Eilandhoppen Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OoappeloO

Eilandhoppen Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 13:59

Wie heeft er tips of ervaringen voor / met eilandhoppen in de Griekse wateren?

Ik wil graag komende zomer vanaf half juli tot ergens eind augustus samen met mijn vriend naar Griekenland (vnl de eilanden en misschien ook het vaste land).
We hebben niet veel reiservaring en ons budget is beperkt.

Wat is een goed eiland om op te vliegen?
Wat is de beste manier om je op de eilanden te verplaatsen?
Zijn er (veel) goedkope hostels / hotels of appartementjes om te huren?
Met een backpack of koffer?
Wat zijn de prijzen in Griekenland?
Welke eilanden móeten we gezien hebben?

enz enz :-)

Winged

Re: Eilandhoppen Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 14:15

Voor hoppen zou ik sowieso geen koffer nemen maar een backback. Is net wat makkelijker. Ook als je moet lopen vanaf een haven naar een hostel bijvoorbeeld. Verder geen ervaring met eilandhoppen in Griekenland.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:33

Als je veel eilanden wilt bezoeken, zijn de Cycladen wat voor je. De bestemming voor eilandhoppen. Je kunt vliegen op Santorini of Mykonos en van daaruit met de boot allerlei andere eilanden bezoeken, zoals Paros, Naxos, Ios, Andros, Folegandros enz. Zodra je aan de kade komt staan hoteleigenaren je al op te wachten om je mee te nemen naar hun hotel.

Je kunt ook vliegen op Athene en dan idd het vasteland of de Peloponessos meepakken en de Saronische eilanden, zoals Hydra, Spetses en Poros.

Mijn favorieten zijn echter de Sporaden. Dit zijn Alonissos, Skiathos, Skopelos en Skyros. Mooie groene eilanden met schattige stadjes en afgezien van Skiathos niet al te toeristisch.
Ook hier kun je prima met de boot van eiland naar eiland. Je vliegt dan op Skiathos.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:54

Het lijkt mij ook wel wat om deze zomer te gaan eilandhoppen!
Voor de mensen die het al eens gedaan hebben, hoe duur zijn de boottochten ongeveer? Hoe zijn de prijzen voor verblijf?

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:49

lijkt me een geweldige ervaring :) hoewel ik "vast zit" op Kreta en nog maar weinig van de rest van Gr gezien heb.
Mij lijkt Kreta ook een goed vertrekpunt: in de zomer landen er dagelijks charters op heraklio en vertrekken en komen er ook veerboten aan.
op de sites van Anek (www.anek.gr) en Minoan Lines (www.minoan.gr) zijn de tijden, routes en prijzen van de veerboten terug te vinden.

DidiK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:33

Kos, Rhodos & Kreta geweest, vanuit daar nog naar Turkije en nog een paar eilandjes. Ik vind het een aanrader , maar ben ook echt een fan van de Griekse eilanden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:16