Ervaringen buitenland gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Ervaringen buitenland gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 17:18

Na 100 topics over het zelfde onderwerp, hier nog een.

Ik heb het namelijk weer in mijn kop dat ik toch echt naar het buitenland wil, als ik niet word aangenomen voor een van de 3 plekken waar ik binnenkort op gesprek mag.
Dus daarom ben ik vast weer gaan rondkijken en zoeken..
Ik heb een eigen pony, van 2, welke ik dan lekker een jaar op de wei wil zetten.

Nu ben ik al bekend met yardandgroom en staan er ook zeker leuke adresjes tussen, maar het liefst heb ik een plek waar andere mensen al ervaring mee hebben.
En in de advertenties is het allemaal oppervlakkig natuurlijk en staat er vrijwel alleen een job discription.
Het is toch wel een hele stap en ervaring uit eerste hand kan mij helpen om de keus wel of niet te maken.

Daarom vroeg ik mij af, aan de bokkers die al in het buitenland gewerkt hebben of nog werken, waar heb jij gezeten?
Hoe is dat bevallen? Waarom ben je weg gegaan? Hoe zijn de mensen?
Mijn Engels is naar eigen zeggen wel bovengemiddeld en daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar een Engelstalig land (Engeland, Amerika, Nieuw-Zeeland, Australie, Canada ed)

Ik hoop op wat reacties.

Groetjes Nancy
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 07-03-13 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:19

Ik heb in Noorwegen gewerkt. Praten daar ook goed Engels trouwens. Op een geitenmelkerij en 24 Shetlanders .

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 17:21

quera schreef:
Ik heb in Noorwegen gewerkt. Praten daar ook goed Engels trouwens. Op een geitenmelkerij en 24 Shetlanders .

Heb je misschien wat meer informatie?
Werkzaamheden? Werktijden/dagen.

Was dit voor jouw stage of werk?

Fiebie

Re: Ervaringen buitenland gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:23

Je kan ff pb'en naar Aillil hier op bokt. Hij heeft veel in het buitenland gewerkt :)

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:26

Ik ga komend jaar naar zuid frankrijk, een nederlandse camping paardrijlessen geven, nog geen ervaring dus. En het is maar voor 2 maanden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:26

Werkvakantie via http://www.activityinternational.nl

5.5 dag werken had ik en dus 1.5 dag vrij. Je had kost en inwoning en een vergoeding van omgerekend 500 euro per maand.

Werkzaamheden waren melken,voeren, drinken geven, babygeitjes verzorgen ,geiten binnen halen en naar buiten doen, pony's drinken en eten geven .en het erf een beetje schoon houden. En zo af en toe op de kids passen.
Tijden waren verschillend begonnen vaak 7 uur tot half 10 dan even eten en rusten tot 12 en dan even al het water bijvullen. En de babys verzorgen Dan rust tot 6 en dan van 6 tot 9 weer melken voeren enz.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 17:30

Tinkerfunss, is dat echt alleen zomerwerk?? Iets wat niet voor 1 jaar kan?
Ik zoek namelijk iets voor meteen een jaar.

Quera, 5,5 dag werken is voor mij ook prima, dat had ik zelf ook ingeschat.
Hoe vond jij het daar? Hoe waren de mensen en hebben ze ook een website die ik kan bezoeken?
Oh en hoe lang ben je geweest?

Fiebie, bedankt, ga ik zeker even doen vanavond! (moet zo werken)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:36

Het is niet zeker dat je op die boerderij komt. Www.aandervaag.no

Het waren hele aardige mensen. Kon er goed mee overweg. Ik ben er 6 maanden geweest.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:47

Dat is echt alleen voor de zomer ja, dan komen er nederlanders paardrijden daar. het is eigenlijk maar 1 maand druk geloof ik kwa paarden.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:30

Ik ben zelf in 2007 met travelactive naar Noorwegen geweest. Heb een toptijd gehad! Zie onderschrift. Voor een realistisch beeld van mijn tijd daar: http://worktravel.reismee.nl/reisverhaa ... boerderij/ . Via travelactive werkte ik dus ook 5,5 of 6 dagen per week tegen kost en inwoning en omgerekend 100 euro per week. Toen ik weg ging, kreeg ik nog een extraatje. Dus heb er zelfs iets aan overgehouden uiteindelijk. We spraken engels, noren spreken goed engels. Onbewust heb ik ook veel meeepikt van het noors zelf. Kon uiteindelijk een hotelboeking in het noors doen.

Ik wil volgende jaar naar australie en nieuw zeeland, nu niet meer via zo'n organisatie. Ik vond het toen een veilig idee en het is supergoed geregeld, goed contact met de organisatie en je krijgt betaald. Maar je betaald dus ook programmakosten. Ideaal als je jonger bent en voor het eerst op reis gaat. Maar voor australie heb ik nu al contacten gelegd via websites als workaway.info en helpx.net. Werken tegen kost en inwoning.