Cyprus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Cyprus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 19:24

Denk erover na om van de zomer met een paar vriendinnen naar (Noord) Cyprus te gaan, maar ben er nog nooit geweest, dus hoor graag jullie ervaringen. Wie is er al wel eens geweest en kan mij vertellen of het wat is? We zijn allemaal halverwege de 20 en willen vooral veel cultuur snuiven, maar een dagje strand tussendoor is ook niet verkeerd :j Welke plaatsen zijn leuk en waar moet je vooral niet zitten?

Winged

Re: Cyprus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:13

Ik zou in de eerste plaats hopen dat je dan wel weer normaal geld kan pinnen op het eiland....

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:34

Mijn ervaring met Cyprus is vooral dat het er zo gruwelijk heet is dat je niet veel uit kan voeren overdag, we hadden ook allerlei plannen om uitstapjes te maken maar met de hitte is het vrijwel niet te doen, zou daar ook rekening mee houden, naast het feit dat de situatie nu dus erg onstabiel is.
Wij zaten in Ayia Napa, waar vooral heel veel vervelende dronken Engelsen rondlopen vanaf een uur of 8 's avonds, die plek kan ik je alvast afraden :')

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 23:08

Winged schreef:
Ik zou in de eerste plaats hopen dat je dan wel weer normaal geld kan pinnen op het eiland....

Misschien naief gedacht van mij hoor, maar Noord Cyprus heeft helemaal de euro niet, daar betalen ze met Turkse liras. Daarmee lijkt mij niets aan de hand?

Hitte vind ik niet zo erg, ben ook al midden in de zomer in verschillende landen in het Midden-Oosten geweest. Plan was om begin september te gaan, niet midden juli, dus dat scheelt ook wel wat denk ik. Dronken Engelsen heb ik weinig trek in, goed om te weten :')

Edit: misschien wat duidelijker neer moeten zetten. Het idee is dus om naar Noord Cyprus te gaan, niet naar Zuid Cyprus :j

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 00:02

September zal het weer al heel wat prettiger zijn denk ik, goede keuze :j
Cyprus is wel een mooi eiland, van de Turkse kant weet ik helaas niet zo veel af omdat ik aan de Griekse kant zat, maar Nicosia (de hoofdstad) ligt op de grens en daar is qua cultuur aardig wat te doen, nadeel is alleen dat het echt midden op het eiland ligt en je dus niet direct aan zee kunt komen. Ik weet niet of jullie van plan zijn een auto te huren? Dan heb je al veel meer vrijheid.
Een redelijk grote kustplaats in het noorden is Kyrenia, hier ben ik wel een dag naartoe geweest en daar is ook veel te zien en is een gezellige plaats met barretjes/discotheken etc.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 00:24

Auto huren? Ik ben de enige met een rijbewijs en links rijden zie ik niet zo zitten, dus dat wordt maar gewoon de bus denk ik :') Je zegt dat er in Kyrenia veel te zien is.. qua bezienswaardigheden ('oude stenen'), of is het meer shoppen en dat soort dingen?

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:33

Ik ben er eind juli geweest en vond de hitte erg tegen vallen (45 graden in de schaduw was geen pretje). Daardoor zijn we bijna niet bij het hotel weg geweest en hebben we vnl in de zee gedobberd :-P
De zee is overigens geen aanrader, weinig strand langs de noord kust en weinig leven in de zee.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:47

Wij gaan ook naar noord Cyprus, hebben gisteren geboekt :)
Oei, das wel erg warm idd! Maar we wilden verzekerd zijn van goed weer ^^
We zijn wel van plan om flinke wandelingen te maken daar, maar wij vinden het ook niet erg om dan rond 6.00 of 7.00 te vertrekken, om vervolgend lekker op het strand te vertoeven in de middag.

Weet iemand nog meer leuke uitstapjes?
Er is een groot national park had ik gelezen en verschillende boottochtjes te plannen.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:14

Weet dat er in dit topic al langere tijd niet gereageerd is maar wou toch even reageren.

Heb je inmiddels al geboekt? en ben je al wat meer te weten gekomen?
Ik ben namelijk ook van plan om in de zomer naar cyprus te gaan samen met een vriendin...zou het s'ochtends vroeg nog uit te houden zijn kwa hitte?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 20:43

Oud topic, inderdaad! Door omstandigheden hebben wij de vakantie een jaartje uit moeten stellen.

Wat betreft jouw vraag, de één kan natuurlijk beter tegen hitte dan de ander, maar ik vond Turkije heel goed te doen, dus persoonlijk zou ik mij over de hitte 's ochtends op Cyprus niet zoveel zorgen maken.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:45

jammer, maarja dan maar een ander keertje...

ik denk dat het ook wel goed komt, bedankt in ieder geval :)

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:18

Wij zijn afgelopen zomer geweest. Ik kan veel hebben, maar afgelopen zomer vond ik t echt veel te warm daar, om heel actief te zijn. Desondanks wel een leuke vakantie gehad daar. We zaten in turks gedeelte