bali - ervaring gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zodiacje

bali - ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 19:49

Mijn vriend en ik willen graag in april op vakantie en Bali trekt ons wel heel erg aan.
Wij kijken nu naar poedersuiker.
Het Hard Rock Hotel lijkt ons wel bij onze wensen passen
Maar aangezien dit onze eerste oosterse reis zou worden heb ik toch wat vraagjes.

Is het handigste om gewoon via een reisbureau te boeken of loont het
Om zelf de vliegtickets en het hotel los te regelen?

Kan ik beter ter plaatse alle excursies en uitstapjes regelen
Of is een meerdaagse rondleiding geregeld door het reisbureau beter aan te raden?

Zijn er verder nog belangrijke dingen om rekening mee te houden?

Uiteraard zijn alle tips en tops welkom!!

Hartstikke bedankt alvast!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:25

Dat ligt eraan wat je wil en wat je te besteden hebt. Ik heb zelf een backpackvakantie gedaan op Java en Bali. Wij hebben de hotels op het eiland zelf geregeld, low budget. Voor toen voor dat geld een prima vakantie. Soms ben je wel een halve dag aan het regelen hoe je ergens komt en waar je slaapt. Daarom zou ik nu voor een georganiseerde of half georganiseerde reis kiezen. Dan ben je niet al die tijd kwijt aan het zoeken van hotels en vervoer. Soms niet eens heel veel duurder ook.

Oja ik zou niet 15 dagen in poedersuiker blijven, maar eerder een rondreis maken langs ubud, lovina, gili Islands etc

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:28

Excursies zou ik vooral zelf ter plaatse regelen. Vaak veel goedkoper!

Ik zou trouwens niet in poedersuiker blijven. Kijk eens naar Ubud. Vond ik velen malen leuker! Als je van uitgaan houdt is poedersuiker wel leuk, maar Bali is zóveel meer dan poedersuiker.

Vervoer in Bali regelen is heel makkelijk. Iedereen wilt je overal heen brengen, en je vindt altijd wel iemand die dat voor een lage prijs doet.

zodiacje

Re: bali - ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 22:21

Ik zat er idd ook aan te denken om misschien op twee plekken een hotel te regeleb.
We willen twee weken gaan en ongeveer de helft van die tijd het land bekijken
En de andere helft lekker relaxen aan het zwembad of strand.
Bedankt alvast voor de tips!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:14

Gaaf dat jullie naar Bali willen! Ben er 2,5 jaar geleden geweest, erg mooi eiland! *D

Wij hadden excursies gewoon bij fox geboekt maar dat was meer omdat het makkelijk was aangezien we ook al een rondreis over Java met fox hadden gedaan!

Als je tijd over heb zou ik als ik jullie was ook zeker een excursie naar Java boeken en de zonsopgang bekijken bij de Bromo vulkaan. Echt een geweldige ervaring <3
Vaak wordt deze excursie gecombineerd met een bezoek aan de Boroburdur, hele gave excursie en je ziet meteen wat van Java!

K*uta vond ik ook niet echt geweldig! Wij zaten in Seminyak, net niet de drukte van k*uta maar ook niet de rust van Sanur.

Ubud is indd echt geweldig! Echt een aanrader om daar een paar nachten door te brengen!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 23:22

Ik zal die excursies zeker gaan bekijken voor die tijd, dank je!
Had je wel van te voren al je hotel geregeld en vanuit daar die excursies gedaan
Of heb je dat daar geregeld?

willyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:32

Bali is zooo leuk! ben jaloers dat je gaat. Ik heb zelf 3 weken in Bali rondgereisd met mijn vriend in Juni 2011. Overal was nog plek in Hotels,maar dat schijnt in het hoogseizoen wel anders te zijn vooral in Ku-a en Ubud. Meestal boek ik alleen een hotel bij aankomst vanaf het vliegveld en daarna regelen we het zelf. Ik heb van te voren wel een route gepland. Belangrijk is hoelang je wilt gaan en wat je belangrijk vind om te doen/zien.
Ik vind strand leuk voor een paar uurtjes en daarna heb ik het wel weer gehad, dus wij maken veel uitjes. Overal zijn taxi-chauffeurs die je willen rondrijden over het eiland. Ik hou enorm van snorkelen en vond dit bij Menjangan Nusa Lembongan echt zo prachtig! mooier als plekken in Thailand en Maleisië....

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:33

Excursies kan je daar op elke straathoek zelf regelen en dat is waarschijnlijk veel goedkoper. En als je een beetje mazzel hebt tref je een leuke chauffeur die je ook nog mee kan nemen naar de minder bekende plekken.

K uta is leuk maar wordt steeds toeristischer. Meer en meer feestende jongeren en zelfs drugsverkoop op straat. Leuk als je aan 't strand wil liggen en de kroeg in wil, maar als ik zou gaan dan zou ik (een deel van) mijn vakantie in een andere stad willen zitten.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:29

Ik zou eigenlijk niet alleen naar Bali gaan, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik ben anderhalf jaar geleden twee weken naar Indonesië geweest en toen zijn we naar Lombok, Bali (Ubud) en Gili Trawangan geweest. Heb poedersuiker.a eigenlijk alleen maar heel kort gezien, maar vond Ubud echt stukken leuker, stukken minder toeristisch e.d. We hebben ook nog een dag fietsen gehuurd en zijn gewoon een stuk gaan fietsen, dat was (ondanks de hitte en een bijna-zonnesteek, haha) heel leuk en zo kwamen we ook echt in kleine dorpjes waar helemaal geen toeristen waren terecht :j Wij hadden gewoon alles los geboekt, dus gewoon los vervoer en losse hotels, we boeken eigenlijk nooit via een reisbureau. In ieder geval alvast heel veel plezier, ik vond het echt een hele ervaring :)

Priisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:30

Ik hou dit topic ook even in de gaten. Ik ga in Augustus naar Bali voor 3 weken. Dit is mijn eerste vakantie dat ik alles zelf regel en er op uit ga. Normaal gesproken ga ik op zonvakantie in één hotel. We hebben nu een los vliegticket geboekt en onze hotels willen we wel van te voren boeken (vanwege het hoogseizoen). Voor de rest zien we alles daar wel. Het plan is om heel Bali over te gaan en ook nog de Gili eilanden mee te nemen!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 18:00

Ik heb vandaag de vakantie geboekt; naar miami :=
We hebben besloten volgend jaarnaar bali en/of Thailand te gaan als we meer geld hebben en
Vooral ook meer tijd zodat we echt goed alles kunnen gaan zien en doen.
Ik kan extra werken voor verlofdagen maar mijn vriend niet dus die koopt dan volgend jaar dagen.

Iedereen hartstikke bedankt voor de tips, ik had alles al helemaal uitgevogeld maar we wachten dus evrn een jaar :D
Voor degenen die wel gaan:veel plezier!!