Vakantie, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

charissiej

Vakantie, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 16:10

Om de een of andere reden vraag ik me af waarom ik dit topic open, maar toch hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Zoals elk jaar is het rond deze tijd van het jaar tijd om te gaan besluiten waar we heen willen op vakantie, en zoals elk jaar is het dit keer weer een ramp. Ik heb gewoonweg echt geen idee. Ik hoop dat jullie met leuke tips komen, en wellicht kan ik zo de knoop doorhakken. Ik hou van reizen, een verre bestemming is dus zeker niet uitgesloten, mits enigszins betaalbaar. Maar een rondreis vind ik eigenlijk weer te veel van het goede, maar enkel luieren op het strand vind ik ook weer niets. We zijn bijvoorbeeld 2 jaar geleden naar Mexico geweest, heerlijke strandvakantie, maar meteen een lange boulevard voor de deur en genoeg leuke excursies om ook wat van de omgeving te zien. Ook zijn we naar Curacao geweest, erg leuk met betrekking tot het snorkelen, maar ik miste toch wel de levendigheid s'avonds en na een week had ik het eiland wel gezien. We gaan altijd een dag of 16 op vakantie dus er moet genoeg te doen zijn. Afgelopen jaar zijn we naar Turkije geweest, echt wel leuk maar net wat we dit jaar willen. Ook hebben we de eilanden van Griekenland bezocht, we hebben het daar prima naar ons zin gehad.

Nu heb ik zitten denken aan bijvoorbeeld Thailand, maar welke plaats moet je dan zitten? En Bali, gewoon een excursie daar boeken, of zelf een reisgids nemen? Een verre bestemming lijkt me erg leuk, maar het 'nieuwe' en de weg niet weten vind ik dus weer erg spannend.

Hebben jullie leuke suggesties, met een goed hotel? Mag ook binnen Europa hoor. In een levendige omgeving, aan het strand, een goede temperatuur en het zou leuk zijn als we wat kunnen snorkelen en er moet wat van de cultuur of het land te zien zijn.

Poeh , wat een verhaal, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen, word er momenteel helemaal gek van!

Wildgirl

Re: Vakantie, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:11

Is een roadtripje Spanje niets?

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 16:13

Bedoel je met de auto Wildgirl? Ook daar heb ik aan gedacht, maar kom ik dan wel echt tot rust, en moet ik dan elke dag gaan kijken waar we kunnen overnachten? Een beetje luxe is zeker gewenst haha! Liever te luxe, dan een campingbedje haha!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:14

Het verzinnen wat je leuk vindt en wilt zien in een land is juist zo leuk aan voorpret :D
Dat kunnen wij wel uitschrijven voor je hier, maar vind je het niet leuker om zelf te speuren? Foto's op inernet zoeken, reistips, reismogelijkheden etc etc?
Zowel Thailand als Indonesie zijn volgens mij prima te doen zonder groepsreis. Ik zou zeker niet maar in 1 hotel blijven, maar naar diverse plaatsen reizen, zat te zien.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:15

ik ben altijd erg fan van Gran Canaria Playa del ingles, niet heel groot maar veel excursie dingen op verdere afstand waar je vanaf je hotel gewoon heen gebracht kan worden, alles kost daar echt geen drol en het is er super heet en heerlijk haha. Wij zaten in een hotel gelijk aan het begin van het eiland in een RIU hotel.
En een vriend van mij heeft door Bali heen gereisd met ze vriendin en gewoon verschillende slaapplekken gezocht daar maar die heeft een jaar lang daar gereisd en gewoond omdat die surft, is wel prachtig zij die daar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:16

Cuba? En dan de stranden bij Varadero / Trinidad? Genoeg mogelijkheden om er even uit te gaan: kan zo excursies doen (zeker vanuit Varadero)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:17

egypte el goune super daar. zee vlak bij. je kunt ok "uitjes" regelen zoals duiken, zwemmen met wilde dolfijnen(helaas kwamen ze bij ons niet)
mooi hotel best grote kamers.
winkels bij hotel, cafe's karaoke bar haha

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:17

wat is je budget? je kunt het zelf zo bont maken als je zelf wilt :D

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 16:25

Bedankt allemaal voor het medeleven ;) . Ja ik vind de voorpret normaal ook altijd wel erg leuk, maar ben nu al meer dan 3 weken op internet aan het speuren, tips, arke.nl en noem het maar op, maar omdat ik zo veel zie, zie ik door de bomen het bos niet meer. Budget is ongeveer 2000,- Euro p.p dus dat moet wel haalbaar zijn voor veel dingen. De ene keer denk ik, ja een verre bestemming! Maar dan ben ik bang dat ik te veel wil zien, en door ons eigen (paarden) bedrijf gaan we maar 2 x per jaar weg, en moeten we dus ook gewoon lekker rusten en genieten, maar de andere keer denk ik, waarom gaan we niet door Frankrijk of Spanje reizen, gewoon dorpjes bekijken en zien waar je uitkomt. Ben al blij dat ik het even van me af kan schrijven haha, het zit me dit jaar gewoon echt dwars dat ik er niet uitkom, en als ik zelf zo'n topic van een ander zou lezen, dan zou ik denken.. waar doet die nou moeilijk over? Dus sorry! haha

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:40

Wat je zou kunnen doen is een rondreis langs de paradors (bijzondere hotels,vaak in kasteel of klooster, behoorlijk luxe) in Spanje, dan weet je van te voren waar je heen moet, kun je evt een dag langer blijven hangen als het ergens leuk is etc.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 16:41

Ik zal daar eens naar kijken Wildgirl!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:54

Thailand gedaan via Greenwood Travel en dit was super, de super tour gedaan met daarnaast nog een strand vakantie in
Phuket, je kunt bij hun veel naar je eigen zin aanpassen ook kwa hotel en die zijn niet duur, 4 * ong 45,00 euro.

Wij zijn ruim 3 weken in Thailand verbleven , int vlucht, 3 binnenlendse vluchten, 5 excursies, upgrades naar betere hotels, en dan
de tour(incl meerdere maaltijden) , voor 1750 euro. (In 2010)
Wij zijn via Bangkok, River Kwai en omgeving, nachttrein naar Chiang Mai, terug gevlogen naar Bangkok, naar Pattaya, naar Phuket gevlogen en daarna terug gevlogen via Bangkok naar Amsterdam.
Moet wel zeggen die nachttrein kun je beter overslaan, en voor een beetje meer vliegen, wij hebben het er erg naar ons zin gehad.

Succes met je keuze.....

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 17:17

Dat klinkt erg leuk Kally, maar moet je dan zelf de vluchten en het vervoer regelen? Of heb je dan een reisleider? Want dat heen en weer in een vreemd land vind ik dus zo spannend. Von in Parijs de trein en de metro al een ramp haha!

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 17:17

Ik heb net nog een keer naar Bali gekeke, het Bali Hyatt resort in Sanur, op zoover lijkt het een aanrader, mensen hier ervaringen mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:27

Kan je niet het beste kiezen voor een groepsreis dan, zoals vb. met Djoser? Dan is in principe alles geregeld, reisleider/gids erbij ... en ze hebben veel soorten reizen, dus qua actief bezig zijn en relaxen vast wel iets wat bij jullie past? Omdat je de trein en metro in Parijs al een ramp vond :+ Mijn ouders zijn afgelopen jaar naar Cuba geweest, hebben toen heel erg veel gezien. Maar het was ook heel ontspannen allemaal en je had ook genoeg tijd om te relaxen :j

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 17:34

Ik ga nog een keer bij de groepsreizen kijken, dat had ik al eens gedaan, maar vond er geen met als afsluiter een strandvakantie (was bij FOX) . Ik zal nog een keer gaan kijken :-)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:42

Greenwood heeft alles geregeld, ook transfers van en naar vliegveld, excursies met chauffeur en gids, alleen op dagen zonder excursie
ben je op zelf, Greenwood zit in het hotel wat je bij soms gratis krijgt bij je vlucht en daar ga je alle reis bescheiden ophalen en kun je alles vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:48

Volgens mij zijn er vaak wel mogelijkheden om op de eindbestemming nog extra dagen te verlengen en dus na een rondreis een korte strandvakantie eraan te plakken :j
Ik weet van Djoser dat ze regelmatig informatiedagen houden, misschien een idee om bij zoiets eens langs te gaan? Neem aan dat andere organisaties zoiets ook wel hebben?
Anders eens verschillende sites bekijken of ze die mogelijkheid bieden, of desnoods even met je vraag mailen?

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 04:00

Volgens mij zoek je de ultieme combinatie van lekker weer, wat cultuur en ontdekken / een beetje avontuur - toch? Wij zijn vorig jaar - en dat was echt onvergetelijk - naar Kenia geweest. Je kunt perfect een 9 of 15 daagse vakantie aan het strand van Mombasa (of net daaronder o.a. Diani Beach) combineren met een dagje safari en het bezoeken van typisch Afrikaanse markten / stadjes. Hier staan handige tips en reisorganisaties: http://surprisetickets.nl/reizen/mombasa-kenya

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 10:31

CarolineCF dat is inderdaad wat ik bedoel, ga vanmiddag even op die site kijken!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:41

Ik ben naar Bali geweest op eigen houtje en dat is prima alleen te doen hoor. :j Ik was helemaal in mn eentje en dat ging goed. Alles is daar zo makkelijk, je hebt zo een taxi te pakken naar je hotel. Sanur is een beetje saai plaatsje, ik zou eerder Ubud aanraden of gewoon lekker een beetje rondreizen (Ahmed schijnt fantastisch te zijn en Lovina is ook leuk). Eventueel zou je nog een uitstapje naar Lombok en de Gili's kunnen maken, want 16 dagen op Bali is vrij lang (vond ik).

Cuba ben ik ook geweest en ik zou Varadero absoluut niet aanraden :n Wat een verschrikking! Dr is niets te doen in het stadje zelf en je zit vrij ver van alle leuke excursies. Er zijn alleen maar all inclusive resorts en een strand, die was wel mooi. Kan je beter in Havana en omgeving of Trinidad en omgeving zitten. Ik heb deze rondreis gedaan met Djoser en als afsluiting dus 3 dagen strand in Varadero. Maar Cuba kan je ook prima op eigen houtje doen, wel handig als je een beetje Spaans praat.