Noorwegen met hond, do's en don'ts?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mlies

Noorwegen met hond, do's en don'ts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 11:19

Begin augustus wil ik graag naar Noorwegen met een vriendin.
Deels voor training met de hond, maar zal ook wat andere dingen moeten plannen.
De omgeving waar we heen moeten is Nittedal, ik ben dus op zoek naar campings in die omgeving.

Wie heeft aanraders? Mooie / betaalbare campings, dingen die je kunt ondernemen waarbij honden mee mogen,
waar moeten we aan denken? :)

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:24

jeanet01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:40

Wat voor training ga je doen? je bent toch niet over gestapt op sledehonden?

Wij zijn afgelopen jaar naar noorwegen geweest en wat mij opviel is dat tijdens de bootreis (colourline) je niet meer benedendeks mag en je ook niet meer bij je hond kan komen zolang de overtocht duurt.
hondlief even snel uit laten voor het aanboord gaan is niet echt een optie op het parkeerterrein

Wij hebben onze eerste overnachting in denemarken gedaan http://www.bunkenstrandcamping.dk.

xxrossiexx

Re: Noorwegen met hond, do's en don'ts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:20

Ga je met de boot? Wij hebben onze hond meerdere keren mee gehad naar noorwegen.
De eerste keer moest hij in de auto blijven, en mochten we er niet meer bij. Dit vond ik een hele nare ervaring, omdat het zo warm en lawaaiige beneden is. Jaar daarna hadden we een boot waar de hond mee mocht, die mocht in de kamer en er stond een soort kattenbak met geïmproviseerd boompje als uitlaatplek. Ideaal is het niet maar stukken beter dan in de auto.

Inderdaad goed kijken aan welke inentingen hij moet voldoen.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 22:22

Inentingen etc ben ik van op de hoogte. :j

Haha Jeanet, nee IPO. :) Hoe gaat het met jouw roedeltje?

Rossie, oke. Ik heb wel hondenkooien in mijn auto, maar als het warm wordt is dat natuurlijk niks. Tenzij je de achterklep open mag laten..
Op een parkeerterrein uitlaten wordt inderdaad niks met een teef, die doet het niet op tegels hihi.
Dit is dus wel iets om goed uit te zoeken!

Ik heb ook overwogen om met het vliegtuig te gaan, maar om daar geen vervoer te hebben vind ik niet praktisch.. :D

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 01:51

Mlies schreef:
Inentingen etc ben ik van op de hoogte. :j

Haha Jeanet, nee IPO. :) Hoe gaat het met jouw roedeltje?

Rossie, oke. Ik heb wel hondenkooien in mijn auto, maar als het warm wordt is dat natuurlijk niks. Tenzij je de achterklep open mag laten..
Op een parkeerterrein uitlaten wordt inderdaad niks met een teef, die doet het niet op tegels hihi.
Dit is dus wel iets om goed uit te zoeken!

Ik heb ook overwogen om met het vliegtuig te gaan, maar om daar geen vervoer te hebben vind ik niet praktisch.. :D

Voor hoelang gaan jullie? Mis zou dan een huurauto een idee zijn? Meestal af tehalen bij de airport.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 08:40

Met 1 of 2 Duitse Herders + een tent en toebehoren lijkt me dat niet zo'n geweldig plan. Meeste zullen sowieso niet blij zijn met een hond in de auto.
Daarnaast met trainen vind ik het wel zo prettig dat ik ze gewoon in de kooi kan hebben met alle benodigdheden bij me.
Én het lijkt me een mooie autoreis. :)

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:31

Huurauto's zijn niet te betalen in Noorwegen. Lekker met je eigen auto gaan,kun je tenminste nog wat meenemen ;)

Hou er rekening mee dat de hond niet alleen geent moet zijn tegen rabies,maar ook ontwormd moet zijn en dat moet in z'n paspoort vermeld worden door een dierenarts. Hier staat alles :
http://www.dogsincluded.nl/invoer/noorwegen.htm

Voor campings in Noorwegen : http://www.nafcamp.no/en/ of http://www.visitnorway.com
Nittedal ligt niet zover van Oslo vandaan,dus of je echt veel campings gaat vinden,betwijfel ik.
Je kunt evt op de site van Novasol kijken http://www.novasol.com

Maar je mag overal vrij kamperen! Dus zoek een leuke plek uit in het bos of weet ik waar,zolang je maar niet te dicht bij een woning gaat zitten ;)

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:01

Je hebt PB :D

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 12:11

Hey dankjewel. Ben inmiddels al geweest haha, ben gevlogen. :) Beviel prima!