Weekje kanotrektocht als vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Haarbal

Weekje kanotrektocht als vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 20:18

Ik heb vroeger veel kano gevaren, mijn tante heeft namelijk een kanoverhuur. ook gingen wij vroeger in Frankrijk vaak peddelen met de sufplank, bijvoorbeeld op de Dordogne. Voor school heb ik in december ook een stukje gevaren omdat ik moest filmen onder een brug. En het oude relaxte gevoel van vroeger kwam weer helemaal terug!

Dus nu had ik het idee om deze zomer een weekje kano-trektocht te gaan doen als vakantie. Lekker op een rivier, met de stroom mee, elke dag een uurtje of 4 peddelen met een picknick tussendoor. En dan ergens overnachten en de volgende dag verder. Het lijkt me een heerlijke ontspannen vakantie, en je ziet de wereld weer vanaf een heel andere kant.

Heeft iemand ervaring met meerdaagse kanotochten, waar zou je dat kunnen doen? Frankrijk heeft denk ik mijn voorkeur, maar Scandinavie lijkt me ook geweldig! En zijn er meer mensen die dit leuk lijkt, want ik krijg geen van mijn vriendinnen zo gek om mee te gaan, haha!

Anoniem

Re: Weekje kanotrektocht als vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:15

Wat een leuk idee! Ik kan niet echt kanoen maar het lijkt me best relaxed om op bijvoorbeeld te Dordogne te roeien en alles te kunnen zien. Effe een stipje!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:58

Ah leuk idee! Ik heb vroeger erg vaak kano gevaren! Wat mij lijkt bij zo'n tocht dat je wel wat mooi weer wilt hebben...
kennissen van mij hebben een tocht in Noorwegen gedaan en hebben 5 dagen storm gehad... Geen hele fijne ervaring dus! Wel iets om misschien rekening mee te houden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 03:10

Even een stipje.
Lijkt mij ook erg leuk!

Zweden wellicht?

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 00:11

Ik ben eens aan het googelen geslagen, en ik denk dat ik een keuze gemaakt heb :P

Zweden leek me inderdaad ook wel leuk, maar dat is zo ver weg... Dus ik heb in Denemarken gekeken, en deze ligt op maar 6 uurtjes rijden, dat valt dus reuze mee! (bovendien is het niet zo duur...)

http://www.kanoweekend.nl/arrangement/i ... marken.php

Ik heb verder niet gek veel kunnen vinden over hoe zoiets nou functioneert, hoe je bvb aan je natje en droogje komt, en hoeveel spulletjes je mee kan in de boot. Dus ik ga zo de organisatie maar eens even mailen!

edit: Ik heb op Google Maps de Skjern-rivier bekeken, en het is echt een waanzinnig mooi meanderend riviertje dat dwars door allerlei natuur loopt! :D En hij komt ook langs wat dorpjes dus ik denk dat daar wel eten te scoren is ofzo.
Laatst bijgewerkt door Haarbal op 07-03-13 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:13

mag ik mee? :') Lijkt me echt gaaf, heb alleen verder geen tips

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 00:16

:D Van mij mag je mee hoor! ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:29

Haarbal schreef:
Ik ben eens aan het googelen geslagen, en ik denk dat ik een keuze gemaakt heb :P

Zweden leek me inderdaad ook wel leuk, maar dat is zo ver weg... Dus ik heb in Denemarken gekeken, en deze ligt op maar 6 uurtjes rijden, dat valt dus reuze mee! (bovendien is het niet zo duur...)

http://www.kanoweekend.nl/arrangement/i ... marken.php

Ik heb verder niet gek veel kunnen vinden over hoe zoiets nou functioneert, hoe je bvb aan je natje en droogje komt, en hoeveel spulletjes je mee kan in de boot. Dus ik ga zo de organisatie maar eens even mailen!

edit: Ik heb op Google Maps de Skjern-rivier bekeken, en het is echt een waanzinnig mooi meanderend riviertje dat dwars door allerlei natuur loopt! :D En hij komt ook langs wat dorpjes dus ik denk dat daar wel eten te scoren is ofzo.

wat bedoel je met 'natje en droogje'? Eten enzo?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:32

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 00:37

Oeh Maartje1990, die is niet inclusief vlucht hoor, daar had ik al naar gekeken ;) Het is inclusief de binnenlandse vlucht, niet inclusief retourtje schiphol-ecuador :P Maar wel heeeel vet!

Natje en droogje bedoel ik idd je eten. Ik zit nu op google maps die hele rivier te volgen... Je moet toch alles kunne houden in je kano, dus het eten zal niet superdeluxe zijn. Ik denk dat je richting eenpansgerechten en noedels moet gaan denken, dat je zo'n eenpits campinggasje mee neemt ofzo. Er zitten langs de route wel dorpjes en ik heb ook al een tankstation ontdekt :P, dus dat lukt wel. Bovendien is het na het zitten in een bootje wel lekker om na het tent opzetten eens de benen te strekken en een dorp in te wandelen. De route is ongeveer 90 kilometer, in 7 dagen is dat dus iets minder dan 15 km per dag gemiddeld. Daar doe je geen hele dag over lijkt me :)

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 00:38

Hoe meer ik kijk, hoe enthousiaster ik word!

Ik ga het gewoon doen denk ik! *\%/*

edit: Hmmm.... Zweden is toch eigenlijk ook wel super.... Nu weet ik het niet meer! -O- :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:52

Ik word ook helemaal enthousiast als.ik dat zie! Dat is nog eens wat anders dan een hotel op kreta of een camping in frankrijk!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 01:06

Even rekenen hoor ;)

Mijn auto loopt 1 op 15 ongeveer, het is 1300 km retour (en dan hou ik het hoog aan), is ca. 87 liter benzine, x 1,80 de liter is een kleine 200 euro aan benzine, voor de heen en terugreis samen. Delen door het aantal mensen dat in de auto zit.

Plus 175 euro, plus nog wat gedoe van reserveringskosten etc, zeg 200 euro. Denemarken is duur met eten, dus reken ik voor het gemak even 150 euro eetbudget.

Dan ben je onder de 500 euro een week geniaal op vakantie! :D

Super all inclusive hotels enzo kunnen mij allemaal de pip krijgen, haha, das toch geen vakantie, zuipen kan ik thuis ook :P

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 01:53

Oooh dat is tof zeg *\o/* Wanneer zou je willen gaan?

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 01:59

Ik heb gehoord van een bedrijf dat dit in Zweden doen.
De organisatie waarvoor ik vrijwilligerswerk doet, doet kampen met tieners daar.
Schijnt heel erg mooi te zijn en is in Zuid-Zweden dus dat is misschien nog te doen.

Ik geloof dat het van Jösse Älv is waar onze organisatie mee werkt (ik heb zelf de tocht niet gedaan):
http://www.snp.nl/reis/zweden/josse_alv

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 02:05

Zweden is ook wel heel mooi (en ik vond Ierland er ook super uit zien), maar ik heb een redelijk beperkt budget. Hoe verder je weg gaat, hoe hoger de kosten, en bij Zweden (en Ierland) komt er dan ook nog de veerboot bij. Ik vrees dat dat een beetje een duur grapje wordt. Denemarken is qua afstand dan wat beter te doen.

Tsja, wanneer? Het kan van 16 juni tot 30 september volgens de website. Ik heb 1 weekje in de bouwvak dat ik bezet ben, maar verder ben ik vrij. :) Dat staat dus nog open... ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 02:06

http://www.kanoweekend.nl/arrangement/i ... lelang.php deze is ook wel mooi! en qua rijden is het zo'n 8 uurtjes en veerboot van 45 min. weet niet hoe duur die is.. edit: ik kwam met 'mijn' auto uit op zo'n 155 euro heb gewoon 'random' een datum in augustus gepakt. Is retour, 2 personen en een kleine auto.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 07-03-13 02:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 02:11

Oei Maartje, die is toch echt wel een stukje verder! 1071 km enkele reis, met tolwegen en veerboot... :\ En je rijdt er zo te zien bijna 12 uur over. Das me toch iets te gortig...

edit: :+ Das nogal een verschil, heb ik verkeerd zitten kijken dan ofzo? Hm, laat ik het er maar op gooien dat het al laat is. :P

edit 2: Brrrrr... water drinken uit die meren..? :r getsie, mij niet gezien! :=

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:24

Goh dat is toch wel heel verleidelijk, haha. Lekker op het water, mooie scenery, en 's avonds kamperen... Ik ben vanaf in mei/juni door Europa aan het interrailen, zou heel tof zijn om dit er achteraan te doen, dus ik kijk even mee hoe de plannen lopen :)) Ik moet maximaal midden juli weer terug in Glasgow zijn om mijn huisje in te richten en te werken, maar tot die tijd heb ik alle ruimte.