Al jaren liep ik met het idee om stage te lopen of vrijwilligerswerk te gaan doen in het buitenland. Lang getwijfeld, niet doorgezet, tot eind vorig jaar. Ik kwam via via bij het stagebureau Wereldstage Curacao en via hen ga ik in de zomervakantie van 2013 vrijwilligerswerk doen op Curacao!!!

Ik vlieg 12 juli, en kom 12 augustus weer terug. Ik ga vrijwilligerswerk doen bij Fundashon Tuma Mi Man. Dit is een kinderopvang en BSO. Hier ga ik meewerken aan het vakantieplan, en ga ik dus leuke activiteiten doen met de kinderen.
Ik ga denk ik 3 of 4 dagen werken (mag zelf mijn dagen indelen) en de rest van de dagen genieten van Curacao, dingen bekijken etc.
Ik verblijf in een soort studentenkamer, die ik voor 1 maand heb gehuurd.
Vanmiddag heb ik net de laatste formele dingen geregeld, dus nu begint het wel weer te kriebelen!

Ookal doe ik dit helemaal uit eigen initiatief, toch krijg ik er studiepunten voor! Ik studeer Pedagogiek, en mijn SLB'er (mentor) was erg enthousiast over mijn plannen

Oja, en waarom Curacao? Omdat het ook al heel lang een droom van mij is om daar heen te gaan. Vorig jaar zijn vrienden van mij erheen ge-emigreerd, en zij maken veel mooie/leuke dingen mee, die ik ook zelf wil meemaken!
Ik was ook nog benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met vrijwilligerswerk op Curacao, of die misschien ook dit jaar erheen gaan!