Ik ben in november naar Maleisië geweest. Niet naar Borneo, daar kan ik je dus weinig over vertellen. Ik vind het een fantastisch land! Het verkeer vond ik reuze meevallen, zelfs in KL. Mijn zus heeft daar een auto gehuurd, dat was goed te doen. Qua plaatsen: Taman Negara (mocht je toch niet naar Borneo gaan, mensen die op Borneo zijn geweest vinden hier veel van hetzelfde, regenwoud dus), Cameron Highlands en op het laatst een eiland als Langkawi. Melakka is ook interessant, als je van koloniaal houdt. Verder is er meer dan genoeg te beleven! Wat betreft taxi's trouwens: per regio gelden andere regels. In Kuala Lumpur moeten chauffeurs op de meter rijden. Maar we hebben gemerkt dar als de nood aan de man is (hoosbui) en ze zien dat je westers bent, die meter even vergeten wordt. Spreek een prijs af die je redelijk lijkt. Wij betaalden met z'n 4en 5 euro voor ca. een kwartier. Duur voor Maleise begrippen, hier natuurlijk spot goedkoop. Verder: geniet van het eten en probeer ook lokaal te eten. Voedselveiligheid staat hoog in het vaandel in Maleisië, niemand van ons heeft dan ook maar iets opgelopen, maar we hebben op de meest leuke plekjes heerlijk gegeten door wat meer 'risico' te nemen (lees: niet naar de westerse/dure restaurants.