Goedkoop op vakantie in het buitenland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pferdelove

Goedkoop op vakantie in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 22:25

Halloo bokkers

Na het zonnetje van vandaag kreeg ik extra veel zin in de zomer, en mijn vriend en ik willen in de zomervakantie heel graag met z'n 2en weg!
Alleeeeen zijn we een paar arme studentjes, maar willen we wel naar het buitenland!
Dus ik dacht ik maak een topic aan, want er zijn vast bokkers met leuke/goedkope ideeën!

Ons budget ligt ongeveer rond de 250 pp voor de overnachtingen en de reis. Het liefst gaan we een weekje of langer en we willen graag naar een land met zon, zee en strand (het standaardplaatje ;))
Dus kom maar op!

edit, even extra informatie toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Pferdelove op 04-03-13 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Samsie

Re: Goedkoop op vakantie in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:25

Ik lees mee!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:26

Pferdelove schreef:
Halloo bokkers

Na het zonnetje van vandaag kreeg ik extra veel zin in de zomer, en mijn vriend en ik willen in de zomervakantie heel graag met z'n 2en weg!
Alleeeeen zijn we een paar arme studentjes, maar willen we wel naar het buitenland!
Dus ik dacht ik maak een topic aan, want er zijn vast bokkers met leuke/goedkope ideeën!

Ons budget ligt ongeveer rond de 250 pp. We willen graag naar een land met zon, zee en strand (het standaardplaatje ;))
Dus kom maar op!

Ik zou zoveel mogelijk proberen buiten het seizoen te gaan dan! En camping, is ook vaak wat goedkoper. Maar nu is 250,- incl alles? of alleen qua overnachten?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:26

ooh enne, Bulgarije etc is redelijk goedkoop volgens mij!

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 22:29

Celiien schreef:
Pferdelove schreef:
Halloo bokkers

Ons budget ligt ongeveer rond de 250 pp. We willen graag naar een land met zon, zee en strand (het standaardplaatje ;))
Dus kom maar op!

Ik zou zoveel mogelijk proberen buiten het seizoen te gaan dan! En camping, is ook vaak wat goedkoper. Maar nu is 250,- incl alles? of alleen qua overnachten?

ik heb het even toegevoegd in de openingspost, maar het liefst dus overnachting en prijs, wat ik zeg ons budget is absoluut niet hoog. Alles wat we tot nu toe hebben kunnen vinden is met een jongerenreis (X-travel, iedereen kent het wel) te gaan. Echter zijn deze zo gefocust op het uitgaan vaak, terwijl wij daar helemaal niet zo van zijn!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:31

hmm.. autoreis een optie? ben je de tank benzine kwijt, maar is goedkoper dan vliegen!
anders denk ik dus echt dat je het moet zoeken na/voor het seizoen.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:33

ik zou ticketspy in de gaten houden voor vliegaanbiedingen en ryanair vliegt ook erg goedkoop ik had voor 40 euro een retourtje rome :P ,

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 22:34

Celiien schreef:
hmm.. autoreis een optie? ben je de tank benzine kwijt, maar is goedkoper dan vliegen!
anders denk ik dus echt dat je het moet zoeken na/voor het seizoen.

Ook we handig om te vermelden misschien is dat we dus allebei geen rijbewijs hebben haha!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:36

ik ben met mn ex een keer op zo'n jongerenreis geweest.
alleen de reis heen en terug samen met die organisatie gedaan, verder gewoon ons eigen ding gedaan.
prima bevallen :) (op de busreis na dan, maar ach, ook dat was te overleven.. slaappilletje bij de huisarts gehaald van te voren en je bent 8 uur in diepe slaap, dan schiet het al snel op)

sumiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:45

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:47

Pferdelove schreef:
ik heb het even toegevoegd in de openingspost, maar het liefst dus overnachting en prijs, wat ik zeg ons budget is absoluut niet hoog. Alles wat we tot nu toe hebben kunnen vinden is met een jongerenreis (X-travel, iedereen kent het wel) te gaan. Echter zijn deze zo gefocust op het uitgaan vaak, terwijl wij daar helemaal niet zo van zijn!

Jij bent dan niet verplicht om mee te gaan stappen he! Vergeet dat niet. Zou daarvoor een reis niet laten schieten als het je verder wel aanspreekt.
Wij gaan ook soms met een organisatie maar wij gaan al niet eens meer naar de informatieochtend de dag na aankomst, trek lekker ons eigen plan. ;)

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 22:52

Ik weet inderdaad dat ze niet verplicht zijn, vorig jaar zelf met een examenreis ermee naar toe gegaan! maar de plaatsjes zijn vaak ingericht op de jongeren die willen feest vieren, zo bedoel ik het meer! En dat is niet met alle plaatsjes zo gelukkig. Tot nu toe staat onze optie inderdaad op gewoon zo'n jongerenreis, maar omdat er misschien nog wel iets leukers is waar wij helemaal niks van af weten dacht ik dat het handig was om een topic te openen!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:07

Je kan alles zo duur of zo goedkoop maken als je wil. Wil je't heel goedkoop? Schrijf je in op couchsurfing.org, ga al liftend naar je bestemming en kook elke dag je eigen potje. OF, ga met de fiets en tent naar Frankrijk en zoek daar een goedkope camping (of, als je wat lef hebt, zoek mensen waarbij je je tentje in de achtertuin mag zetten). OF zoek naar goedkope vluchten (Wizzair, Ryanair) /busreizen (eurolines / megabus) en wees héél flexibel op je data en vertreklocatie en bestemming voor de goedkoopste tickets, en slaap dan bij locals of op een dorm in een hostel (Oost-Europa is dan een aanrader voor goedkope dorms).

Waar een wil is, is altijd een weg :), en bovenstaande manier van reizen mag dan een beetje 'anders' zijn, maar ik persoonlijk heb er altijd veel meer van genoten, dan van één of andere all in...

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 17:09

skyline schreef:
ik zou ticketspy in de gaten houden voor vliegaanbiedingen en ryanair vliegt ook erg goedkoop ik had voor 40 euro een retourtje rome :P ,

Dat is erg goedkoop, en voor hoeveel heb je daar overnacht dan ongeveer?
Ticketspy had ik nog nooit van gehoord, is het wel betrouwbaar?

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:29

Ja ticketspy is erg betrouwbaar :)