Al een tijdje ben ik met mijn vriend op zoek naar een leuke vakantiebestemming voor van de zomer, maar tot nu toe wil het niet echt vlotten. We willen liever niet naar bestemmingen die vol zitten met Nederlanders (we willen wel 'echt' op vakantie zijn, namelijk, en niet Piet om z'n bier horen vragen), maar zijn qua mobiliteit enigszins beperkt. Aangezien we allebei nog niet zulke ervaren weggebruikers zijn, willen we liever niet met de auto weg. Hierdoor worden de bestemmingen bijna direct beperkt tot de grote badplaatsen met de massale hotels.
Nu zijn we dus op zoek naar een niet té toeristische locatie, die wél goed te bereiken is, en waar genoeg cultuur en natuur op loopafstand (of goed met het ov bereikbaar) is, om je minstens een week te vermaken. Daarnaast zitten we met een niet té groot budget, van ongeveer 700/800 euro per persoon. (Uiteraard is dat alleen voor de reis en het verblijf. Eten/uitstapjes etc is er niet in meegerekend.) De Oostbloklanden trekken ons niet zo, maar mocht iemand echt een leuke bestemming weten, dan willen we het natuurlijk wel proberen. Verder zijn we allebei dol op bergachtige gebieden, waar je veel kan wandelen. De Pyreneeën trekken ons bvb heel erg.
Hebben jullie misschien ideeën? Wij weten het ondertussen echt niet meer, en ik ben inmiddels bang geworden dat we ergens op Terschelling zullen eindigen

x Marjolein