Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Ja ik vind de voorpret normaal ook altijd wel erg leuk, maar ben nu al meer dan 3 weken op internet aan het speuren, tips, arke.nl en noem het maar op, maar omdat ik zo veel zie, zie ik door de bomen het bos niet meer. Budget is ongeveer 2000,- Euro p.p dus dat moet wel haalbaar zijn voor veel dingen. De ene keer denk ik, ja een verre bestemming! Maar dan ben ik bang dat ik te veel wil zien, en door ons eigen (paarden) bedrijf gaan we maar 2 x per jaar weg, en moeten we dus ook gewoon lekker rusten en genieten, maar de andere keer denk ik, waarom gaan we niet door Frankrijk of Spanje reizen, gewoon dorpjes bekijken en zien waar je uitkomt. Ben al blij dat ik het even van me af kan schrijven haha, het zit me dit jaar gewoon echt dwars dat ik er niet uitkom, en als ik zelf zo'n topic van een ander zou lezen, dan zou ik denken.. waar doet die nou moeilijk over? Dus sorry! haha
Mijn ouders zijn afgelopen jaar naar Cuba geweest, hebben toen heel erg veel gezien. Maar het was ook heel ontspannen allemaal en je had ook genoeg tijd om te relaxen

Ik was helemaal in mn eentje en dat ging goed. Alles is daar zo makkelijk, je hebt zo een taxi te pakken naar je hotel. Sanur is een beetje saai plaatsje, ik zou eerder Ubud aanraden of gewoon lekker een beetje rondreizen (Ahmed schijnt fantastisch te zijn en Lovina is ook leuk). Eventueel zou je nog een uitstapje naar Lombok en de Gili's kunnen maken, want 16 dagen op Bali is vrij lang (vond ik).
Wat een verschrikking! Dr is niets te doen in het stadje zelf en je zit vrij ver van alle leuke excursies. Er zijn alleen maar all inclusive resorts en een strand, die was wel mooi. Kan je beter in Havana en omgeving of Trinidad en omgeving zitten. Ik heb deze rondreis gedaan met Djoser en als afsluiting dus 3 dagen strand in Varadero. Maar Cuba kan je ook prima op eigen houtje doen, wel handig als je een beetje Spaans praat.