Wales U.K

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mies_dummy

Wales U.K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 13:43

Hallo mede bokkers.
Ik ben afgelopen maanden 1 maand op stage geweest naar Brecon in Wales. Ik ben door de familie uitgenidigt om in Juli terug te komen voor de Royal Welsh Show, ik pak die kans natuurlijk met open armen aan en ga dus inderdaad terug in juli. Nu gá ik met mijn vriend en we gaan een paar dagen eerder zodat we ook nog een beetje rond kunnen kijken.
Zijn er misschien bokkers in Wales/Brecon geweest en weten die leuke dingen om te doen?
We gaan zowiezo een dag naar Cardiff, misschien dat jullie in Cardiff ook nog iets weten?

Alvast heel erg bedankt
Michelle

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:45

Nog niet geweest, maar ik volg even....staat namelijk wel op mijn lijstje voor de zomer om er naar toe te gaan.
Ik wil een trektocht maken te paard en abseilen en klimmen :j
Mss als het daar mogelijk is met een quat rijden :j

mies_dummy

Re: Wales U.K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 15:50

Paard en quad heb ik waar ik slaap bij de familie dus dat heb ik al gedaan dus ik zoek meer ja andere dingen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:43

Zoek je iets spannends en met uitdaging? :D
Of ook sightseeing etc?

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:19

Het stadje Hay on Wye is erg leuk Of het is eigenlijk meer een dorpje maar dan helemaal vol met boekwinkels. Er is een soort boekenfeest en in de zomer is er ook het Brecon Jazz festival. Zie http://surprisetickets.nl/reizen/hay-on-wye.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:24

Hay on Wye inderdaad, en ik vind zelf de locatie Llanthony Priory heel mooi, het is een oude ruïne. Ze hebben daar ook stallen en verhuur met Irish Cobs en naast de locatie zijn de prachtige Black Mountains, echt een aanrader vanwege de omgeving. Dus de Black Mountains als je van prachtige natuur houd :D

mijn buitenrit daar:
Afbeelding

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... UL8whDpxrw

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 09:50

Ziet er gaaf uit.
Uitdagend mag zeker maar vooral sightseeing haha
Ik heb maar 4 dagen want daarna begint de Royal Welsh show en daar ga ik met mijn stage familie heen.
Dus er moet veel in een korte tijd.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:46

Leuk! Ik heb zelf alleen tips voor Noord- / middenwales (Snowdonia), mocht je die kant op gaan :D

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:32

In Cardiff zou ik zeker naar Mermaid Quay gaan. Het is een eindje lopen, maar als je direct achter Cardiff Central Bute Street in loopt, loop je er direct naartoe. Er zit daar een winkeltje met kunst van lokale kunstenaars (onwijs duur, maar wel leuk om even te zien), enkele bijzondere gebouwen (in mijn profiel staat een foto van het Millennium Centre en een stukje van Plas Roald Dahl), de Doctor Who Experience en niet te vergeten Cadwalader's waar je lekker ijs kunt eten. Je kunt doorlopen over de Barrage, vanaf daar heb je een prachtig uitzicht over Bristol Channel en de kust van Somerset, en als je doorloopt naar Penarth, kun je vanaf daar met de waterbus dwars door de baai terug naar Mermaid Quay.
Cardiff Castle kun je eigenlijk niet met goed fatsoen overslaan ( :)) ); de audiotour zit bij de prijs inbegrepen en die zou ik ook zeker meenemen. Je krijgt bij het kasteel studentenkorting, dus vergeet niet om daar even naar te vragen en er tegenover zit Baskin Robbins, als je trek hebt in nog meer ijs. Verder is het leuk om wat random arcades in te lopen en Cardiff Market is ook tof. Eén van de ingangen daarvan zit aan St Mary Street, de straat die direct tegenover de ingang naar het kasteel ligt, dus dat kan niet missen.
Als je even wat groen om je heen wilt zien, ligt naast Cardiff Castle Bute Park. Schuin achter het kasteel, aan de andere kant, ligt Cathays, aan de rand daarvan staan de Cardiff Crown Court, Cardiff City Hall en de National Museum of Wales. Je kunt deze gebouwen vanuit Bute Park al zien liggen (alleen oversteken is best een uitdaging :') ).
Dit is allemaal prima in één dag te doen, maar je moet er wel zin in hebben. Je kunt eventueel gewoon de bus pakken tussen het centrum en de baai, een retourtje kost je zo'n £3,40.

Hoe mobiel ben je verder? Gaan jullie een auto huren, of ben je afhankelijk van het openbaar vervoer? In het laatste geval zou ik denk ik in Glamorgan blijven en naar plaatsen als Caerphilly en Barry gaan, en eventueel een bezoekje brengen aan de Gower Peninsula (en/of Swansea als je dat leuk vindt).
Als je wat mobieler bent, kan ik je Aberystwyth aan de noordkust van Ceredigion aanbevelen. Het ligt op een uurtje rijden van Builth Wells vandaan en het is gewoon erg gezellig. Er zit een universiteit met bijna 20.000 studenten, er is een kasteelruïne, een waterfront en je kunt redelijk gemakkelijk de heuvels rondom de stad op, die je een heel mooi uitzicht geven op de omliggende baaien en heuvels. Dat is met het OV en 4 dagen de tijd alleen onwijs zonde van je tijd, want het reizen duurt best lang. :=
Laatst bijgewerkt door _Summerly_ op 21-04-13 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:42

Ik sluit me aan bij wat Summerly schreef, dat zijn zeker leuke lokaties om te bezoeken. Ik ben twee keer een week op vakantie geweest in enkel Cardiff vanwege mijn Doctor Who en Torchwood verslaving, dus vooral veel locaties opgezocht die in deze series voorkomen. En alle twee de keren werkelijk fenomenaal weer, geen spat regen, dat was ook wel bijzonder. ;-)

Als je bij de baai bent, is een bezoekje aan de Millennium Center wel leuk, al is het alleen maar even in de hal kijken, is heel mooi.