China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sky

China

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 16:03

Hoi bokkers!

Ik ga komende zomer met een vriendin voor 3 weken naar China! We vliegen naar Bejing en vertrekken ook weer vanaf Bejing. Nu vroeg ik me af of er nog andere bokkers naar China zijn geweest. Hebben jullie misschien leuke tips of interessante ervaringen om te delen? We gaan overnachten in hostels :) Een aantal dingen die we sowieso willen zien zijn de verboden stad, panda's :+ en de chinese muur! Het wordt vast een avontuur, met nul kennis van de taal en als twee jonge meiden (17&18) , maar ik kijk er echt enorm naar uit!

Ik ben benieuwd!

nerina_97

Re: China

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 16:11

Hee,

Ik ben in 2011 naar China geweest. Dit was een rootsreis. Ik ben naar Fuzhou, Yangshuo en Beijing geweest.
In Beijing ben ik naar de verboden stad geweest, als je hier heen gaat, ga zo vroeg mogelijk. 's middags is echt niet te doen. Gewoon meteen om 8:30u gaan als het open is. Het leuke is als je een gids kunt krijgen, die kan er meer over vertellen dan een boekje.
Ik ben naar de Chinese Muur geweest bij Mutianyu. Dit is het een minder toeristische plek en erg aan te raden omdat er niet overal heel veel mensen zijn.
Verder heb ik eigenlijk gewoon rondgelopen. Winkelen in China is ook een aanrader, :D

Zorg dat je altijd een kaartje bij je hebt met het hostel waar je slaapt. Als je evt de weg kwijt raakt zoek je een taxi op en laat je het kaartje zien. Dan weten ze vaak genoeg.

In welk hostel slaap je eigenlijk in Beijing? Ik heb overnacht in "the Red Lantern".

SopjevanSab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 16:14

Nou meiden veel plezier, mijn zoon woont in sjanghai en heeft ook een chinese vriendin, 1 tip kijk uit daar niet alles is waar wat er gezegd wordt in china, altijd afdingen , eten is super goedkoop en goed. Maar kijk uit met taxi, kopen van spullen altijd afdingen, voor de rest je moet het zelf ondervinden. ben benieuwd naar jullie verhalen, o ja, de hygiene is niet net zo als in nederland en de huizing is klein. neem handgel anti bactiereel mee. heel veel plezier