Parijs, leuk hotel? (voor leuk prijsje)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EliseXJoelle

Parijs, leuk hotel? (voor leuk prijsje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 13:36

Van de zomer wil ik graag met mijn vriend een aantal daagjes naar Parijs (4 dagen/3nachten). Maar vele hotels in Parijs zijn verschrikkelijk duur :( Is er onder de bokkers iemand die in Parijs in leuk maar niet te duur hotelletje heeft gezeten?

Het hotel hoeft niet alle luxe te hebben, als we maar lekker kunnen slapen, de spullen veilig op de hotel kamer kunnen laten en een fatsoenlijk ontbijt zou fijn zijn :) lunch/diner hoeft niet, maar als dit ook mogelijk is is dit mooi meegenomen.
Een gratis parkeerplek bij het hotel zou heel fijn zijn, maar geef het een kleine kans dit te vinden in Parijs, dus zijn we opzoek naar een plekje waar de auto tegen een normaal tarief die dagen kan staan.

Ben zelf op internet natuurlijk al hard opzoek, maar heb nog niet gevonden wat we zoeken.

Anoniem

Re: Parijs, leuk hotel? (voor leuk prijsje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:41

Heb je nog een specifieke locatie waar je wilt zitten in Parijs? Ik heb tijdens veldwerk voor school in een hotel verbleven waar je volgens mij zelfs gratis kon parkeren, maar het zat echt een giga stuk uit het centrum. Dan heb ik het over 5 minuten lopen naar de metro en dan rond de 20 minuten met de metro voor je het centrum komt.

Daar haal je vooral je prijsverschil uit, waar je zit. Als je in het centrum wilt zitten is het gigantisch duur, als je in de buitenwijken wilt is het veel goedkoper.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 13:44

Hadden nog niet echt bedacht waar precies in Parijs, maar inderdaad alles in het centrum is gigantisch duur. Ben bang dat dat buiten budget gaat vallen.

Ik stuur je even een pBtje voor meer informatie over dat hotel :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:44

Je kan kijken bij ibis Bastille Faubourg St Antoine. Zit in het centrum, parkeren is betaalbaar, krijgt goede reviews. Ik ga zelf in juni ook naar Parijs en heb me he-le-maal suf gezocht met ongeveer dezelfde eisen en deze kwam er als beste uit. Weet alleen niet of er nog plek is.

Echt goedkoop is wel te vinden maar dan ben je wel langer onderweg inderdaad, al snel minimaal een half uur.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:48

Mag ik je aanraden niet hartje zomer te gaan maar daarvoor of daarna. Houd er ook rekening mee dat het aantall sterren van een hotel in Parijs over het algemeen gelijk staat aan een ster minder in een andere stad. Ik zou dus zeker kijken naar minimaal 3 a 4 sterren wil je een beetje een fatsoenlijke kamer hebben.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:49

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 13:51

lizy29, wat is de reden dat je ons dit afraad in de zomer? Ons idee was om van 13-16 aug. te gaan.
Bedankt voor de tip van het aantal sterren :)

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:54

Heb je al op hostelworld gekeken? Kun je ook 2 persoonskamers boeken, voor vaak een zacht prijsje. Heb zelf in Belfort gezeten bij de Bastille, vlak bij de Metro die je overal heen brengt, vriendelijke wijk en was geloof ik 20e per nacht kwijt. Parkeren weet ik alleen niet.. Is met de trein/bus niet goedkoper en makkelijker? Op vakantieveilingen worden busreizen naar Parijs bijna gratis weggegeven (al snap ik natuurlijk wel waarom;)).. Succes in ieder geval! En als je nog een leuke tour door Parijs wilt, of Versaille kijk even op Sandeman tours! Echt een aanrader en onwijs goedkoop!!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 13:58

Clairee, nee had ik nog niet gekeken ga ik zo gelijk doen :) We willen eigenlijk sowiso met de auto omdat we aansluitend door willen naar een weekje in een huisje in Duitsland/Ardennen ofzo (zijn we nog niet over uit maar hebben daarvoor al wel een aantal geschikte huisjes gevonden)

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:03

Ik ben vorig jaar naar Parijs geweest en wij zaten in Hotel Abrial, dat is te boeken via weekendje weg.
De prijs qualiteit is uitstekend, niet te duur maar wel erg goed.
- ligt vlakbij een metro station
- niet te ver uit het centrum
- niet ver van Moulin Rouge en ook Sacre Coeur was te lopen.
- parkeren kan onder het hotel
- ontbijt in hotel is ook prima
- nette kamers
- aardig personeel

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:04

vakantieveilingen.nl doet nu hele leuke hotel aanbiedingen in Parijs. :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:19

EliseXJoelle schreef:
lizy29, wat is de reden dat je ons dit afraad in de zomer? Ons idee was om van 13-16 aug. te gaan.
Bedankt voor de tip van het aantal sterren :)

Voornamelijk smog. En als tweede reden darde meeste parijzenaren in augustus vrij zijn en uit de stad weg trekken (ivm de smog). Wat je dan dus meekrijgt zijn voornamelijk de toeristen.

Edit: juni is nog goed te doen al gaat mijn eigen voorkeur uit naar eind september.

Kimm1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:21

Wij zijn in december 2011 ook in Parijs geweest. Eerst drie dagen in een Campanile hotel in Bussy Saint Georges, ongeveer 15minuten rijden vanaf Disney. Hierna zijn we naar een Campanile hotel in Parijs geweest met een parkeergelegenheid onder het hotel. Op 10minuten lopen was je bij de metro en met de metro was je binnen 10minuten in het centrum van Parijs.
Over de hotels zijn wij zeer tevreden. Elke ochtend ontbijt en ik geloof ook diner. Het was niet zo duur, goede kamers, goede bedden, goede service en elke dag een schoongemaakte kamer.

Je kunt op de site van Campanile kijken of je het was vind. Succes ;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:42

Wij gaan toevallig vrijdag naar Parijs!
We zitten in het hotel concorde montparnasse, centrum, incl parkeerplaats. Zijn 500 kwijt incl ontbijt, vrij tm zon voor 2 kamers zegmaar :)
Ik zal laten weten hoe t is?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:03

500 euro, whoow.. Dat noem ik niet echt goedkoop of een leuk prijsje.. :=

Owh wacht, ik dacht 2 persoonskamer. Maar je bedoeld echt 2 losse kamers?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:21

2x 2 persoonskamer, incl ontbij, vrijdag tm
Zondag :j

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:12

Kijk eens op airbnb.com
Dat zijn particulieren die hun appartement of kamer verhuren voor een veel lagere prijs dan de meeste hotels.
Wij gaan altijd naar Parijs via airbnb, 2weken geleden hadden we een prachtig appartement voor 4personen voor 55euro op een prachtige locatie aan het water. Je kunt ook reviews lezen, zo heb je ook zekerheid over de kwaliteit!

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:45

Jolliegirl schreef:
500 euro, whoow.. Dat noem ik niet echt goedkoop of een leuk prijsje.. :=

Owh wacht, ik dacht 2 persoonskamer. Maar je bedoeld echt 2 losse kamers?

Parijs is duur, daar vind je geen hotelletjes voor 25 euro per nacht ofzo. :)

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 06:46

Het voorjaar in Parijs is extra aantrekkelijk en daardoor is het lastiger een leuk hotel voor een nette prijs te vinden. Op Surprisetickets staat echter een handige top 5 van hotels in Parijs met vanaf tarieven van 50,- p.p.. Zie http://surprisetickets.nl/reizen/Goedkope-hotels-parijs