[FOTO] Mijn trip naar Australië!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

[FOTO] Mijn trip naar Australië!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 12:22

Hoi allemaal!

Het leek me wel leuk om hier een topic aan te maken van mijn reis naar Australië.
2 April ben ik aangekomen hier en mijn vlucht gaat ergens volgend jaar via Azië weer terug.
Ik ben hier op een working holiday visa en heb de tijd van mijn leven! Ik heb thuis alles opgezegd en verkocht, alleen mijn paardje is er nog, die is bij een lief gezin die haar zolang wil verzorgen als ik weg ben. (Ze leasen haar.)
Ik ben aangekomen in Darwin, waar ik 3 dagen verbleef bij een lieve host waar ik gecouchsurft heb.

Afbeelding

Daar een aantal andere couchsurfers ontmoet en uiteindelijk met 2 dames, 1 uit alabama en 1 uit sydney, via een relocation car de westkust gedaan.
Onderweg steeds gecampeerd en de prachtigste omgevingen gezien! Vooral de Kimberly's hebben een gigantische indruk op mij gemaakt en hier wil ik zeker nog eens terug!
http://img37.imageshack.us/img37/3637/dsc7401.jpg

Een van de roadhouses waar we 's nachts sliepen. In de outback is het niet verantwoord om in het donker te rijden ivm kangaroo's en koeien die oversteken.
We kwamen 2 koeien tegen die aangereden waren door 1 van de roadtrains (super grote lange vrachtwagens), 1 ervan was op slag dood en lag nog op de weg, de andere had zichzelf naar de kant gesleept en leefde nog. Dat beeld staat me nog altijd bij, het diertje was zo gewond en leed zo erg, verschrikkelijk om te zien. Je staat zo machteloos want je kunt het beestje niet uit zijn lijden verlossen. Je bent tevens ook in de middle of nowhere, dus bereik met je telefoon heb je ook niet.
Bij 1 van de volgende roadhouses hebben we een leuke fransman ontmoet, Ramon, die uiteindelijk met ons mee ging in de auto.

Na een heeeeeel aantal km gereden te hebben zijn we aangekomen bij Broome, hier hebben we de beruchte kamelenrit gemaakt tijdens zonsondergang. Als ik heel eerlijk moet zijn vond ik er helemaal niks aan en had ik best medelijden met de kamelen. Maar ik wilde voor de 2 dames geen spelbreker zijn en heb het ritje mee gedaan.

Afbeelding

En de zonsondergang:
Afbeelding

Een van de ingangen van Cable Beach:
Afbeelding

Uiteindelijk weer op pad richting Coral Bay. Wat een prachtig klein plaatsje is dit! Het is een soort surfersdorpje en je hebt prachtige stranden hier! Wit zacht zand, mooie blauwe zee, gewoon top!
Vanaf hier besloten ik en Ramon te gaan liften, want de dames hadden andere plannen.
Na 20 minuten hadden we een lift van een gepensioneerde Australiër John, die zelf op rondreis was met zijn caravan. Wat een prachtkerel is hij! De gesprekken die we met hem hebben gehad, zijn kijk op het leven, zijn warme uitstraling, alles! Deze lieve man heeft ons helemaal meegenomen naar Perth, wel 1100 km! Hij heeft zelfs onze overnachting betaald in Geralton. Ik kan niet omschrijven hoe dankbaar ik deze man ben en hoe geweldig hij is!

Afbeelding

Uiteindelijk aangekomen in Perth, afgedropt door John en contactgegevens uitgewisseld. Hier kwamen de vrienden van Ramon hem oppikken en ze waren zo lief om 40 km om te rijden om mij af te droppen bij mijn host Aaron.
Hier werd ik warm onthaald, kreeg ik eindelijk een fatsoenlijk bed na al die dagen op de grond slapen op campings haha.
Hij heeft me meegenomen naar Serpentine National Park, waar ik wilde kangaroo's heb geaaid.

http://img203.imageshack.us/img203/1397/dsc7437n.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vooral off the beaten tracks gelopen hier, want daar is de natuur het prachtigst! Betekend wel veel stijle rotsen beklimmen, maar het was het waard!
Ook heeft hij me meegenomen naar indoor rockclimbing, was erg gaaf weer eens te doen!
Ook kreeg ik een baan aangeboden in de paarden op een cattle station in Queensland, maar die moest ik afzeggen vanwege het ticket, die was veel te duur helaas.
Belt hij me later op dat hij mijn ticket aan het boeken is. Alles is betaald door mijn baas, hoe tof is dat! Zondag vlieg ik naar Brisbane, neem de bus naar Roma en begin maandag met werk!
Dat moest natuurlijk gevierd worden, dus hophop de stad in, drankje doen en ook even van het uitzicht genieten in Kings Park!

Afbeelding

Nu ben ik inmiddels bij weer een andere host, Alan, hier blijf ik tot zondag. Gisteren zijn we samen door alle suburbs gereden van Perth (met speciaal een plekje voor Fremantle! <3 ) en vandaag even naar een national Park geweest.
Voor morgen heb ik een "event" opgezet voor Urban Exploration, veel interesse voor gehad en we gaan dus met een groepje op pad.

Tot zo ver mijn reis, ik wil het ook hier gaan bijhouden.
Voor degene die het leuk vinden, mijn blog staat in mijn onderschrift, hierop houd ik alles wat uitgebreider bij.

Cheers!!

Liesbetje

Re: [FOTO] Mijn trip naar Australië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:18

Waaw, klinkt super en ziet er ook fantastisch uit. Ik krijg al een beetje heimwee naar mijn Australië-trip. Geniet ervan!!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:26

wauw wat een leuk en mooi verslag, las het echt met mond open := ! Ik ga je zeker volgen :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:31

<3

Nog 3 maanden en dan mag ik ook eindelijk weer! Heerlijke foto's babeth, ik krijg steeds meer zin om ook te vertrekken :D

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 19:00

Gaaf Goof! Voor hoelang ga je?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:52

'Maar' een maand dit keer. Kan niet langer ivm werk, dus moet het hiermee doen, maar ik ga nu voor de 4e keer, dus ik ken het al aardig ;)

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:19

Leuk verslag! Mooi wereldje daar <3

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:29

wauw... zo kort pas daar en al zoveel mooie dingen meegemaakt, ik ga je ook volgen, ben benieuwd naar al je belevenissen die nog gaan komen.
Klinkt als een land met zeer vriendelijke en behulpzame mensen.... fijne reis nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:08

Wow wat een tof verslag voor die korte tijd , wat een ballen en avontuurlijke geest heb jij! En wat een behulpzame mensen allemaal!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:17

Wat een ontzettend leuk verslag en foto´s.
Leuk zeg dat je een kangaroo hebt geaait en wat vriendelijk van die man dat hij jullie overnachtig heeft betaald.
Heel veel plezier en succes met je werk maandag.
Gaat vast wel lukken. :D
Mijn zoon is ook in Australie op het moment en heeft het geweldig naar zijn zin.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:26

Wat ontzettend gaaf! Leuk om te gaan volgen!

Ik zou dit overigens nooit zelf durven :=

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 05:42

Thanks allemaal! Ik zal zoveel mogelijk proberen te updaten. Ik ga nu met een groepje urbex doen en daarna naar het vliegveld. Lang dagje zonder slaap aankomende nacht haha!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:34

Waw! zo gaaf!

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:27

Super gaaf!! Heel veel plezier op je reis :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:28

Wat mooi! Wil ook zo ontzettend graag naar Australië ik volg! :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:33

Leuk om je verslag zo te lezen!
Het staat bij mij ook nog steeds op mijn lijstje om daar heen te gaan!
Heb er familie en vrienden wonen, dus ooit komt het er nog van!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:37

Wauwie wat super gaaf, geniet ervan!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:39

Wauw wat een prachtige foto's! Geniet van je indrukwekkende reis!

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:44

Wauw, wat gaaf! Ik ga het zeker volgen! Geniet ervan!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 19:45

Mijn droom... Al is het alleen om mn familie maar te bezoeken daar.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 22:43

Wat een geweldig topic.....
Houd je ons op de hoogte van je verdere reis?

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 22:52

Wauw gaaf! Ben jaloers <3 .

Bij mij staat het al een hele tijd op de planning om na mijn studie te gaan. Over 3 jaar mag ik pas, nu nog flink sparen dus! En in de tussentijd uitzoeken hoe en wat (ook leuk om te doen!).

Ik lees zeker mee!

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 22:57

Ik lees ook mee! Geweldig!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:55

Ahh, wat gaaf om je foto's te zien Babeth! Ik vond zelf de west coast ook echt het mooiste stukje van Australië. Volgend jaar ga ik terug om van Melbourne naar Darwin te reizen, via de zuid-west en de westkust! Ik had ook zo graag naar de Kimberleys gewild, maar die waren gesloten vanwege wet season. Dus volgende keer :)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:50

Heerlijk! Krijg gelijk weer heimwee naar mijn trip down under ;)