Echte leuke reizen voor koppels.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Echte leuke reizen voor koppels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 01:19

Samen met mijn vriend waarmee ik aankomende zomer alweer een jaartje samen ben zou ik op vakantie gaan.... Maar het blijkt wat lastiger dan verwacht.

De situatie ligt ongeveer zo.. Op dit moment zit vriendlief in Engeland, wat het echt heel lastig maakt om dingen te plannen. We wouden eerst naar Sevilla met het vliegtuig, daar een autootje huren en verblijven in een hostel. Het enige probleem is dat meneer niet echt data vast kan leggen in de vakantie omdat hij gewoon niet weet hoe hij gaat zitten met planningen. Nou is het budget bij ons niet echt een heel gigantisch probleem, maar ik ga ook niet 2 weken van tevoren een ticket naar Spanje boeken in het hoogseizoen, terwijl het ook veel goedkoper zijn. Een ander groot probleem is meneer zijn verwendheid :Y) Ik ben helemaal van het kamperen en vind het absoluut heerlijk om op een "camping muncipal" in Frankrijk te zitten waar het af en toe gewoon poedersuiker is maar waar je wel compleet op elkaar bent aangewezen. Zo lang je een beetje bruin kan worden en er wat dingen in de buurt te doen zijn ben ik gelukkig. Het luxepaardje wat ik aan de haak heb geslagen denkt daar alleen anders over.

Ik weet dat het een vrij irritante opgave is, maar ik zoek dus in het kort een reisje voor 5-10 dagen, budgetgerelateerd een beetje afgestemd op niveau rijkere student, relatief luxe. Een auto huren is een optie en het moet dus kort van tevoren te boeken zijn ivm lastige planningen van beide kanten.

Iemand ideeën? :D

xanthos111

Re: Echte leuke reizen voor koppels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 01:59

Bij last minute aanbiedingen zitten er vaak ook erg leuke reizen bij heb ik gehoord !

Heb hier hetzelfde probleem. Altijd al opreis geweest met de caravan. Heel Frankrijk door gekampeerd. Maar meneer is gewoon om volpension op reis te gaan in een sterrenhotel.....
Mannen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:13

Ja inderdaad, mannen.... :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:38

Nee hoor, mij krijg je ook niet op een camping en heb toch echt niks tussen mn benen hangen :P.

Ik zou idd ook gewoon lekker voor een last minute vakantie gaan. Regio Egypte of Turkije ofzo, kun je zonnen, kun je leuke dingen doen en kost niet teveel.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:22

Wil je perse naar de zon?

Je zou ook een rondreis kunnen maken ergens en dan langs bijvoorbeeld b&b's.

Mij maak je ook het gelukkigst in een tent, vriendlief houdt er niet van. Wij gaan 2 weken naar Schotland een rondreis maken langs b&b's. Misschien is zoiets voor jullie ook leuk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:56

Ik wil het liefste wel naar de zon ja. Ik heb niet echt een top jaar gehad en heel veel stress (ook met vriend) gehad. Ik heb hem nou al 3 maanden niet gezien en ik vind het toch eigenlijk wel fijn om naar de zon te gaan. Overdag dingen doen vind ik prima, of juist 's avonds als het te warm is, maar ik wil voor mezelf toch wel een aantal momenten waarin ik gewoon ergens kan gaan liggen bakken in mijn bikini zeg maar

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:58

Rondreis in Amerika?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:00

Het financiele plaatje is niet echt een probleem, maar een 17-jarig meisje en haar 20-jarige vriend kunnen het helaas niet opbrengen rond te reizen in Amerika :P Heb er wel aan gedacht hoor, maar t is gewoon te duur

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:22

Wil je ergens echt zitten, of juist rondreizen? Ik heb altijd nog het idee dat ik heel graag zou willen interrailen, en dan dus waarschijnlijk hostels/B&B's regelen waar je heen wil? Anders zou je bijv. een appartement kunnen huren ergens in Frankrijk, in een leuke provincie oid? En anders zo'n ingericht 'tent-appartement' geval, hebben jullie allebei een beetje je zin. :')

Ik herken je probleem helaas wel.... Lastig he :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:46

Dat is dus ook weer een beetje het lastige, we willen eigenlijk maar ongeveer een weekje weg omdat de zomer voor ons allebei erg druk is.. Hij wilt het liefst rondreizen maar dat zie ik weer niet zo zitten. Echt cityhoppen kan volgens mij heel leuk zijn maar ik wil liever geen stress van elke keer weer een nieuwe stad moeten ontdekken en op zoek gaan naar de meest simpele dingen. Ik ben altijd meer van het een week op een plekje zitten, de eerste dag de supermarkt en een paar restaurants in de buurt ontdekken en dan lekker op je plek blijven zodat je niet telkens hoeft te zoeken. Het is voor mij echt een relax-vakantie dus. Meneer heeft een groot project lopen tijdens de vakantie en ook al zegt hij dat hij er niet gestrest over is, ik weet dat een relax-vakantie voor hem ook goed gaat zijn.

Na een fikse ruzie hebben we overigens voor zover ik weet besloten dat we een weekend bij mijn opa gaan logeren en dat we het daarop MAAR LEKKER GAAN HOUDEN :') Mannen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:11

Het kan zijn dat jullie geen auto kunnen huren door leeftijd, zijn ze in Spanje redelijk streng in. (Minimaal x jaar rijbewijs, en vanaf 25 betaal je niets extra's meer, al geven ze hem vaak gewoon niet mee.) Ik loop nu al tegen problemen aan.. vriend kan er eentje zo huren in spanje, maar als ik ook wil rijden kan ik tussen de 30 en 50 euro extra per dag betalen omdat ik nog net geen 25 ben :+

Is Mallorca niet wat? Daar heb ik ook met de auto veel rondgereden en me heerlijk vermaakt met mijn vriend samen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:16

Mallorca gaat op het lijstje, ga ik eens naar kijken!
Wij waren idd ook al een beetje bang dat hij geen auto zou kunnen huren. Ik ben natuurlijk sowieso te jong, heb zelf ook nog geen rijbewijs, en hij wordt deze zomer 21 en heeft nu sinds december of iets in die richting zijn rijbewijs, ook pas heel kort dus. Ik weet toevallig dat in Amerika ze heel streng waren met auto's verhuren. Ik heb het daar niet zelf geprobeerd maar er stond overal aangegeven dat je 23 moest zijn (volgens mij) en anders echt een gi-gan-tische borg moest betalen. Nou hopen we eigenlijk dat we in Nederland gewoon een auto kunnen huren.

Verder hebben we zitten kijken naar Corsica, dat lijkt ons allebei wel wat. We zouden dan vliegen en daar een auto huren. Ik kom al mijn hele leven op dat eiland dus ik ken het alsof het mijn eigen land is. Het enige wat ons tegenhoudt is dat kamperen daar in het hoogseizoen nogal duur is.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:20

Ik ben vorig jaar 'heel gewoon' een weekje naar Oostenrijk geweest.
Appartementje, lekker zelf koken, elke avond een drankje op het eigen balkon.

En overdag lekker wandelen (dus toch nog best actief, zo in de bergen).

Low-budget én lekker makkelijk.

Zoek dus een regio / land waar je heen wilt, ga voor het goedkoopste appartement (want dan is het maar wat minder mooi) en klaar!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:22

Ik ga een weekje met mijn vriend naar Rome :) Zat te zien, en nog betaalbaar ook. Daarnaast is het goed te bereizen, en je hebt er geen auto nodig. Voor ons is het ideaal! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:23

Met een half jaar je rijbewijs wordt het denk ik erg moeilijk :=

Liza1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:25

Misschien vakantieveiling?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:27

Jans schreef:
Met een half jaar je rijbewijs wordt het denk ik erg moeilijk :=

Daar was ik inderdaad ook al even heel bang voor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:28

Liza1968 schreef:
Misschien vakantieveiling?

Das een goeie! Bedankt voor de tip

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:29

Tsja, je vriend is natuurlijk niet de enige met eisen, Ts, je hebt zelf ook nogal specifieke wensen. Dus het is niet echt eerlijk om je vriend de "schuld" te geven, wat je in mijn ogen wel een beetje doet.
De uitdaging is om een manier van vakantie houden te vinden die jullie beide past.

Vroeger wilde ik graag ook op een camping staan. Mijn vriend kende dat niet echt, dus die is braaf 2x mee geweest. En natuurlijk zijn we die 2 keer finaal weg geregend :')
Daarna wilde hij dus niet meer op een camping. En hij wilde ook meer zien en doen eigenlijk.
Omdat we dat jaar ook geen auto konden lenen, zijn we een keer gaan interrailen, met overnachtingen in jeugdherbergen, op een 2 peroons kamer. En dat bleek het dus echt te zijn voor ons. Lekker actief, veel zien, het reizen met het OV is eigenlijk altijd leuk en ontspannen. En je kunt het echt zo duur maken als je zelf wilt.
Met mijn moeder en zus ga ik deze zomer weer een week naar Oostenrijk, wandelen. Daar rijden we met de auto naartoe en dan hebben we een klein appartement. Heel anders, ook heel leuk en ook low budget :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:40

Ten eerste, ik geef hem nergens de schuld van := Vind het nogal speciaal dat jij zo'n geweldige therapeut bent dat jij mijn relatie kan beoordelen vanaf 2 sarcastische opmerkingen, Wendy.

Het punt is dat hij niet verder wilt kijken dan zijn neus lang is, terwijl ik al heb aangegeven dat ik best wel mee kan geven als het om bepaalde dingen gaat. Ik hoef niet per sé op een camping, want als het aan mij had gelegen hadden we nu al ergens een camping geboekt en zouden we daar lekker met ons tweepersoonstentje gaan staan. Het punt is dat hij in een resort wilt zitten, of midden in een stad, en dat ik dáár dan weer niet zo op zitten wachten. Dmv dit topic probeer ik een middenweg te vinden, niet door hem de schuld te geven :=

Interrailen heb ik ook voorgesteld, maar dat heeft hij vorig jaar al gedaan en wilt hij dus ook niet. Toch bedankt voor de tip :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:10

O maar interrailen kan door heel Europa. En Europa is groot!
Misschien hem vragen of er de mogelijkheid is een ander stuk te doen dan?

En jij wilt op de camping, hij in een stad. Tussenweg is dan in een dorp / kleine stad te gaan zitten? :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:23

@emmaa: overdrijven is ook een vak he? Ik ga alleen af op wat jij hier schrijft, maar omdat het geschreven taal is kan het anders over komen dan dat je het bedoeld hebt. Maar als jij een paar keer schrijft "mannen", tsja, dan denk ik dus: kijk ook eens naar jezelf.
En combineren dan? Paar dagen kamperen, en dan een paar dagen stad? Toen we de tweede keer waren weggeregend, hebben we er later nog een paar dagen maastricht aan vast geknoopt, in een B&B.

Liza1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:34

Niets te danken Emmaa_ ik moest er aan denken omdat een koppel wat ik ken, morgen naar Malta gaan voor een spotkoopje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:08

Heb net onze auto zitten boeken voor Spanje en stuitte op dit:

Citaat:
Als u in Spanje een auto wilt huren moet u minstens 21 jaar oud zijn (de minimumleeftijd verschilt per autocategorie) en minstens 1 jaar lang uw rijbewijs hebben. Bestuurders jonger dan 25 jaar moeten een extra toeslag betalen voor autohuur in Spanje. Veiligheidsgordels zijn verplicht voor alle inzittenden en kinderen tot 3 jaar moeten in een kinderzitje zitten. Kinderen tot 12 jaar mogen niet voorin de auto zitten.

Dus ik vrees dat wanneer je naar Spanje gaat een auto huren er echt niet in zal zitten, dit is volgens mij landelijk zo geregeld.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:43

Malta is sowieso geen slecht idee voor een weekje vakantie ... lekker klein, van alles te zien, geweldig openbaar vervoer dus een auto heb je niet nodig, en je kan er prima aan zwembaden liggen. Beetje nadeel: bijna geen zandstranden.