Ik wil eind juni/begin juli met mn zusje (20) en mn moeder op vakantie naar Griekenland. Maar nu zijn er zoveel Griekse eilanden dat we niet meer weten waar we naar toe willen. Kreta valt wel sowieso af. We zijn op zoek naar:
- zandstrand - helder zeewater (mogelijkheid om te snorkelen) - niet te massaal, maar ook niet te rustig - oud centrum - leuk centrum om door heen te kunnen slenteren
Heeft iemand tips voor me? Ik zat zelf te denken aan Kefalonia of Santorini, of misschien 'gewoon' Rhodos of Kos.
Santorini is echt een aanrader! Voldoet ook precies aan je eisen. Je kan ook naar Milos alleen is het daar wel vrij rustig. Verder kan ik je niet echt helpen
Wendy1978
Geplaatst: 19-03-13 12:31
Ik ben paar jaar geleden naar Corfu geweest was erg mooi qua strand/water en alle stadjes op het eiland zijn echt de moeite waard veel met de scooter gedaan echte aanrader
xSannee
Geplaatst: 19-03-13 12:32
Kefelonia vonden wij erg leuk! Maar wij zijn sowieso fan van Griekenland. Kos is ook leuk
heidy_wilco
Geplaatst: 19-03-13 12:33
Ik ben een paar jaar geleden naar Zakynthos geweest. We zijn toen wel in het najaar geweest, dus dat was lekker rustig. Ik weet niet of je daar kunt snorkelen, maar voor de rest voldoet het denk ik wel aan je wensen. Het is ook niet een reusachtig eiland. Ook kan je met de boot een rondtocht maken en bijv. naar Olympia gaan. Het eiland ligt ten westen van het vasteland.
vanLotje
Geplaatst: 19-03-13 12:33
Kefalonia en Lefkas (lefkada?)....wij hebben uit deze 2 voor lefkas gekozen, ivm vliegtijden.
kiomiamigo
Geplaatst: 19-03-13 12:34
Ik kan je Chios erg aan raden, ben er 8 jaar geweest, TOP!!!
myk_en_shant
Geplaatst: 19-03-13 12:34
rhodos is erg mooi en op een aantal plaatsen niet te touristisch. we zijn een aantal jaren geleden er heen geweest en zijn met de auto het hele eiland rond geweest. wat ons opviel dat de ene kant van het eiland erg touristisch is en de andere kant wat rustieker en authentieker is. het eiland kun je delen in de bovendeel en de onderdeel. bovendeel is het minder touristische gedeelte en de onderkant de touristische gedeelte.
dit geld eigenlijks ook voor kreta. de kant van chersonisos is erg toeristisch, maar de andere kant niet.
Ik ben ook naar Lefkas geweest. Erg leuk, mooi land, mooi helder water, schitterend gesnorkeld (bij een dagtocht met een boot, moeite waard!) en ook in de buurt leuke centra waar je vanalles kunt zien.
zoutenootjes
Geplaatst: 19-03-13 12:39
Als je niet naar Kreta wil, dan kun je beter ook niet naar Rhodos of Kos gaan. Santorini heeft niet een zandstrand. Korfu (Kerkira) is een aanrader (zegt echtgenoot hier, die er geweest is).
edit: de andere kant van Kreta is ook leuk en veel rustiger dan de kant van Heraklion.
NatasjavE
Geplaatst: 19-03-13 12:41
Kefalonia of Corfu en dan met name het in de buurt liggende eiland Paxi.
Santorini is het het mooiste eiland in Griekenland maar daar is het toerisme ook naar. Heel erg druk.
Persoonlijk vind ik van de eilanden de Sporaden een aanrader. Dan heb ik het over Skiathos, Skopelos en Alonissos. Skiathos is wat toeristischer, Skopelos is echt super mooi, echt een heel schattig mooi stadje, met mooie stranden maar daar kun je alleen per boot komen omdat je vliegt op Skiathos.
Samos is er mij betreft een goede tweede. Aan de zuidkant heb je ook zandstranden en je kunt er genoeg zien of doen.