Doorlopende reis- en annuleringsverzekering?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Doorlopende reis- en annuleringsverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 18:20

Hoi! :D

Mijn lief en ik gaan november, december en januari rondreizen, door Canada en West-Amerika. Wij gaan de vluchten morgen boeken en kunnen bij elke vlucht een losse annuleringsverzekering nemen, maar ik bedacht me net dat dat vast niet rendabel is (4 vluchten, om en nabij de 2000 euro totaal). Wat kost een doorlopende reis- en annuleringsverzekering gemiddeld? En wat wordt door deze verzekeringen gedekt? Ik begrijp dat zowel prijs als dekking verschilt per verzekering, maar de meeste annuleringsverzekeringen die ik zie lijken alleen kosten te dekken als je al op reis bent en vroegtijdig terug komt voor bijvoorbeeld een sterfgeval, of begrijp ik dat verkeerd? Hoe zit het dan als ik twee weken van tevoren beide benen breek en dus niet kan gaan?

Ik hoop dat iemand me ietwat op weg kan helpen. :')

:wave:

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:32

Er zijn een hoop dingen die je in je achterhoofd moet houden voor je een reis en annuleringsverzekering afsluit. Allereerst je reisduur. Zo hebben de meeste verzekeringen een max van 45-60 dagen en zul je als je langer weg wil extra dagen moeten "kopen". Ten tweede is het goed om stil te blijven staan bij het eigen risico wat geheven wordt. Doen ze dit per gebeurtenis of per reis( vaak per gebeurtenis) en wat is het ER voor bagageschAde, wordt er een ER geheven op de annulering etc. Daarnaast is het bij de annulering van belang wat je max vergoeding pp is. En of hierbij ook de niet genoten vakantiedagen gedekt zijn. Is er ook een vergoeding als bijv je meedereiziger ziek wordt en niet weg kan.
Vervolgens moet je een werelddekking afsluiten voor dat gebied, en kijken hoe de medische kosten gedekt zijn. Misschien heb je een aanvullende zorgverzekering waar dit gedekt is. Er zijn nog wel 100 dingen maar dit schoot me het eerste binnen. Ik betaal bij de unive 77 euro voor max 181 reisduur werelddekking wintersport geen medische kosten ivm zvz en wintersport.

waikiki_6

Re: Doorlopende reis- en annuleringsverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:35

*annulering tot 1500 euro ipv tweede wintersport