Wie heeft ervaring met deze stad vooral. We willen echt een hotel/verblijf/appartement nabij/in Marrakech. Vanaf daar zouden we eventueel wel uitstapjes kunnen maken richting het Atlasgebergte en dergelijke.
Maar is er voor 8 of 10 dagen genoeg te zien in en rond de stad? Wat is aan te raden? Waar moet je op letten qua eten bijvoorbeeld? Wat is veilig/onveilig? Zijn er bepaalde gedragingen die niet getolereerd worden bijvoorbeeld? Hoe zit het met 'vrouw-onvriendelijkheid'? (Volgens reisprogramma RTL Travel was dat namelijk wel een redelijke issue 's avonds op het grote plein). Wie kan ons meer over deze prachtig uitziende stad vertellen?
) 

In principe kun je ook gewoon aan wat je wilt, ze zijn aardig gewend aan toeristen. Ik kleed me daar graag iets beschaafder dan in Nederland, maar als je een keer een korte broek aan wil, kan dat best. Voordat ik ging las in in allerlei internet verhalen dat vrouwen meteen na aankomst een Djaballah kochten en er dan van overtuigd waren dat ze er überhaupt niet toeristisch uitzagen als 'Blanken' in een overduidelijk voor toeristen gemaakt gewaad, maar ach :p. Als je met je vriend gaat heb je weinig last. Mijn vriend kreeg alleen steeds te horen dat zijn 'wife beautiful' was