Mexico in juni: aan- of afrader?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

adnil35

Mexico in juni: aan- of afrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 17:34

Op D-reizen heb ik een leuke aanbieding gezien naar Mexico naar Playa del Carmen. Vertrek half juni, maar...... start regenseizoen. Wat moet ik me hier bij voorstellen. Ik ben op zoek naar ervaringen.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:47

Wij zijn vorig jaar 22 juni getrouwd, en 24 juni voor 16 dagen naar Mexico geweest.We hebben 1x regen gehad (een goed uur) dat het er echt ff uit knalde. Verder stralend weer!

De mooiste vakantie ooit. Die tijd zitten er ook de walvishaaien waar je dan mee kan zwemmen (hebben wij ook gedaan) echt uniek! En dolfijnen getraind, jeep safari etc etc (ik kan wel blijven vertellen daarover haha). Dus wij hebben geen regenseizoen gezien (ik dacht ook dat dat wat later was? Maar kan me vergissen hoor!) Alleen echt stralend weer!

liefhelietje

Re: Mexico in juni: aan- of afrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:52

Ben ook eens in juni naar Mexico geweest en prachtig weer gehad :-) , ook in playa del carmen via D-reizen :-)

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 18:21

Dat geeft hoop! Klinkt super tof! Het gaat om precies te zijn om Yacutan. Lees veel verschillende verhalen en vindt het een lastige...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:28

Ik denk dat je het sowieso moet treffen met het weer. Ik vraag me af hoe het met de luchtvochitgheid is dan. In Florida hadden wij in dezelfde periode een luchtvochtigheid van meer dan 90 % en dat is niet fijn kan ik je vertellen.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:31

Regenseizoen is niet erg, af en toe een heftige bui. Het orkaanseizoen is veel erger, maar dan kun je het ook treven. Ga meestal rond mei, juni die kant op. 1 keer in oktober geweest, was net een orkaan langs geweest en dat wij na 2,5 week terug vlogen kwam er vlakdaarna 1 aan land, zat toen ook in playa del carmen, ik zou zegen gaan. Ben nu 2 keer in mexico geweest, is erg mooie, wil ng een keer terug maar dan naar de andere kant van het land.

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:53

Mijn persoonlijke ervaring is dat het regenseizoen daar goed meevalt. Ik was er in augustus voor 3 weken, en ik heb maar 2 keer een echt nat pak gehad. Af en toe schuilen voor een bui is wel 'ns nodig, zoals hierboven al aangegeven.
Wij hadden de laatste week wel een orkaan, dus twee dagen niks kunnen doen. Wij hebben buiten de zone van de orkaan gewacht, maar het was slecht weer, alles was gesloten omdat er geen openbaar vervoer (de bussen dienden voor evacuaties) en niemand geraakte op zijn werk... Maar achteraf bekeken is dat niet zo erg: onze terugvlucht was rustig (veel toeristen waren weg) en ik heb vijf boeken uitgelezen :-D Ik zie er het positieve nog wel van in :-)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:54

adnil35 schreef:
Dat geeft hoop! Klinkt super tof! Het gaat om precies te zijn om Yacutan. Lees veel verschillende verhalen en vindt het een lastige...

Yucatan is de provincie.

Playa del carmen vond ik poedersuiker, yucatan wel mooi.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:10

Mijn moeder is er een keer eind mei begin juni geweest en een dag regen gehad, verder tropisch warm.
Ze waren op excursie naar Tulum en Coba en in Coba was het ong 45 gr.
X Caret was daar leuk, soort van luxe zoo, en culturele bezienswaardigheden, en voorstellingen.

Verder zijn een hoop excursies duur en je zit vaak lang in de bus.
Playa del Carmen vonden ze niet zo, hangt van jezelf af, lange winkelstraat met veel het zelfde.
Pas ook op voor timesharing(het proberen verkopen van appartementen etc)

Maar mooie stranden en heel blauw water.

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:25

Hier slechte ervaring gehad in Juni. We waren in Juni bij Playa del Carmen.
Nou, geen aanrader...
Beste tijd is in februari-april. Altijd ruim 33 graden gehad :j