Israel 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

2a54z6e45r6r

Israel 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 23:11

Hey!
Ik ben van plan om in juni naar Israël te gaan.
Mensen met tips over leuke bezienswaardigheden,hotelletjes, veiligheid,practische tips?
Wat mag zeker niet ontbreken bij een reisje naar Israël?
Mensen die dit jaar ook gaan?
Thanx!

JodieR

Re: Israel 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:55

Ik ben een jaar of 5 geleden er geweest. Ik zou echt een dagje tel aviv meenemen. (Voornamelijk lekker even aan het strand) verder moet je echt het oude gedeelte van Jeruzalem hebben gezien. Bij ons werd daar de tip gegeven om niet met blote schouders/knieen te lopen.
Als je de kans hebt is Bethlehem ook erg gaaf om te zien, ook de geboortekerk. Dit ligt wel in het palestijnse gedeelte.
De dode zee is ook erg gaaf om heen te gaan. Het is zo apart dat je kan drijven in de zee. Dat is ook echt een aanrader.

Mijn zus werkte toen in de buurt van bethlehem, dus wij zijn toen voornamelijk met de lokale bevolking om gegaan en vooral in het palestijnse gedeelte.

Als je meer wilt weten roep je maar :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:33

Naast de dingen die Jodie al noemt zou ik zeker ook Akko niet overslaan. Mijn favoriete plekje in Israel :j

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 12:21

Hebben jullie een stempel van de douane in jullie paspoort laten zetten? Aangezien dat je dan kan geweigerd worden in andere landen als ze zien dat je Israel bezocht hebt. :/

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 13:03

Dat klopt inderdaad, mocht je bijvoorbeeld nog naar Syrië, Libanon of Iran willen in de toekomst, dan kun je beter een stempel op een los blaadje laten zetten. Ik heb 'm gewoon in mijn paspoort, want ben via Eilat de grens met Jordanië over gegaan. Ze zijn natuurlijk ook niet helemaal gek in de rest van de wereld, als je een Jordaanse stempel bij Aqaba hebt gekregen is het wel duidelijk waar je vandaan bent gekomen :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:47

Ik ga ook in juni, we zitten 10 dagen in een appartement in Tel Aviv en gaan van daaruit het land verkennen. We zijn er beiden al geweest voor het werk (ik heb de via dolorosa al gelopen maar ga het zeker nog een keer doen) en ik kijk er waanzinnig naar uit. Zelf vind ik het childrens' memorial in Jeruzalem (in het Holocaust museum) een must-see!

http://www.virtualtourist.com/travel/Mi ... -BR-1.html

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 21:41

Is het aangeraden om een auto te huren in Israël? Kan je daar rijden met een gewoon Belgisch rijbewijs?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:27

Lielle schreef:
Ik ga ook in juni, we zitten 10 dagen in een appartement in Tel Aviv en gaan van daaruit het land verkennen. We zijn er beiden al geweest voor het werk (ik heb de via dolorosa al gelopen maar ga het zeker nog een keer doen) en ik kijk er waanzinnig naar uit. Zelf vind ik het childrens' memorial in Jeruzalem (in het Holocaust museum) een must-see!

http://www.virtualtourist.com/travel/Mi ... -BR-1.html

wij zijn net terug, wat een fantastisch land! Bijna 2000 km gereden, vrijwel alles gezien (alleen Nazareth niet, geen tijd, en niet naar Eilat, maar dat trekt me ook niet), heerlijk gegeten, top weer, enorme aanrader. Autorijden is geen probleem als je ook in Zuid-Europa durft te rijden, je moet wel assertief zijn. En in Tel Aviv gewoon fietsen :j