koffer, backpack of reistas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Rosie

koffer, backpack of reistas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 18:55

Reizen jullie liever met een koffer(zo een met een harde case), backpack of reistas (weekendtas met wieltjes) en waarom?
Of heb je meerdere en kies je per bestemming welke je meeneemt?

Ik heb het hier dus over reizen met als bedoeling meerdere dagen weg zijn :p.

En als jullie gaan vliegen, waar kiezen jullie dan voor?

Goof

Re: koffer, backpack of reistas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:01

Ligt eraan wat voor soort vakantie je gaat doen.
Als ik een week op mijn gat in een hotel ga zitten neem ik een koffer mee, ik hoef er dan namelijk verder niet mee te sjouwen, gooi hem enkel open op de kamer neer.
Als ik ga rondreizen neem ik mijn backpack mee, die is namelijk een stuk handiger (en lichter) te vervoeren. Op je rug en gaan.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:02

Ik denk dat de soort vakantie er ook invloed op heeft.. :+
Ik heb tot nu toe alleen met grote koffer gereisd mede doordat de reizen er geschikt voor waren.
Wanneer ik een een doorreis/trektocht zou gaan doen, zou ik eerder een backpack meenemen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:03

Een hardcase of stewardessenkoffer die in de handbagage mee kan in het vliegtuig. Ligt er idd aan waar ik heen ga, hoe lang ik ga en of ik op een plek blijf, met auto kan reizen of met het vliegtuig ga.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:13

Dat ligt inderdaad aan de reis die ik maak en aan de bestemming. Voor een citytrip van een paar dagen of een weekendje weg neem ik zo'n kleine pilotenkoffer die ik kan inchecken als handbagage. Lekker makkelijk dus.
Voor een "echte" reis heb ik een backpack. Ik maak meestal een rondreis, dus dan is en backpack wel handig. Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik mijn tas altijd vervloek tegen het einde van de vakantie. :D Als ik voor de 100stekeer dat zware ding op mijn rug heb gehesen ben ik er wel een beetje klaar mee. Toch zou ik niet weten wat ik anders voor tas zou willen. Een koffer lijkt me namelijk ook niet echt praktisch. Heel veel rondreizen kunnen prima met een koffer, maar ik heb ooit een keertje 20 minuten met mijn backpack door de jungle gelopen met als hoogtepunt een touwbrug waar we overheen moesten. Toen was ik echt blij met mijn rugzak. De mensen met koffers kwamen er toch minder fijn doorheen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:16

Wij hebben vier weken gebackpacked door indonesie met een backpack maar zijn erachter gekomen dat we diezelfde reis de volgende keer met een koffer met wieltjes zouden ondernemen. Het ligt er natuurlijk aan waar je heen gaat maar voor ons de volgende keer een koffer. Het meeste van de tijd kan je die gewoon rollen en er past ook nog eens veel meer in. En kan beter op slot.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 19:35

Okay, bedankt :D.
Ik ga straks 3 week naar Edinburgh, daarna naar pinkpop en misschien daarna nog naar Noorwegen.
Voor pinkpop heb ik een geleende backpack, maar nu ben ik nog aan het nadenken wat ik mee ga nemen naar Edinburgh (en evt NOorwegen). Naar beide ga ik vliegen. Ik zou zelf graag een backpack hebben, daardoor zit ik nu meer te denken om gewoon een backpack aan te schaffen en geen koffer.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:18

madeliefw schreef:
Wij hebben vier weken gebackpacked door indonesie met een backpack maar zijn erachter gekomen dat we diezelfde reis de volgende keer met een koffer met wieltjes zouden ondernemen. Het ligt er natuurlijk aan waar je heen gaat maar voor ons de volgende keer een koffer. Het meeste van de tijd kan je die gewoon rollen en er past ook nog eens veel meer in. En kan beter op slot.

Ik weet niet hoe vaak ik lachend de mensen/toeristen ben gepasseerd op een stadion/ in een hostel o.i.d. waar er geen liften en roltrappen waren.
Ik heb een absolute voorkeur voor een backpack. Je komt er namelijk overal mee. Ik heb nu nog wel een vrij grote van ong 75-80 liter, ik wil graag eentje kopen van ong 55 l. Meer inhoud heb ik meestal niet nodig.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:02

Twijfel tussen de koffer en de backpack. Maar het wordt denk ik de backpack.
Heb er een jaar lang mee moeten reizen en een haatverhouding gehad, maar vond het op het eind toch verrekte handig!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:06

Ik reis altijd met twee harde koffers.
1 aan de linkerkant en 1 aan de rechterkant van de motor... :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:14

Flaaf schreef:
Twijfel tussen de koffer en de backpack. Maar het wordt denk ik de backpack.
Heb er een jaar lang mee moeten reizen en een haatverhouding gehad, maar vond het op het eind toch verrekte handig!

Ik wasmijn backpack soms ook zo ontzettend zat. Bleek acteraf dat hij niet goed was afgesteld naar mijn lichaam, en was ie gewoon te zwaar. Nu heb ik bijna altijd ongeveer 10 kg mee ipv 15-17 kg de eerste keer.
Ook hoe je het inpakt is essentieel voor het genot :P Na heel wat keren reizen, heb ik een indeling gevonden wat het meest comfortabel is.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:11

Ik reis al jaren met n backpack. OVer 2 weken naar Mallorca reis ik voor t eerst met een koffer ;)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:13

Bij alles onder de 4 dagen alleen een trolley, alles daarboven gewoon een koffer. Backpacken vind ik leuk op tv maar zelf zit ik liever gewoon aan het zwembad, strand etc met 's avonds een terrasje en shoppen.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:05

Als je toch gaat kijken om iets nieuws aan te schaffen: je hebt tegenwoordig ook een soort 'kruising' tussen een backpack en een reistas-op-wieltjes.

FF gegoogeld voor je; ik bedoel dan zoiets als dit: Tas
Er zijn waarschijnlijk veel meer soorten, maten en prijsklasses, maar om even een idee te geven.

Edit: Overigens kies ik ook meestal voor verre reizen voor de backpack en voor korte tripjes voor zo'n klein handbagage-trolley-ding.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:09

hangt helemaal van bestemming, vervoer en tijd af.
Voor een paar dagen met het vliegtuig heb ik een kleine trolley, die als handbagage mee mag. Voor een langere vliegreis een koffer of een grote reistas op wieltjes. Met de auto gebruik ik meestal een weekendtas en voor een lange trektocht met veel OV een rugzak of flightpack.

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:16

Zoals de meeste al aangeven inderdaad rondreizen een backpack. Als je bv richting Azië wilt kom je veel in gebieden waar een koffer echt niet handig is, de wegen zijn vaak slecht waardoor rollen soms echt niet gaat. Voor andere reizen gewoon een koffertje of een weekendtas, beetje afhankelijk waarheen en met welk vervoer.
Voor je backpack heb je trouwens hoezen die je er omheen kan doen met reizen, zodat er niet makkelijk iets ingestopt kan worden, dat is wel een aanrader!

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 13:58

Barramundi: Ja klopt, mijn neef heeft zo'n tas gekocht, maar het neemt heel veel ruimte in, wieltjes en een backpack.

Ik heb inmiddels een tas! een soort stevinge weekendtas met wieltjes. van mn oma :+ . Die had eigenlijk precies liggen wat ik zocht :D

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:01

Backpack! Ik neem die altijd en overal mee naartoe. Ik vind het vooral zo makkelijk dragen, als je bijvoorbeeld nog de bus op de metro op moet. Toen ik de laatste keer in Lissabon toekwam, heb ik de metro van aan het vliegtuig naar mijn hotel genomen. Dan is de backpack echt wel handig!
Ik stop hem wel altijd in zo'n grote "tas" die speciaal dient om rond je backpack te doen op het vliegtuig. Dat beschermt en zorgt er ook voor dat geen van de lintjes of gespjes ergens komt vast te zitten. En zo blijft hij ook wat properder :) Heb mijn backpack nu al een jaar of 7, komt van Decathlon, heeft al een groot stuk van de wereld gezien en is nog altijd perfect in orde! Ik ben fan *\o/*

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:24

Dit ligt aan mijn bestemming. Als ik met het vliegtuig op vakantie ga reis ik met een harde koffer. Omdat dat makkelijk mee te nemen is, wieltjes hë? En tegen een stootje kan. Weekend tas neem ik mee als ik een weekendje weg ga. Dan is mijn koffer te groot :=

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:34

Wij hebben ook zo'n kruising tussen backpack en reistas, met wieltjes,mocht ideaal! We trekken rond met tentje en auto. Kampeerspullen gaan in een zgn flightbag, . Bagage uitpakken doen we niet aan, wel aan her inpakken hahaha.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:41

Ik en mijn backpack zijn geen vriendjes -O- Gek word ik altijd van dat ding, geef mij maar een trolly die overal trouw achter je aan rolt _/-\o_ maargoed, soms is een backpack gewoon praktisch gezien het soort reis en met openbaar vervoer ect. Maar ik moet zeggen, er is eigenlijk niet veel dat een trolley niet kan, backpack gaat alleen sneller als je bijvoorbeeld een stad moet doorkruisen en veel stoepen op en af moet .. of natuurlijk in the middle of knowwhere is het ook altijd handig om je bagage veilig(er?) op je rug te hebben.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:21

Toen ik kriskras door Europa reisde had ik mijn backpack mee. Als ik voor een weekje vakantie wegga en op 1 plek blijf pak ik mijn koffer in. Aan het einde van de reis werd ik steeds handiger met mijn backpack. In Spanje was het nog steun en kreun om hem op mijn rug te krijgen, in Griekenland deed ik hem om en lopen maar :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:29

Ligt eraan; met t vliegtuig hebben we die hardcase koffers, zijn toch een stuk steviger :=
Rn als we met auto gaan (spanje/wintersport) ebben we van die grote sporttassen, is makkelijker stapelen ed haha