil niet zeggen dat het mooier is. :D
Overigens ben ik op beide plekken nooit geweest, dus mijn persoonlijk mening kan ik niet geven.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 00:06

zimbabwe schreef:
Haha, jij durft: ik ben al in de stress om Mallorca met een 3 jarige (en een baby van 3,5 maand...:) ) Een wat wetsres land heeft vaak de medische zaken wat meer op orde en om die reden zou ik eerder richting Amerika oid gaan persoonlijk. Als er dan toch wat gebeurd kun je rustig naar een kliniek rijden zonder bang te hoeven zijn voor derdehands naalden etc...

Nouja, mijn ervaring met USA is dat de doktoren daar er meteen prednison ingooien. Weet nou niet of je dat perse voor je kinderen wilt..

Ik moest meteen denken aan Egypte, Marokko of iets in die trend, maar na het lezen van de reacties, denk ik inderdaad dat dat voor kids niet zo heel leuk is. Denk dat kids niet zoveel met cultuur hebben, dat de leeftijden daar ook een beetje te jong voor zijn. (ik vond Florida overigens mijn meest vreselijke vakantie ooit := )
Florida is inderdaad wel met uitstek een paradijsje voor kinderen met al die attractieparken en er is zeker ook nog wel enigszins cultuur te beleven,.
En anders toch iets dichter bij huis: een reis naar Lapland oid? Misschien een paar maandjes uitstellen en er een wintersport/wintervakantie van maken met bijv. een sledehonden tocht?