India (Rajasthan & Noord-India) trekt me enorm; de schitterende paleizen, de grote culturele verschillen en religieuze verscheidenheid. Nu zal niemand ontgaan zijn dat India de laatste tijd negatief in het nieuws is geweest rondom de veiligheid voor vrouwen.
Mijn idee om te gaan backpacken en vanwege mijn geringe ervaringen met landen buiten Europa had ik al besloten deel te nemen aan een groepsreis. Ik verwacht geen problemen rondom mijn veiligheid, echter blijft er een soort twijfel: wat als ik me daar toch ongemakkelijk voel, rondloop met de negatieve berichtgeving? Niet alleen kan dat mijn reis danig verpesten, maar ook mijn kijk op de bevolking, terwijl ik het juist zo belangrijk vind om met een onbevangen blik naar een land en zijn inwoners te kijken!
Nu is mijn India-wens niet volledig van de baan, maar vraag ik me wel af in hoeverre bokkers hier ervaring hebben met het land (recent) en dan met name vrouwen.
Ondertussen kijk ik al wel verder naar andere landen en kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk maar eens een jaar moet stoppen met werken, ik wil zóveel zien! Alles, van Zuid tot Noord-Amerika maar ook Azië & Afrika lijkt me fantastisch. Om het zoeken voor mezelf enigszins makkelijker te maken heb ik inmiddels wel wat 'eisen':
- reisperiode is eind juli tot half augustus, 16 tot 30 dagen (rond de 20 heeft de voorkeur)
- maximumprijs €2500
- enigszins 's zomers (regenseizoen mag, maar moet de reis niet nadelig beïnvloeden, zo wil ik Nepal dolgraag bezoeken maar zorgt de regen daar voor een wolkendek waardoor de Himalaya nauwelijks zichtbaar zal zijn)
- combinatie van cultuur & natuur (ben dól op bergen

Ik ben vrij onbekend met Zuid-Oost Azië: Thailand, Sri-Lanka, Laos enz. Misschien mis ik daar wel dé reis voor mij. Ook trekt Midden-Amerika me ook, Afrika evenals (al zal dat duurder worden). Noord-Amerika hoop ik ooit nog eens op eigen houtje te bezoeken, dus niet met een groepsrondreis.
Ik ben benieuwd welke opties jullie aandragen