Amerika 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wild_Horses9

Amerika 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 16:48

Ik ga met mijn ouders volgend jaar naar Amerika op vakantie, vanwege hun 25jarig jubileum(zeg je dat zo? Ze zijn al 25 jaar getrouwd zeg maar ;)) En we willen aan de kust blijven. Bij LA en Hollywood dus. Weet iemand nog wat bezienswaardigheden die ik MOET zien? Behalve 17 miles drive, Alcatraz, Sausalito, de Golden Gate Bridge en de studio's van Hollywood heb ik nog niks gevonden nl. San Francisco leek me wel wat, maar naar LA zelf gaan we niet omdat het bekend staat om zijn werkgelegenheden en niet echt om zijn bezienswaardigheden. Iemand?

Nadir

Re: Amerika 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:18

Leuke plannen! :)
Lees dit topic eens door, daar staan heel veel tips in. In LA kun je overigens heel veel leuks zien en doen hoor. ;)

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:45

LA zelf is hartstikke groot en heeft echt wel een aantal leuke dingen hoor!
Hollywood is trouwens ook in LA.
Verder heb je in West L.A. aan de kust veel leuke dingen te zien en te doen, zoals Venice Beach en Santa Monica (Pier met attracties, winkelstraat, leuk strand en gewoon heel gezellig).
Ook zijn de Universal Studios (park) heel leuk om een dagje heen te gaan :)

Het klopt wel dat Downtown LA (East) verder niet heel spectaculair is. Daar zijn vooral gewoon veel grote kantoorgebouwen enzo, maar je hebt nog wel China town en Little Mexico enz. daar.

Las Vegas zou ik ook sowieso heengaan! Dat is echt zo'n unieke stad, daar moet je een keer geweest zijn in je leven.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:07

Idd wat Pempy zegt, en Las Vegas zeker niet overslaan! Is misschien niet aan de kust, maar wel absoluut een aanrader.

Ik weet niet of jullie ook nog zuidelijker willen afreizen naar San Diego, maar in die stad is ook van alles te bezichtigen: Balboa Park, La Jolla (is vooral met zonsondergang super), Coronado Island (helemaal leuk als je er met de pont heen gaat), Point Loma, de USS Midway, Gaslamp District (hele gezellige wijk met allemaal restaurantjes en cafeetjes, 's avonds bruist het daar!), SeaWorld of natuurlijk de wereldberoemde San Diego Zoo :D

Als jullie van sport houden, is het misschien leuk om naar een football/basketball game te gaan, het is heel gaaf om te zien hoe dat eraan toe gaat! (en dan vooral het tailgaten bij de footballgames niet overslaan, dat is net zo leuk als de game zelf haha)

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:00

LA en SF ligt nog wel een eindje van elkaar af, en Alcatraz ligt in SF. Dus is maar de overweging of dat je in LA wilt blijven of een flink stuk wilt rijden. Las Vegas ligt al niet meer aan de kust en is ook een flink stuk van LA nog vandaan. Hoe lang gaan jullie?

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 06:39

_Marjon_ schreef:
LA en SF ligt nog wel een eindje van elkaar af, en Alcatraz ligt in SF. Dus is maar de overweging of dat je in LA wilt blijven of een flink stuk wilt rijden. Las Vegas ligt al niet meer aan de kust en is ook een flink stuk van LA nog vandaan. Hoe lang gaan jullie?

Vegas is maar 4 uurtjes rijden vanaf hier hoor ;)

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:50

Ik vind 4 uur anders best lang :P.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:27

Zulke afstanden zul je wel moeten rijden, als je ook echt iets wil zien.
Dan valt 4 uur nog mee, als je na het ontbijt vertrekt ben je met de lunch op je bestemming en heb je daar nog de hele dag.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:07

Dat is ook zeker waar. Is natuurlijk ook niet te vergelijken met zo'n landje als Nederland.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:34

_Marjon_ schreef:

Maar de weg van LA naar SF (Highway 1) is zowat de prachtigste route die er bestaat. Dat mag je écht niet overslaan. Reken er wel 2 dagen voor, omdat het kronkelige wegen zijn waar je niet snel kan/mag rijden én je stopt sowieso om het kwartier-halfuur om van het uitzicht te genieten. Overnachten in Big Sur is een aanrader, dat ligt ongeveer in het midden van Highway 1.

LA - Vegas is ook prima te doen, hoor. 4 uur rijden in USA is niet hetzelfde als 4u in Europa rijden. De weg naar Vegas is grotendeels woestijn, je komt er amper iemand tegen, lange wegen rechtdoor. Je bent er zo!