Leuke campings Oosterijk/Zwitserland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nordsvensk

Leuke campings Oosterijk/Zwitserland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 11:52

Hallo,

De zomer komt steeds weer dichterbij. Afgelopen 2 jaar hebben we op een camping bij Villach gestaan. Dit jaar willen we weer eens wat anders. Qwa camping hebben we wel een aantal eisen, een camping waar veel Nederlanse jongeren komen en waar ook iets te doen is voor jongeren.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 08:15

In zwitserland, vlak bij Interlaken:

http://www.manorfarm.ch/

Camping aan een groot meer, veel watersportactiviteiten en je bent ook zo in het berner oberland (jungfraumassief).

ötztal in Oostenrijk is een hele mooie regio met veel activiteiten. Camping waar wij stonden (Oberland in Ötz-bahnhof) waren op de camping zelf alleen weinig activiteiten. Vanaf de camping werd wel veel georganiseerd (Canyoning, paragliden etc).

Nordsvensk

Re: Leuke campings Oosterijk/Zwitserland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 12:02

Ik zoek wel echt een camping waar veel te doen is. En waar echt Nederlanders zijn. We zoeken ook meerdere campings, langer dan 10'dagen blijven we er niet. Momenteel hebben we alpencamping nenzing op het oog voor de eerste 10 dagen...

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:13

Zwitserland heeft fantastische campings in de bergen, en voor Zwitserse begrippen redelijk goedkoop! Vandenhaut in Salvan bijvoorbeeld, niet duur, ge-wel-dige lokatie, je mag er een kampvuur maken, echt een natuurcamping! Kan wel koud zijn snachts, maar echt een plek om nooit meer te vergeten!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:25

Nordsvensk schreef:
Ik zoek wel echt een camping waar veel te doen is. En waar echt Nederlanders zijn. We zoeken ook meerdere campings, langer dan 10'dagen blijven we er niet. Momenteel hebben we alpencamping nenzing op het oog voor de eerste 10 dagen...

Daar zijn wij ook al 2 keer geweest. Moet je of heel vroeg reserveren of vlak voor je gaat mailen of ze afzeggingen hebben, want het is een druk bezochte camping. Vol = echt vol.
Plaatsen op terras zijn meestal klein. Als je caravan midden op een van de terrassen staat, en je hebt een grote voortent, dan wil het wel eens gebeuren dat je de voortent gedeeltelijk moet afbreken als iemand weg wil (omdat die voor je tent langs, op een héél smal paadje weg moeten rijden).
Heeft heel mooi sanitair (echte badkamers). Leuk zwembad en een heerlijk restaurant erbij.
Er worden heel wat wandelingen georganiseerd.
Ik weet niet of er veel jeugd van > 13 jaar zat, maar wel genoeg families met kinderen van basisschool leeftijd.

De Voralberg is een schitterende omgeving om te wandelen. En je bent zo van het ene het andere dal in gereden. Niet zoals bijv. het Zillertal, wat een langgerekt dal is waar je elke keer minimaal een half uur in de auto moet zitten om bij een (nieuwe) berg te komen die je kunt opwandelen.

Wij hebben het er over gehad om ook weer naar Nenzing te gaan want het is gewoon de mooiste camping van de Voralberg, maar ja, wij besluiten dat altijd pas op het laatst. Dus we kunnen geluk of pech hebben met het oog op plaats.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:32

In Oostenrijk kan ik je de camping in neustift aanraden, klein gemoedelijk, maar er is veel te doen in de omgeving, en op loopafstand vertrekt een bus naar uitstapjes zoals Venetië, oneindig veel bergwandelingen, gletsjers, ook supermooi! E de camping ligt in het dorp, dus vertier genoeg!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:37

Wij zijn afgelopen jaar bij Alpencamping Mark in Weer geweest (vlak bij Innsbruck).
Daar hebben ze Haflingers waarmee ze buitenritten door de bergen doen. Mijn dochter is een paar keer meegeweest en vond het helemaal geweldig.
Toen wij er waren was er niet veel jeugd, maar dat was andere jaren blijkbaar wel het geval geweest (volgens de FB-site).
Sanitair vond ik echter een heel stuk minder, zo ook het zwembad en restaurant.

Wat ook een mooie camping is, is Camping Aufenfeld in Aschau.
Dat is een grote camping met aangelegd zwemmeer, binnen-en buiten zwembad. Een geheel overdekte "speelplaats" met een halfpipe (of zoiets) enz., een westernfort met pony's.
Heeft mooi sanitair, een fijn restaurant, maar ook iets van frituur op het park.
Hier waren zoveel mensen dat er vast ook jongeren te vinden zijn.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 21:24

@Isabonny, wij hebben caravan met luifel en een tentje. Maar zijn er zijn toch ook wel ruimere plaatsen?
Die Haflingers op die andere camping zien er ook erg leuk uit :)

Ik ben dan 17 dus wat een camping met Nederlandsejeugd zou leuk zijn :)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:52

Volgens mij past op de terassen nergens een luifel erbij. Misschien op de plaatsen beneden wel, maar daar hebben wij niet gestaan. Maar Nenzing is wel een hele mooie camping :)

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 15:51

Als er een tent past past er toch ook een luifel? Anders zou er niks voor de caravan passen.
Weet je toevallig ook als je daar in de buurt kan paardrijden?
Maar we hebben die camping gemaild ;)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:35

Sorry, had niet goed gelezen.
Wat niet past is caravan met voortent en daar nog eens een luifel voor.

Er is een manege op een paar honderd meter van de camping (ben er niet geweest) en er zou er nog een iets verder weg zijn.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 19:00

Oké mooi.

Nog meer mensen die leuke campings weten hier? :)

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:59

Jaaaazeker weet ik een leuke camping in Oostenrijk.
http://www.camping-zillertal.at/

Geweldige camping heel erg veel te doen in de omgeving maar ook zeker op de camping zelf ook zijn er heel veel Nederlandse jongeren. ( ik ga deze zomervakantie weer :o )

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:08

camping Olachgut in steiermark. Daar heb ik heerlijke vakanties gehad van mijn 14e tot 18e. Ze hebben een eigen mooie haflingerstal en er wordt vrij serieus gereden en gesprongen daar. De camping heeft heel net sanitair en een leuk restaurantje. Een eigen zwemmeer, discoavonden en genoeg activiteiten. Mocht je daar heen willen gaan, weet ik nog wel een adresje in de omgeving waar je echt geweldig kunt paardrijden in de bergen met of zelfs zonder begeleiding op hele fijne paarden.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 23:15

iloveyoujorg schreef:

Geweldige camping heel erg veel te doen in de omgeving maar ook zeker op de camping zelf ook zijn er heel veel Nederlandse jongeren. ( ik ga deze zomervakantie weer :o )

Die camping site komt me bekend voor, daar zouden we vorig jaar miss ook heen als 2e camping.. Maar toen zijn we naar een andere gegaan, viel die camping ff tegen :')

Maar hier komen dus ook veel jongeren?

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 07:14

Isabonny, ik ben tot een paar jaar geleden elke zomer naar camping mark geweest, heb de tijd van mijn leven daar gehad! Inderdaad, elke zomer waren er super veel jongeren. Kan zijn dat jullie er op en verkeerd moment waren, naar ik vingers het een absolute aanrader! Er wordt ook erg veel georganiseerd vanaf de camping.

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 07:39

Nordsvensk schreef:
iloveyoujorg schreef:

Die camping site komt me bekend voor, daar zouden we vorig jaar miss ook heen als 2e camping.. Maar toen zijn we naar een andere gegaan, viel die camping ff tegen :')

Ik vind het een geweldige camping veel jongeren en heel veel te doen echt een aanrader dus.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 08:49

Nordsvensk schreef:
iloveyoujorg schreef:

Dat is die Camping Aufenfeld wat ik ook al zei. Is idd een camping waar heel veel op het park te doen is voor de jongeren tevreden te houden. Wij zijn er heen gegaan, omdat het overal slecht weer was. Op deze camping hadden ze tenminste ook een overdekt zwembad en overdekte "hang"plek. Had onze dochter tenminste wat te doen.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 00:37

Zillertal zou ik dus in gedachten houden.

Maar wss gaat het Alpen camping Nezig worden voor 10 dagen. En nog 10 dag Italië Gardameer.