Vakantie: Cultuur en natuur op loopafstand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSwanHeart

Vakantie: Cultuur en natuur op loopafstand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 12:04

Hallo allemaal!

Al een tijdje ben ik met mijn vriend op zoek naar een leuke vakantiebestemming voor van de zomer, maar tot nu toe wil het niet echt vlotten. We willen liever niet naar bestemmingen die vol zitten met Nederlanders (we willen wel 'echt' op vakantie zijn, namelijk, en niet Piet om z'n bier horen vragen), maar zijn qua mobiliteit enigszins beperkt. Aangezien we allebei nog niet zulke ervaren weggebruikers zijn, willen we liever niet met de auto weg. Hierdoor worden de bestemmingen bijna direct beperkt tot de grote badplaatsen met de massale hotels.

Nu zijn we dus op zoek naar een niet té toeristische locatie, die wél goed te bereiken is, en waar genoeg cultuur en natuur op loopafstand (of goed met het ov bereikbaar) is, om je minstens een week te vermaken. Daarnaast zitten we met een niet té groot budget, van ongeveer 700/800 euro per persoon. (Uiteraard is dat alleen voor de reis en het verblijf. Eten/uitstapjes etc is er niet in meegerekend.) De Oostbloklanden trekken ons niet zo, maar mocht iemand echt een leuke bestemming weten, dan willen we het natuurlijk wel proberen. Verder zijn we allebei dol op bergachtige gebieden, waar je veel kan wandelen. De Pyreneeën trekken ons bvb heel erg.

Hebben jullie misschien ideeën? Wij weten het ondertussen echt niet meer, en ik ben inmiddels bang geworden dat we ergens op Terschelling zullen eindigen :')

x Marjolein

mbkaatje

Re: Vakantie: Cultuur en natuur op loopafstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:27

Ierland, Wicklow Mountains. Daar heb je mooie wandelroutes.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:13

Salzburg? Met openbaar vervoer zit je zo in nationaal park berchtesgaden (20 minuten met de bus, prachtige wandelingen etc) en in Salzburg is cultuur zat :j

Als je wandelen belangrijker vindt dan cultuur zijn er is oostenrijk heel veel mogelijk met wandelbussen etc.
Zwitserland is qua verblijf wat duurder, maar daar heb je in plaatsen als Wengen etc echt geen auto nodig, is zelfs autovrij.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:15

Ierland of Schotland!! Of Oostenrijk idd!

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 09:56

Denk dat de streek Trentino in Noord Italie wel iets voor jullie is. Dit omvat o.a. de Dolomieten (echt een bestemming voor natuurlijkhebbers; geweldig wandelen, fietsen) maar ook het Gardameer en is prima bereikbaar per vliegtuig zie http://surprisetickets.nl/reizen/gardameer-vliegen-of-trein. Cultuur: je kunt dagtripjes maken naar steden als Venetie e.d. en natuurlijk is er dat heerlijke Italiaanse eten! Hier kan je wat meer over de regio lezen: http://surprisetickets.nl/reizen/actieve-vakantie-italie

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 16:46

Of misschien richting Scandinavië?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:52

Een B&B in het noorden van spanje misschien.
Ze hebben daar zulke leuke boerderijtjes waar je een kamer kunt huren.
Prachtig gebied om te wandelen en van de natuur te genieten.
Lekker eten, lieve behulpzame mensen en ontzettend veel cultuur.
Heb hier een pagina voor je als het je wat lijkt: http://www.nekatur.net/Listado-alojamie ... 18,419,422

En mocht je vragen hebben enof als ik je ergens bij kan helpen mag je me gerust vragen.
Baskenland heeft mijn hart gestolen dus mij stoor je nooit als je informatie wilt.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:37

Kijk eens bij Eliza was here. Mischien wel net boven jullie budget, maar misschien kunnen jullie wat vinden.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 22:06

@Gaucho: Wengen ben ik een aantal jaar geleden geweest, en dat was echt ge-wel-dig. Ga 'binnenkort' zeker weer terug! Helaas nu wat boven budget :(

Ierland/Schotland hebben we overwogen, maar uiteindelijk besloten dat we toch liever iets meer mooi-weer garantie hebben. Staat overigens ook nog steeds op het to-do-lijstje.

@Blensink: Noord-Spanje lijkt me ge-wel-dig. Ben dan zelf wel vooral voor de Pyreneeën. De bereikbaarheid lijkt me echt niet zo lekker, of valt dat mee? Is het ov er een beetje geregeld?

@Zap: Eliza was voor ons inderaad te duur :( Heel jammer, want er zaten wel aan aantal leuke dingen tussen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:49

In de pyreneen word het moeilijker inderdaad als je geen eigen auto hebt of je moet de hele week in zo´n huisje blijven zitten.
Bv in deze buurt kun je heerlijke wandelingen maken selva de irati http://www.casasruralesnavarra.com/casa ... irati.html
Het is zo ontzettend mooi hier <3
Een taxi brengt je er wel naartoe en is niet heel prijzig maar daarna zit je vast.
Het ov gaat goed op tijd maar meestal rijden ze maar een paar keer per dag tenzij je echt naar de grotere plaasten wilt dan is het elk uur.
Mooi weer moet je niet echt vanuit in baskenland en de pyreneen hoor.
Hetr klimaat is over het algemeen zoals in nederland.