Ik heb dit jaar een tussenjaar. Dit heeft een reden. Ik ben in groep 6 en de 1ste klas gepest. Dit gebeurde steeds als ik van school wisselde. Vorig jaar slaagde ik voor de havo en dus moest ik opnieuw van school wisselen. Eigenlijk was de drempel voor mij gewoon véél te groot. Ik was bang dat ik opnieuw gepest zou worden. Ik besloot een tussenjaar te nemen, ik wou aan mezelf werken. Zelfverzekerder worden, volwassener worden, minder verlegen worden.
Mijn hoofddoel was: Werken in het buitenland en het liefst Australië.
Dit is helaas niet gelukt. Naar Australië wou ik niet alleen gaan, mijn zoektocht naar een reisgenoot begon. Een paar keer iemand gevonden, maar steeds haakte diegene af. Goed Australië streepte ik door. Daar was het te laat voor, mijn pony moet namelijk in mei bevallen en daar wou ik graag bij zijn.
Ik begon in de zomervakantie met huishoudelijk hulp voor carinova. In het begin natuurlijk super spannend! Elke keer weer naar nieuwe mensen en dat vond ik juist super eng. Ik durfde nauwelijks naar de winkel, want dan kwam ik onder de mensen en dat was eng. Ik ging ook naar een creatieve therapeut. Ik heb al ontzettend veel geleerd! Ik durf weer goed naar de winkel en ben hier niet meer zenuwachtig voor. Er zijn natuurlijk nog wel veel dingen spannend, maar ik weet nu hoe ik ermee om moet gaan. Ik moet juist niet vermijden maar de spannende dingen aangaan anders ontwikkel ik angst.
In mijn zoektocht kwam ik een organisatie tegen. Travel Active. Ik gaf mij op voor boerderijwerk in Zwitserland. Ik gaf datums door: 01-03-2013 tot 15-04-2013. Ik kreeg te horen dat ik door Zwitserland was geaccepteerd en ze zouden een gastgezin voor me zoeken. Maar ik hoorde tot vandaag maar niks, ik dacht: dat wordt niks meer voor 1 maart.
Tot ik vanmorgen een mail kreeg, er is een gastgezin voor me! Een familie die paarden, runderen en katten hebben. Ze hebben 1 dochter, maar die is alleen in de weekenden thuis.
Ik ga ze vanavond even bellen om hoe en wat af te spreken. Mijn moeder moet vrijdag naar het ziekenhuis dus dan gaat het eigenlijk niet lukken. Ik ga kijken of het die mensen zaterdag uitkomt en als het goed is ben ik dus volgende week zaterdag in Zwitserland!
Ik ga naar Splügen. Een leuk plaatsje in de bergen mét wintersportgebied!
Splügen in de zomer:

Splügen in de winter:

Ik neem dus mijn wintersportkleding mee! Ik ben namelijk 1 dag in de week vrij en aangezien het nog volop wintersportseizoen is lijkt het me leuk om weer eens (of meerdere keren

Dit is het volgtopic. Ik zal hier updates plaatsen als ik daar ben, de weg erheen met al het geregel en de periode erna.