Zoo Osnabrück, een dierentuin die de lange rit waard is!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Zoo Osnabrück, een dierentuin die de lange rit waard is!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 18:36

Gisteren ben ik met mijn neef naar Zoo Osnabrück geweest. Een dierentuin in de duitse stad... je raad het al... Osnabrück.
Het is een grote dierentuin, vergelijkbaar met Burger's Zoo en Blijdorp. En zeker de moeite waard van de (lange) rit. Lang tussen haakjes want normaal rij je er vanaf mijn woonplaats 1 uur en 40 minuten over, wij hebben het in 1 uur en 10 minuten gedaan :') (even de auto uit testen)

Deze dierentuin is in vergelijking met Nederlandse dierentuinen erg vroeg open, 8 uur 's morgens opent het de deuren al :oo
En als je dan een stuk moet rijden, zit je dus al om 7 uur in de auto _O-

Daar aangekomen treffen we een lege parkeerplaats (die overigens gratis is!!) en bij de kassa kijkt een Duitse vrouw ons aan alsof ze ons maar rare Hollanders vindt. We waren zó vroeg dat het poortje niet open wilde met mijn net gekochte toegangskaartje (overigens maar 16 euro), maar uiteindelijk konden we toch naar binnen :D

Het park heeft een "ründgang" oftewel een logische route waardoor je letterlijk alle verblijven ziet. En dit wil nog wel eens anders zijn in de Nederlandse dierentuinen. De eerste 2 uur waanden wij ons in een privé dierentuin, we zijn geen enkele andere bezoeker tegengekomen! Wat een rust in de dierentuin, wat een oase :j

De verblijven zijn groot, nieuw en erg aangepast aan de bewoners :j Je kunt merken dat ze erg meedenken met de leefwijze van de verschillende dieren. Er zijn wel oudere verblijven, maar over het algemeen ziet het er erg goed uit, en van alle dieren (en dat waren er erg veel) heb ik er maar 1 stereotiep gedrag zien vertonen! Complimenten dus voor de dierentuin. :j

Ook voor mensen met (kleine) kinderen is deze dierentuin aan te raden, veel speeltuinen die er veilig uit zien :j
Maar genoeg gekletst jullie kijken hier voor de foto's :D

Niet alles is even mooi gelukt, sommige verblijven kun je alleen van een verhoogde uitkijk-toren of wandelroute bekijken. Hierdoor ben je niet op gelijke hoogte met de dieren, en dat is jammer voor de foto's.

1. We hebben hier een uur staan kijken, waar ze begonnen met rondjes door hun verblijf lopen, en alles markeren, eindigden ze met een wild spelletje "pak me dan". Helaas was het smorgens nog bewolkt en het bos gaf niet veel licht dus die foto's zijn niet erg gelukt :')
(link is wel de moeite waard)
Afbeelding
2.
Afbeelding

http://imageshack.us/photo/my-images/690/zoo4r.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/9/ ... leind.jpg/

4. Enige "vreemde" wat we gevonden hebben in deze dierentuin... Het verblijf van de herten lag recht tegenover het verblijf van de wolven. Er liep alleen een wandelpad tussendoor... Misschien onder het motto " hertjes alert, en de wolven hongerig"?? :') wij snapten het niet helemaal :n
Afbeelding
(eten met je mond dicht _O- )

5. Helaas was het koppelen van twee nieuwe wolven aan de bestaande roedel mislukt voor 1 van de wolven. Deze hebben ze daarop apart gezet om verdere stress en wonden te voorkomen. Ze gaan nu een nieuw huis voor haar zoeken zodra ze hersteld is.
Afbeelding

6. Emoes, doodeng vind ik die beesten... maak je een foto, pikken ze bijna je lens kapot. Zijn ook nooit alleen als ze op je af komen lopen... :') En ze kijken je altijd zo "creepy" aan
Afbeelding

7. Door naar de aapjes, die verblijven hebben ze mooi gemaakt. Lange wanden met glas waardoor je de dieren veel en makkelijk kunt zien. Ander verblijf liep je door een tunnel met ramen door het verblijf heen, ook mooi om te zien :j
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding

10. Door naar de leeuwen, die helaas een wat verkeerde ligging hadden van hun verblijf. De zon scheen recht op de ramen, en hierdoor dus veel weerspiegeling. Aan de andere kant van het verblijf veel bomen, maar dat leverde toch dit leuke "doorkijkje" op
Afbeelding

11. Ook nog 1 wilde hond gezien. Dat verblijf vond ik vrij klein, en er was er maar 1 te zien. Geen idee of er binnen nog meer lagen, maar dat mag ik hopen want het zijn roedeldieren.
Afbeelding

12. En een van mn favoriete dieren, de giraffe. Mooi ruim verblijf die ze delen met Zebra's (tijdelijk niet stond er op de bordjes) en twee verschillende soorten antilopen en struisvogels
Afbeelding
13.
Afbeelding

Wij hebben genoten van een heerlijke dag in een prachtige dierentuin. Uiteraard zijn er nog véél meer dieren te zien in deze dierentuin:
- Hyena's
- Bavianen
- Wrattenzwijnen
- meerdere soorten apen
- meerdere soorten vogels/uilen
- pelikanen
- flamingo's
- pinguins
- beren
- hybride beren (kruising ijsbeer x bruine beer)
- Bizons
- Veelvraten
- Aquariums
- reptielenhuis
- neushoorns
- zeehonden
- zeeleeuwen
- woestijnkat
- poolvossen
- zilvervossen
- rode honden
- stokstaartjes
- prairiehondjes
- lynxen
- etc (google Zoo Osnabrück) ;)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:40

Het ziet er super geslaagd uit! Mooie foto's!

Brechtje_A

Re: Zoo Osnabrück, een dierentuin die de lange rit waard is!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:44

Mooie foto's! :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 18:48

Bedankt :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:59

Ik blijf de wolven het geweldigst vinden :+:

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:15

Leuke foto's Ilona, ziet eruit als een geslaagde dag! :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 19:41

Dank je wel!

nog 1 foto vergeten, de meest hilarische van allemaal:
Afbeelding

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:49

Gave foto's!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 20:18

Dank je wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:05

Mooie foto;s ziet er erg leuk uit! En die laatste dan hahaMoest even aan de google met sommige woorden maar _O-

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 12:41

Ja mijn duits is ook niet top, maar begreep heel goed wat daar stond :j

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:27

Wauw, super gaaf, mooie foto's ook! Heerlijk als een dierentuin het goed voor elkaar heeft :) Het is voor ons een aardig stuk rijden, maar ga het zeker onthouden :j