stedentrip madrid doen en niet doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janne

stedentrip madrid doen en niet doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 12:02

ik ga in april met mijn vriend 3 of dagen naar madrid.
ewat moeten we doen en wat vooral niet,en is het slim om 3 of 4 dagen te gaan,
ik kreeg van een collega wel de tip om in een hostel te gaan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:09

Hostels zijn in Madrid wel aardig goed te doen, het ligt er wel aan hoeveel luxe jezelf wilt natuurlijk, kijk eens op hostelworld wat zoal kan. Ik heb zelf aan de Calle Gran Via gelogeerd. Mooi in het centrum en veel op loopafstand. Had 3 volledige dagen in Madrid, maar omdat ik aan het interrailen was in mijn eentje had ik natuurlijk wel meer tempo erin dan stelletjes die gezellig hier en daar terrasjes pakken :)

Ga vooral ook rondwandelen in Retiro Park. Persoonlijk vind ik dat het mooiste park van Madrid.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:08

Aanrader is ook zo'n fietstocht onder begeleiding van een gids. Leuke manier om Madrid te verkennen.
Ook hebben wij de hop on hop off bus gebruikt om Madrid te verkennen.

Retiro park is inderdaad mooi. Daar is een hele grote vijver en ook een herdenkingsmonument voor de slachtoffers van de bomaanslagen in Madrid.

Het koninklijk paleis vond ik ook erg mooi! Wel hadden wij het geluk dat toen wij daar waren er een of andere militaire plechtigheid/nationale feestdag was, waardoor het paleis er nog indrukwekkender uitzag. Daar in de buurt zit een leuk restaurantje waar je lekker kunt lunchen.

Als je tijd over hebt, is het ook wel leuk om een bezoekje te brengen aan het centraal station. Daar bevindt zich een tropische tuin met heeeel veel schildpadden.

O ja, en je komt er heel veel politie te paard tegen! *D