Uitjes rond Lochem..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Uitjes rond Lochem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:55

Hoogst waarschijnlijk gaan mijn moeder en ik op mijn zus haar huis passen(en de huisdieren) van 13 tot 20 september *\o/* , ze woont in gelderland (Lochem) en het is echt mooi daarzo bij de veluwe *D . Nu zitten wij niet stil maar zijn we actief en willen we rondkijken wat nou leuk in de buurt is , we kunnen zus haar fiets vast lenen maar dat is er maar eenzaam 1 :') maar anders pakken we de bus en trein wel. Nu zijn de mogelijkheden eindeloos , Arnhem-Apeldoorn-Enschede etc en waarschijnlijk ben je met de trein ook zomaar ergens. Maar waar kunnen we nou heen? , Burgers zoo willen we weer heen en vorig jaar zijn we al een weekend Apeldoorn geweest en daar alles wel gezien ..

Zo wat locals die nog wat weten? En vooral rond september , al zou het bos dan wel in verharing zijn :P

doezel2

Re: Uitjes rond Lochem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:01

met de trein naar hengelo (naar new york(disco) of cafe's cafe genaamt ritse)
enschede: karten, bolwen, wokken, bios. volgens mij kun je daar ok duiken.) verder weet ik zo niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:15

Wij zijn geen stappers , ploffen na een dag in touw graag neer :P

Wokken en de Bios is eens leuk om mijn moeder mee te nemen , ze is 56 dus niet te ruig hoor :(:) :')

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:38

Genoeg te verzinnen hier! Bijvoorbeeld een wandeltocht over de Lochemse Berg. Eten bij de Babbelaer, winkelen in Enschede of Deventer, bios in Zutphen.. Wokken kan net buiten Zutphen. Vaticano in het centrum van Zutphen is ook een aanrader als je van lekker eten houdt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:48

Lochem is niet echt Veluwe maar ok die is dichterbij vanuit Lochem dan vanuit Friesland. :')

Naar de Holterberg gaan, kun je heenfietsen en daar heerlijk wandelen. Daar in de buurt aan de lochemse kant van de snelweg licht een natuurgebied wat wat wateriger is, ik zoek daar de naam even van op. De posbank wat verder weg (bij Rheden op de veluwezoom) mooi wandelen op de hei en stuifduinen.

Hellendoorn onveilig maken, de kastelenroute rijden met de auto rond Vorden/winterswijk. Kijken of de stoomtrein van Apeldoorn naar Dieren rijdt en daar een ritje mee doen. Openlucht museum in Arnhem. Iets verderweg maar de hoge veluwe bezoeken.

Een rondleiding/wandeling door Deventer/zutphen of iets kleiner Doesburg doen om mooie oude gebouwen te zien. Als het mooi weer is naar Borculo de hambroekplas gaan of naar Busloo. Als het goed is zijn er vaartochten in de zomer over de Regge in of nabij Rijssen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:01

Dames, wat een eind weg vaak nog!

In de directe omgeving van Lochem:
't Koepeltje van Staring (leuk om naartoe te wandelen of te fietsen)
de 8 kastelen route fietsen (fietsen te huur in het centrum van lochem of in Barchem bij Koeleman)
Wandelen over Landgoed Ampsen
Wandelen/fietsen door het Grote Veld
Wandelen over de Lochemse Berg/Kale berg
Bezoek brengen aan Huis Verwolde
High Tea-en in Markelo
Erve Brooks in Gelselaar bezoeken
Stadswandeling door Lochem met gids
Varen met de Berkelzomp
Een bezoek brengen aan de Witte Wieven en de Zwiepse Molen
Kanovaren over de Berkel (te huur bij de witte wieven of bij het zwembad in Almen)
Steppen

Mijn favorieten qua eten:
De Rotonde (bistro) in Vorden
El Popo (Mexicaan) in Deventer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:11

Idd stukken dichterbij dan friesland :o , top dames ik zal vanavond aan de google ook voor kostenplaatje etc +:)+