Ik wil aan het einde vd zomervakantie (eind augustus) graag een paar dagen weg met mijn vriend. Nu zeiden een paar mensen hier dat Maastricht een leuke stad is.
Heeft iemand hier ervaring met een paar dagen Maastricht? Hebben jullie tips kwa hotels, bezienswaardigheden, restaurants etc.
ik woon vlak in de buurt van Maastricht. en kom er haast elke week. het is daar heel leuk. mijn vader werkt in maastricht in een restaurant, en mijn oom werkt ook in maastricht.
de (rondvaart) boten zijn leuk! ik weet alleen niet meer hoe die restaurantjes heten waar ze werken.. mijn vader werkt in een indonesisch restaurant en mijn oom in een japans restaurant
Ik woon in Maastricht, en het is echt een supermooie stad, dus hou je vast Qua winkelen heb je de gewone winkels, de boetiekjes en de chique boutiques, dus voor elk budget is er wel wat leuks. Je kunt inderdaad een rondvaart maken, heb ik zelf nooit gedaan maar schijnt wel heel leuk te zijn.
Qua eten: ga niet naar het Vrijthof, maar naar het Onze-Lieve-Vrouweplein. Dat zit er vlakbij, en ik vind het daar veel gezelliger en het is veel minder toeristisch. Hotels kan ik je helaas niet aanraden, daar weet ik weinig van behalve dat er genoeg zitten Als je wat wilt drinken kun je terecht in de Platielstraat, een straat met bijna alleen maar cafe's en kroegjes. Qua stappen is er in Maastricht helaas niet heel veel te beleven: vrijwel alles sluit om 2 uur, als je verder wilt feesten heb je alleen nog de Feestfabriek en de Alla, allebei aan de Markt.
Als je cultureel wilt doen: het Bonnefantenmuseum is leuk, net als het Museum aan het Vrijthof. In het Theater aan het Vrijthof zijn regelmatig concerten en optredens, ik weet niet wat er op dit moment draait maar dat is ook wel waard om even naar te kijken. Qua oude kerken zijn er de St. Servaas, de Onze-Lieve-Vrouwe en de Sint-Jan, als je dat leuk vindt. Ben je meer avontuurlijk aangelegd, ga dan de St. Pietersberg op, of ga de grotten in. De mergelgrotten zijn echt heel bijzonder om te zien, en er zijn (volgens mij) elke dag tours, zeker in het toeristenseizoen.
Dit was zo'n beetje het eerste wat bij mij naar boven komt, als je nog meer wilt weten hoor ik het wel!
De Falstaff is een leuke kroeg, zit in de Platielstraat. Ook Take 5 is leuk, in de Bredestraat, dat is meer het trendy bar-idee. Een leuk restaurant (vooral qua locatie) is de Bonhomme, zit op de Kesselskade vlak naast de Maas, je hebt daar echt een mooi uitzicht.
het restaurant waar mijn oom werkt het volgens mij Kobe. heeel lekker maar het restaurant waar mijn vader werkt ligt bij het onze-lieve-vrouwe plein! maar hoe het heet weet ik niet.
gaucho
Geplaatst: 13-04-13 20:26
Dagje Valkenburg is ook erg leuk vanuit Maastricht.
romyloverrr
Geplaatst: 13-04-13 20:32
ginouque schreef:
Allebei super bedankt! Hier kan ik wel wat mee!
Heb je nog specifieke restaurants die je kan aanbevelen zelfde geldt voor leuke kroegjes ?
ik weet niet meer hoe het heet maar waar flikken maastricht word opgenomen ( het huis van eva en wolfs ) is héél gezellig. verder vinden wij het altijd leuk om te gaan kijken in wyck , daar heb je de specialere winkels. en de lekkerste ijsjes die ik ken maar ik weet niet meer hoe het heet