Ervaringen reisgenoten/reisgenoten gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Ervaringen reisgenoten/reisgenoten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 14:40

Eerder al opende ik een topic met daarin mijn overwegingen om deel te nemen aan een groepsreis/singlereis naar India & Nepal. Inmiddels merk ik dat het idee van meer vrijheid me ook wel erg aanstaat, het gewoon een ticket boeken en ter plekke wel zien waar ik beland.

Echter lijkt India me niet het fijnste land om als onervaren vrouw een backpackervaring op te doen, dus heb ik in ieder geval wel vastgesteld dat ik een reisgenoot moet hebben (of meer). Sowieso gezelliger en net even wat veiliger :j

Nu vraag ik me af er er mensen zijn die ervaring hebben met het zoeken/vinden van een reisgenoot. Heb me op meerdere fora hiervoor aangemeld en zelfs al 1 persoon gevonden die dezelfde plannen heeft. Toch is het een bepaald risico wat je neemt: op pad met iemand die je eigenlijk nog niet goed kent.

Hoe is dat jullie bevallen? Hoe pak je het aan?

Overigens direct een uitnodiging om vooral te reageren als een rondreis door Noord-India & Nepal van ongeveer een maand, vanaf eind juli, je aanspreekt :))

countrygirl

Re: Ervaringen reisgenoten/reisgenoten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:50

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:55

Ik kan het forum van Wereldwijzer aanraden :j
In het najaar ga ik zes weken naar Australië met iemand die ik via dat forum ken.
Hartstikke leuke meid, hebben elkaar nu ook twee keer in real life ontmoet en zijn ruim een half jaar aan het mailen :)

Jammer genoeg wordt de zomervakantie lastig voor me (zal toch moeten werken voor de centjes), anders was ik zo meegegaan naar India en Nepal :))

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:02

Oei, ik ben absoluut geen groepsmens, maar ik geloof dat ik in het geval van een rondreis liever met een groep mee zou gaan dan dat ik 1 reisgenoot zou zoeken met het risico dat het niet klikt. Ik zou zelf dat risico te groot vinden als je elkaar niet kent.
Overigens geen ervaring in ;)