indoor skien Bottrop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

indoor skien Bottrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 12:40

Hallo,

volgende week gaan wij met een aantal collega´s naar bottrop te skien.
erg zin in..ik ben een paar keer te skien geweest (totaal 8 dagen of zo). en een man van een collega van mij is we eens te skien geweest.

maar hoe is het daar? goed te doen voor beginners?
hoe stijl is de afdeling?

en wat moeten we aan? wel gewoon skikleren. in bedoel.. het is mei natuurlijk, maar koelen ze het daar?
want het is echte sneeuw toch?

verder lees ik veel verhalen dat de lift niet leuk is haha. en dat het druk is, maar dat zal ik mei wel meevallen.

nou alle ervaringen en reacties zijn welkom.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:44

Bottrop kan je heerlijk een dagje skieen hoor! :j je hebt een beginners afdaling aan het begin van de hal waar je lekker ff kan oefenen. De grote complete afdaling is ook prima te doen met minder stijle stukken tussen door.
Skikleding etc kan je daar huren net als ski's en snowboards. Het is daar wel koud en er is idd sneeuw en ijs binnen. Maar je vriest niet kapot ofzo hoor haha.
Wij vermaken ons daar altijd prima zowel met beginners al gevorderden in ons midden en ook het eten en de apres ski hut zijn goed te doen! :j
De lift is altijd erg druk, is een lopende band omhoog en die duurt erg lang. Maar al kletsend en met de muziek daar ben je zo boven.
Veel plezier!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:45

Ik ben een aantal jaar geleden geweest, had nog nooit op ski's gestaan. Eerst op de 'babybaan' geoefend en uiteindelijk van de grote piste afgeweest.

Als je van de grote baan af gaat moet je met zo'n lift en dan moet je over wat matten heen, dat was echt ellendig. Daar ging ik continue bijna onderuit. _O-

Het is gewoon echte sneeuw inderdaad. Spullen hebben we daar gehuurd, was een schooluitje.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:50

Leuk dat je gaat! Het zal idd niet zo druk zijn denk ik. Mijn broer is 2 jaar directeur geweest van bottrop

Het is ongeveer 5 graden in de hal, dus gewoon koud. Je kan skikleding aandoen, die kan je daar ook huren maar je kan ook in je gewone kleding als je niet valt, wel n dikke jas aan natuurlijk := .

Als je de hal binnenstapt sta je zeg maar onderaan het beginnersstukje dus je kan eerst met een touwliftje een stukje omhoog en oefenen. Als je dan naar beneden gaat heb je de gewone piste, niet echt heel stijl ofzo.

Lift is idd saai, lopende band in een aparte ''buis'' dus je ziet de piste niet.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 12:51

ooh super. nee we hebben inmiddels allemaal skikleren hoor. (geleend overal en nergens haha).
maar beetje sneu als het geen echte sneeuw is en niet nodig. maar wel aan te raden dus. helemaal goed.

en we gaan vooral voor de gezelligheid.
de lange baan. hoe stijl moet ik die zien?
blauw, rood? beetje rood? (zwart ga ik niet van uit haha)

citroen

Re: indoor skien Bottrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:02

Dit volg ik even! Wij gaan 14 juli met 20 man *D

Maydine

Re: indoor skien Bottrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:41

Een beetje tussen blauw en rood in denk ik maar tussendoor kom je redelijk vlakke plateaus tegen waar je kan stoppen of ff kijken naar de rest van de baan.
Mijn vriend heb ik zelf leren snowboarden in bottrop. Na 20min puppybaan om te oefenen zijn we de grote baan al afgegaan. Eerste keer afdaling ging wat onwennig maar daarna kon hij lekker naar beneden al hoor! :j
Enige wat je ff in de gaten moet houden zijn aan het einde van de dag op sommige plekken van de baan de ijsplaten. Die zijn glad. :P