Orlando en Disney World/alle parken 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Orlando en Disney World/alle parken 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 11:13

Jawel, het gaat eindelijk gebeuren, mijn trip naar Amerika :D
Een collega van me woont in Orlando en ik ga gezellig bij hem logeren. Bedoeling is om natuurlijk wat van het land te zien maar met stip op 1 staat natuurlijK DISNEY WORLD :D

Omdat ik "maar" twee weken in Orlando heb en mn budget een x op is moet ik dus keuzes maken.
Welke parken ga ik heen en welke niet?!

Waar ik van hou:

DISNEY, Disney en nog eens Disney. Die parken wil ik dus sowieso zien.
Achtbanen, sneller, gekker, enger, geweldig!
Dolfijnen en alle andere walvisachtigen

Mijn vragen:

Welke van de Disney parken moet ik echt zien?
Is Animal Kingdom een uit de kluiten gewassen dierentuin, of kan ik er wel echt speciale diersoorten zien die je niet in de standaard dierentuinen tegenkomt? Is het dus de moeite waard?!
Seaworld staat op mn lijstje, no doubt about that! Maar, de andere twee parken van Seaworld, zijn die ook het geld waard?!
Ik wil heel graag de dolfijnen zien in het Aquapark, maar is dat het geld waard, of zijn de overige attracties niet zo spannend?

Er is zoveel keus en het is allemaal zo prijzig, ik wil goed kiezen.

HEEEEEELP?! :)

_Tara_

Re: Orlando en Disney World/alle parken 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:31

Sea World! Daar kun je gerust 2 dagen naar toe als je alle shows enzo wilt zien. Verder zijn wij toen naar het moviepark van Disney geweest maar mwah. Dan vonden we Islands of Adventures en hoe heette dat andere nou... Dat andere filmpark iig leuker :P
Ik weet niet goed of de achtbanen in Disney of in die andere heftiger zijn. Maar ik gok zo dat ze in die andere heftiger zijn.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 11:43

Dat ze beter zijn in andere parken geloof ik wel, maar als Disney verslaafde kan ik Disney sowieso niet overslaan :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:44

Nee dat snap ik :P

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:46

Achtbanen zijn er niet echt in Disney world he. Of je moet scary dingen willen zien en naar Universal studios gaan (Jaws, nog steeds nachtmerries).
Achtbaan als space mountain kun je doen, maar ik vond er zelf vrij weinig aan. 6 seconden en je bent er weer. Zag bijna niets, want je ogen werden zowat dichtgeblazen door de snelheid..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:48

Universal studios is toch niet van Disney? Dat is nou juist die ene die ik bedoel die bij Islands of Adventures ligt :P

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:50

Kijk, dit topic heb ik nodig! In 2015 ga ik namelijk met de familie eindelijk naar Florida, Amerika toe!! :D

Als je echt enge achtbanen zoekt, moet je maar eens kijken naar het park Bush Gardens. Daar schijnen behoorlijke achtbanen te staan!
In ieder geval volg ik gezellig dit topic!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:53

Er is naast de Universal Studios een park met veel achtbanen.
Weet niet meer hoe die heet.
Disney World vond ik mooi. (let alleen al op de palen van de wachtrij, alles is in stijl) Maar waren geen extreme attracties. Space mountain gaat daar bv niet over de kop.
Verder zijn wij niet naar andere parken van Disney geweest daar.
Seaworld ben ik alleen in San Antonio geweest. Dus geen idee of die de moeite waard is daar.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 11:56

Universal is inderdaad niet van Disney, maar ik weet dat de Rock & Roller Coaster als behoorlijk heftig bekend staat en die staat dus in Disney.
Disney en Seaworld staan sowieso vast, wat achtbanen betreft ben ik er dus nog niet helemaal uit.
Ook wil ik graag zwemmen met dolfijnen in dat andere Seaworld park, maar ik vraag me af of ik dat de moeite waard ga vinden, het is wel een mooi park, maar verder lijkt het me niet meer dan een simpel waterpark met wat niet zo spannende glijbanen a la Tikibad.

edit: Het is dus geen kwestie van of of, de planning is om bij elkaar zo'n week in parken door te brengen, dus behalve Disney en Sea World is er zeker ruimte voor andere dingen.
Maar omdat Disney World altijd al mn droom is geweest heeft dat wel de prio, samen met Sea World ivm de Orca's en Beluga's daar <3

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:59

Bush Gardens zijn wij inderdaad niet naar toe gegaan vanwege de achtbanen. Dus dat is voor mensen die enge achtbanen zoeken wel een aanrader!

Ik was na de Simpsons in Universal echt helemaal genezen van alle attracties. Werd er zelf kotsmisselijk en naast me ging er ook iemand bijna over d'r nek. Durfde vervolgens nergens meer in en nog steeds heb ik negatieve associaties met pretparken :')

Needje, die naast Universal is Islands of Adventures.

Babel, wij vonden dat zwemmen met dolfijnen park erg duur. Daarnaast hadden we dan zoiets van, dan geven we liever ons geld een keer uit aan zwemmen met dolfijnen die iets vrijer leven dan in zo'n park. Tenminste het kwam op mij over als vooral plezier voor de toeristen maar niet gek veel aandacht voor het welzijn van de dolfijnen. Maar dat is mijn mening.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:05

De Disneyparken zijn geweldig, maar het zijn er 4 (plus drie waterparken, vooral die met die megagolven is geweldig!) dus als je dan toch moet kiezen zou ik voor de twee 'standaard' parken gaan (dus die met het kasteel en Epcot). Zelf vond ik Disney leuker dan Universal maar ik was er voor het laatst op m'n 17e dus al even geleden.. Sea world is ook geweldig en heeft een flinke achtbaan :j

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 12:11

Magic Kingdom en Epcot staan inderdaad bovenaan, hoewel ik steeds enthousiaster begin te worden over het Animal Kingdom.
Hoeveel tijd heb je nodig in de parken? Is een dag per park genoeg? Ik verwacht eigelijk van niet, aangezien ik al 5 dagen in de 2 parken in Parijs door kan brengen...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:16

Ik zou wat betreft die Disney parken even flink googlen naar ervaringen.
Wat betreft tijd, nee, in 1 dag heb je 1 park niet helemaal gezien. Tenminste Sea World niet. Wat ik je wel aan kan raden is een pas te kopen waarmee je in de 'snelle rij' mag gaan staan. Dit scheelt echt veel wachttijd waardoor je in veel meer attracties kunt gaan.
Een dag per park is overigens wel afhankelijk van wat je allemaal wilt zien. Als je overal in wilt, dan is een dag niet genoeg. Maar als je niet per se overal in wilt, dan kun je het in een dag wel redden.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 12:20

Voor de andere parken ben ik er nog niet zeker van, maar Seaworld wil ik denk ik 2 dagen voor uittrekken, afhankelijk van of ik ook naar hun andere 2 parken ga.
Hoe zit het met Disney, is 1 dag per park genoeg?!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:57

Wij deden destijds idd 1 dag per park, maar dan heb je idd niet alles gezien. Die parken kun je gewoon niet vergelijken met hier iets in nl :n

Epcot vond ik wel heel leuk, maar vooral veel zien en kijken dan echt attracties. Sea World vond ik erg leuk, maar veel shows waren of duur of lange rijen. MK absoluut een aanrader :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:59

Shows in sea world duur? Volgens mij hebben wij nergens extra hoeven betalen... En lange rijen? Zorgen dat je er op tijd bent, dan heb je altijd plek om te zitten. Zo heb ik 't in ieder geval ervaren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:59

Wij zijn 1 dag geweest in Disney.
En ik had niet het idee dat ik een hoop niet gezien had.
Moet wel zeggen dat wij geen lange wachttijden hadden toen wij er waren.
We waren er volgens mij ergens feb/maart. (is al heel wat jaar geleden :o )

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:12

Wij hebben toentertijd in 6 dagen Disney gedaan, in eerste instantie 1 park per dag, ergens tussendoor dat waterpark en toen de laatste dag hebben we nog een rondje gedaan voor de dingen waar we de losse dagen geen tijd voor hadden maar wel nog graag wilden zien/doen :)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 13:39

Ik denk dat ik een weekpas voor Disney koop. Dat is hoe dan ook goedkoper dan 4 losse dagen en maar een paar tientjes duurder dan een 4 dagen pas. Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik genoeg dagen heb om alles wat ik wil zien te zien.

Daarnaast ben ik sowieso van plan om er erg vroeg te zijn!
Seaworld weet ik nog steeds niet, je kunt daar ook zwemmen met dolfijnen en dat heb ik al eens gedaan maar wil ik zo nog een keer doen. Daarnaast heeft Seaworld dus een waterpark met een zeldzame dolfijnsoort die ik graag wil zien, maar of ik daar dan 40 dollar extra voor wil betalen weet ik nog niet.
Al met al zit ik met alleen Disney en Seaworld al zo op 7-9 dagen en ik heb "maar" 14 dagen in Orlando. Tenzij ik mn werk zover krijg om me extra dagen vrij te geven. Wellicht eens over nadenken.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:12

Volgens mij haal je sommige dingen door elkaar... In Seaworld kun je niet zwemmen met dolfijnen. Dat is in een ander park, Discovery Cove.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 14:14

Discovery Cove is onderdeel van Seaworld. Het is inderdaad niet in hetzelfde park, maar hoort er dus wel bij.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:15

Ja ok, maar het ligt wel een afstand uit elkaar en je zult ook aparte kaartjes moeten kopen. Om verwarring te voorkomen :P Want als je ook met Seaworld alle parken van Seaworld bedoelt, heb je echt niet genoeg aan 1 dag. Wij zijn toen alleen al naar Seaworld zelf 2 keer geweest.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:18

Ik zal zeggen dat het inderdaad geweldig is, kom er al sinds mijn 8ste jaar. Maar je haalt dingen door elkaar:
- Disney bestaat uit 4 parken: Magic Kingdom (hoofdpark en doen), Studios (niet echt interessant), Animal Kingdom (idd vergroot dierenpark) en Epcot (totaal niet interessant)

- Seaworld (doen) is 1 park, maar heeft als dochtermaatschappij Discovery Cove waar je met dolfijnen kan zwemmen (doen) en Bush Gardens in Tampa met veel achtbanen (doen).

- Universal Studios heeft 2 parken, waarvan Island of Adventures het park is met de achtbanen.

Als je gaat zwemmen met dolfijnen bij Discovery Cove zit er een 14 dagen pas voor SeaWorld en Aquatica (waterpark) bij. DC ligt tegenover SeaWorld

Wat ik zou aanraden (en ga ik persoonlijk zelf in oktober ook doen)
- Disney's Magic Kingdom
- Universals Island of Adventure
- Discovery Cove
- SeaWorld, zit bij DC inbegrepen
- Bush Gardens, voor 20dollar meer bij DC heb je ook daar een 14 dagen pas voor

Edit: wij hebben altijd alles in 1 dag gedaan, door middel van het FastPass systeem gaat het wel snel. En mocht je dol zijn op orca's zou ik in SeaWorld Dine with Shamu doen. Dat is eten (onbeperkt) voor 29 dollar naast de orca's en kan je de trainers ook vragen stellen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:20

Kaarten kun je sowieso het beste vantevoren via internet kopen. Dat was toen wij gingen (afgelopen zomer) wel het voordeligst iig.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:22

_Tara_ schreef:
Kaarten kun je sowieso het beste vantevoren via internet kopen. Dat was toen wij gingen (afgelopen zomer) wel het voordeligst iig.

DC is inderdaad goed om van te voren te bestellen. Disney en Universal is meestal het voordeligst via undercovertourist.com. Krijg je ze ook nog thuis gestuurd