Tips gevraagd, weekendje weg in NL met hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiimberley

Tips gevraagd, weekendje weg in NL met hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 16:16

Hallo allemaal,

Ik kan wel wat tips gebruiken :) Mijn ouders zijn in juni 25 jaar getrouwd en nu willen we hun een cadeau doen. Het idee is om ze samen een weekendje weg te geven. Ze doen niet veel samen en kunnen nooit eens een weekend weg. Dus dit lijkt me wel een leuk idee. Het is alleen best lastig, het is heel breed om te zoeken natuurlijk. De hond moet mee kunnen, dus die moet toegestaan zijn in het huisje of hotel. Verder houden ze erg veel van wandelen met de hond en de natuur. Maar ze moeten ook wat dingen samen kunnen doen in het weekendje weg. Iemand ideeën of een leuke plek? Budget is niet heel veel.

Eisen:
* honden toegestaan
* wandelgebied
* leuke dingen in de buurt

Alvast bedankt. Ik hoor graag ideeën en tips :)

Gr. Kim

Reusje0504

Re: Tips gevraagd, weekendje weg in NL met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:18

Ameland? Bijna overal honden toegestaan en van luxe hotel tot camping is er te vinden. Veel mooie natuur!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:19

Laatst bijgewerkt door blauw00gje op 22-04-13 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:20

In veel Landal parken mag je hond mee

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:20

Ik heb laatst bij vakantieveilingen.nl een overnachting in een hotel in spijkenisse geboekt. Hond mocht gewoon mee :) En er zat een zwembad met sauna bij, en we hebben heerlijk aan het strand gewandeld.
Er staan ook leuke hotels op de Veluwe, en in Valkenburg (Limburg) waar je heerlijk kan wandelen en een boel bezichtigen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:25

Welke regio zoek je een beetje? (waar kom je zelf vandaan en zoek je dus niet?)

Dona85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:33

Kijk eens op hondentoegestaan.nl
staan veel leuke dingen op.

Wij zijn zelf afgelopen jaar een weekend naar Texel geweest (buiten het zomerseizoen dat wel!)
Bij Bed and Breakfast "Smederij Texel" ontzettend leuk en ook heel erg leuk met de hond, wordt goed aan gedacht!!

En we zijn ook naar de Ardennen geweest in het plaatsje Durbuy
ook erg goed voor de honden zijn ze daar!
Eigenaars spreken nederlands en ze verhuren 2 huisjes en hebben hotelkamers.
http://www.aux10clefs.be/nederlands/

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:37

Alle waddeneilanden zijn erg leuk met de hond. Ze mogen het hele jaar los op het strand.
Verder op marktplaats staan ook altijd leuke huisjes waar je met de hond mag komen. Veluwe (ff eigen woongebied promoten :D) is heel erg mooi en veel natuur waar de hond ook mag komen.
Zuid Limburg is ook erg leuk.
De ardennen zijn wij ook geweest met hond, maar die mag daar nergens los en er wordt gewaarschuwt in de bossen voor jagers die honden die los lopen dood schieten. Op de toeristische routes langs bv. de Ourthe kun je de hond wel los laten, maar ik vond het erg jammer dat het in het prachtige bos daar niet kon.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:03

Het dierenbos, was vlakbij Den Bosch. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:05

kiimberley schreef:
Hallo allemaal,

Ik kan wel wat tips gebruiken :) Mijn ouders zijn in juni 25 jaar getrouwd en nu willen we hun een cadeau doen. Het idee is om ze samen een weekendje weg te geven. Ze doen niet veel samen en kunnen nooit eens een weekend weg. Dus dit lijkt me wel een leuk idee. Het is alleen best lastig, het is heel breed om te zoeken natuurlijk. De hond moet mee kunnen, dus die moet toegestaan zijn in het huisje of hotel. Verder houden ze erg veel van wandelen met de hond en de natuur. Maar ze moeten ook wat dingen samen kunnen doen in het weekendje weg. Iemand ideeën of een leuke plek? Budget is niet heel veel.

Eisen:
* honden toegestaan
* wandelgebied
* leuke dingen in de buurt

Alvast bedankt. Ik hoor graag ideeën en tips :)

Gr. Kim

Wij gaan altijd met de hond in een prachtig huisje op de Veluwe, middenin het bos. Romantisch huisje ook.
Voor meer info, stuur maar een pb. Ik heb foto's en gegevens.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:21

Ik zou ook zeggen Waddeneilanden.
Geeft echt een vakantiegevoel en de hond mag mee.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:27

Def schreef:
Alle waddeneilanden zijn erg leuk met de hond. Ze mogen het hele jaar los op het strand.
Verder op marktplaats staan ook altijd leuke huisjes waar je met de hond mag komen. Veluwe (ff eigen woongebied promoten :D) is heel erg mooi en veel natuur waar de hond ook mag komen.
Zuid Limburg is ook erg leuk.
De ardennen zijn wij ook geweest met hond, maar die mag daar nergens los en er wordt gewaarschuwt in de bossen voor jagers die honden die los lopen dood schieten. Op de toeristische routes langs bv. de Ourthe kun je de hond wel los laten, maar ik vond het erg jammer dat het in het prachtige bos daar niet kon.

Op de veluwe mag ook niet overal je hond los. Woonde hier net en werd al aangehouden door een boswachter. Maar er zijn ook flinke stukken waar het wel kan, ligt er een beetje aan waar je gaat zitten. Hier mag het gewoon minder vanwege het wild.

Wij zoeken ook een huisje waar honden mee mogen, maar er is vaak wel een max hoeveel honden mogen en je mag ze niet achter laten in het huisje. Nu wil ik ze niet alleen laten zitten, maar als we even ergens heen willen zonder honden, moet dat wel kunnen vind ik. Bij veel huisjes staat dat je je hond er niet achter mag laten.
Wij zoeken in Zeeland, Belgie, Brabant, Limburg of evt Noord Frankrijk. Andere probleem is dat het rolstoelvriendelijk moet zijn, dus nog lastiger.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:31

Oh nee dat klopt hoor, ze mogen lang niet overal los op de veluwe! Bv. op kootwijkerzand mogen ze wel los en das ook een heel leuk gebied met vakantiehuisjes.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:33

Jiwa schreef:
Het dierenbos, was vlakbij Den Bosch. :)

+1

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:06

Word een eiland niet te duur ivm de boottocht?

En een weekend in een bed and breakfast dan?
Mag vaak (evt. in overleg) de hond ook mee!

Maar inderdaad welke omgeving zoek je iets?

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:12

ik zou zeggen texel hier zijn heel veel verhuurmogelijkheden maar de hond mee mag
en we hebben alles strand,bos,uitgaan,gezellige terrasjes enz
maare wat is duur voor een overtocht
met de auto over betaal je 36€ in het weekend
en door de week 25€

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:31

Zonder auto is de overtocht naar Texel helemaal voordelig!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:57

ja idd dan betaal je 2,50 maar ik weet alleen niet of je dat wil met de hond lopend over en dan in de bus enz ;-)