Maleisie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

floorsil

Maleisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 19:36

Ik heb net mijn vakantie geboekt naar maleisie. Ik ga een maand met een vriendin daar rondreizen.

Nu zijn er vast wel mensen die daar al geweest zijn, en die tips hebben.

Ik ha al een aantal vragen

- Hoe kan je het beste van het vliegveld van kuala lumpur naar de stad komen? bus,taxi, metro, trein?
- hoe duur is ongeveer een taxi rit? ik hoorde al iets rond de 10-15 RM
- Hebben jullie binnenlandse vlucht naar borneo vooraf geregeld of al thuis?
- wat zijn leuke steden of plaatsen om te bezoeken?
- Is het een beetje goed te doen om op een dag zelf nog een bed en breakfast te regelen?
- Zijn er mensen die daar een auto gehuurd hebben? hoe was dat?

Ik hoor het graag.
lijkt me ook leuk om te horen of er andere ook gaan. en hoe zij voor bereiden.

p.s. mocht er al zo'n topic zijn dan heb ik die over het hoofd gezien maar zag alleen over tailand, canada en austraie.

1234

Re: Maleisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:51

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:02

Van KL airport naar de stad gaat een trein, wat die kost weet ik niet.

Binnenlandse vluchten hebben wij destijds ter plekke geboekt. Ze waren niet duur.

Auto huren was op Borneo niet nodig, OV en taxi voldoet prima. Wij hebben daar een flink aantal nationale parken bekeken.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:50

Veel dingen heb ik geen antwoord voor je op aangezien ik er 15 haar geleden geweest ben met m'n ouders. Zal dus aardig wat veranderd zijn...

Maar het is een geweldig land!!! Langkawi vond ik heel mooi en de camaron highlands.
En in KL natuurlijk de marktjes zalig om daar rond te struinen.
Ohja en het eten natuurlijk echt zalig!!

Wij hebben er wel een auto gehuurd en ging toen prima, verkeer in KL is wel zeer chaotisch maar was wel te doen. Ohja en sta er niet raar can te kijken als je 100 km/u rijdt en een gammel brommertje met 5 man erop haalt je in...

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 23:04

Ik ben in november naar Maleisië geweest. Niet naar Borneo, daar kan ik je dus weinig over vertellen. Ik vind het een fantastisch land! Het verkeer vond ik reuze meevallen, zelfs in KL. Mijn zus heeft daar een auto gehuurd, dat was goed te doen. Qua plaatsen: Taman Negara (mocht je toch niet naar Borneo gaan, mensen die op Borneo zijn geweest vinden hier veel van hetzelfde, regenwoud dus), Cameron Highlands en op het laatst een eiland als Langkawi. Melakka is ook interessant, als je van koloniaal houdt. Verder is er meer dan genoeg te beleven! Wat betreft taxi's trouwens: per regio gelden andere regels. In Kuala Lumpur moeten chauffeurs op de meter rijden. Maar we hebben gemerkt dar als de nood aan de man is (hoosbui) en ze zien dat je westers bent, die meter even vergeten wordt. Spreek een prijs af die je redelijk lijkt. Wij betaalden met z'n 4en 5 euro voor ca. een kwartier. Duur voor Maleise begrippen, hier natuurlijk spot goedkoop. Verder: geniet van het eten en probeer ook lokaal te eten. Voedselveiligheid staat hoog in het vaandel in Maleisië, niemand van ons heeft dan ook maar iets opgelopen, maar we hebben op de meest leuke plekjes heerlijk gegeten door wat meer 'risico' te nemen (lees: niet naar de westerse/dure restaurants.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 00:58

Bedankt voor alle reacties! Fijn dat je daar ook lokaal goed kan eten.
Ga die toppic even bekijken. Snap niet waarom ik die niet kon vinden.
Ik ga morgen ook even de kaart bij pakken en de plaatsen even opzoeken.
Thax nogmaals :D

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 01:19

wij zijn tijdens onze rondreis hier geweest http://www.sabah-borneo.nl/
hij is uit nederland geemigreerd. (foto van het vogeltje bovenaan is trouwens van mij :D )
ik vond turtle island, bezoek orang oetangs en snorkelen bij abul trunku ofziets erg gaaf.
vond borneo trouwens leuker dan maleisie.
taman negara, was leuk om gezien te hebben maar daar was het dan ook mee gezegd :+ zijn vooral hoge bomen (geen beest tezien) met een rivier erdoor heen :o