Ik heb een droom en een wil, Ik wil graag emigreren.
Mijn vent wilt dat ook, en we willen er echt 100 procent voor gaan.
We willen naar cabo verde gaan verhuizen, daar heeft hij familie en zijn vader gaat als hij met pensioen is ook weer terug naar zn land.
Mn vriend heeft al een huis daar ( van zn vader ) die mogen wij platgooien en opnieuw een huis maken. ( want die er nu staat is een beetje oud en klein )
Ik heb 2 kinderen een dochertje van 5 en een zoontje van 2.
Mijn bedoeling is om binnen 5 jaar te gaan emigreren, dan is mn dochtertje nog niet erg oud en kan ze makkelijker daar opnieuw opgroeien.
Later als 5 jaar wil ik niet niet meer, dan vind ik mn dochtertje te oud en blijf ik in nederland.
Maar we willen er echt voor gaan, en we gaan sparen. We gaan er heen op vakantie, om zo alle dingen te regelen.
Ik weet al wat ik daar ga doen met werken, en mijn vriend weet het ook.
Ik hoef niet rijk te zijn, zolang ik gewoon normaal daar kan leven ben ik al tevreden.
Maar dan krijg je dus van iedereen te horen dat het niet realistisch is, en dat het daar slecht is (veel armoede) terwijl dat niet zo is.
Iedreen raad het ons af, en vinden het belachelijk dat we er aan denken, ze willen dat we gewoon in nederland blijven.
Maar dat wil ik echt niet, ik voel me niet thuis hier, ik haat het weer en vind het hier helemaal niet zo goed.
Dus mijn vraag is, gewoon mijn droom achteraan gaan, of toch maar voor het veilige ( maar niet gelukkige ) leven gaan.
Graag hoor ik jullie mening positief/negatief maar wel graag met onderbouwing!
Bedanktt