Vakantiehuis gehuurd voor de vakantie , maar is verkocht ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_nvds

Vakantiehuis gehuurd voor de vakantie , maar is verkocht ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 12:17

Beste medebokkers ,

Omdat we (mijn familie) een hele goede band hebben met onze oom , tante en 2 neefen hebben we afgesproken dat we samen op vakantie zouden gaan. Nou allemaal heel leuk en we zijn gaan zoeken en hebben toen een huis gehuurd (dit was in december). We hebben voor af al de helft betaald en een contract opgesteld. Alles was dus geregeld..

Maar nu werd mijn vader gister gebeld en komt dus tot conclusie dat hij zijn huis heeft verkocht. Maar dit kan toch helemaal niet ? Hij heeft 8 gezinnen voor de vakantie in dat huis geboekt maar hij stelt ze nu allemaal teleur ? En we hebben een contract ..

Eigenlijk weten we nu niet echt wat we hier mee moeten.. Wij hebben toch gewoon nu toch recht op dat huis ?

We kunnen nu namelijk moeilijk een huis vinden , hij geeft wel alternatiefen maar dat is allemaal veel duurder dan dat wij willen betalen.

Wat vinden jullie dat we moeten doen ?

( wij wisten trouwens niet dat zijn huis te koop stond , heeft hij ons niet verteld )

Groetjes

vuurneon

Re: Vakantiehuis gehuurd voor de vakantie , maar is verkocht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:18

Wat staat erover in het contract?

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 12:25

Er staat in dat van zaterdag 10 augustus tot 24 augustus het huisje door ons is gehuurd
Dus ik neem dan aan dat hij het niet mag verkopen? Ja erna ?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:42

Bevind het vakantiehuis zich in NL? Want ik geloof dat de Nederlandse wet huurders beschermd bij verkoop. In dit geval kun je jezelf zien als huurder. En is ook de nieuwe eigenaar van het huis verplicht dit contract te handhaven. Kun je dit niet vragen bij een rechtsbijstand verzekering?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:17

Ik snap het niet helemaal, is het huis van je oom? of is het huis van een huisjesverhuurder.
Is het vakantie huis verkocht of heeft je oom zijn huis verkocht zodat hij niet met jullie meekan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:46

Recht op het huis is een groot woord. Recht op je geld terug kun je beter op mikken. Afhankelijk van hoe het in het contract staat kan daar nl. niet aan voldaan worden (de vakantie). Hij kan met een alternatief komen die gelijkwaardig of beter is, maarrr in de meeste gevallen hoef je hier niet extra voor te betalen.

Het verhaal komt een beetje warrig over en bij een particulier of een bedrijf kan ook nog eens verschillen. (allemaal afhankelijk van de wet en daarnaast het contract).

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:16

Is het huis rechtstreeks bij de verhuurder gehuurd of zit er een maatschappij tussen (zoals Belvilla oid)?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:06

LZP -> BEU