Deze zomer iets heel anders.... Maar wat?! Tips gevraagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlu

Deze zomer iets heel anders.... Maar wat?! Tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 22:47

Deze zomer zou ik graag een keer iets totaaal anders willen doen dan normaal.. Dus niet in een tentje op die ene camping in zuid-frankrijk of twee weken bakken in een all inclusive resort in Turkije ;)
Om in clichés te spreken een "once in a life time experience" of iets "life changing" :Y)

Maar wat..!

De meest wilde ideeën zijn al door mijn hoofd gegaan, maar ik ben benieuwd of jullie bokkers nog goede ideeën hebben :) en of er nog meer mensen zijn die hun zomer wel eens een andere invulling willen geven!

Mijn "eisen" zijn dat ik ergens actief bezig kan zijn, het zij vrijwilligers/betaald werk of iets backpack achtigs. Het moet in mijn eentje te doen zijn (en veilig) en ik wil graag heel veel mensen leren kennen :)
Verder beschik ik niet over een enorm budget dus een 4 weekse cruise over de nijl is niet haalbaar ;)

Ik wil ongeveer een maand weg en het liefst naar het buitenland! Als ik ergens nog wat geld (of tegen kost en inwoning) kan verdienen is dat natuurlijk helemaal mooi :)

Ik ben benieuwd!

citroen

Re: Deze zomer iets heel anders.... Maar wat?! Tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 00:48

Wanneer wil je weg?

Misschien is werken op een summer camp in Amerika wel een leuk idee? :D
www.travelactive.nl staan vaak wel wat leuke dingen op!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:15

Vrijwillersgwerk in Zuid-Afrika. Zeker life changing.

Ik heb het (wel wat langer, maar waren ook vrijwilligers die het 4 wkn deden) geweest via Khaya (www.khahavolunteer.com).

Marlu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 15:05

Bedankt voor de site Citroen! Ik heb er al een beetje op zitten kijken en er zitten zeker gave dingen tussen! Wel jammer dat je voor sommige vrijwilligersprojecten je echt flink moet betalen en dan komt je ticket er ook nog bij...

@Loesss, klinkt ook erg gaaf! Alleen ben ik met de kerst al drie weken in Zuid Afrika geweest (ik wil zeker nog een keer terug, maar binnen een paar maanden is misschien wat overdreven ;)) De link doet het trouwens bij mij niet..

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:50

Interrailen! Je koopt een treinticket voor x aantal dagen, stapt in de trein en je ziet wel waar je eindigt. Je kunt tickets kopen die geldig zijn in een bepaald land of in alle landen van europa met uitzondering van je thuisland.

Ik ga deze zomer ook interrailen. Mijn plan is Nederland-Duitsland-Tsjechië-Slowakije-Hongarije-Servië-Roemenië-Bulgarije met als eindbestemming Sunny Beach en daar nog een paar weken werken in de horeca.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:13

Wij zijn vorig jaar naar Cuba gegaan met Arke. En dan een auto huren. Rechtsonderin waren wij. Je kan ik Cuba bij de zogenaamde 'casa particulars' slapen, oftewel gewoon bij de locals thuis! Ze maken ook eten voor je als je dat wilt. Zo'n resort moet je echt niet willen, dan zie je niks van het echte leven daar! De mensen die dat aanbieden hebben een blauw logo op hun huis. Het is wel handig als je een klein beetje spaans spreekt want dat is het enige dat ze daar verstaan. Het mooiste vond ik Cayo Saetia, een schiereiland waar je bijna niet kunt komen.

https://www.google.nl/search?hl=nl&q=ca ... 1024%3B768

En de stad Santiago de Cuba. En de bergen! En het eten... alles eigenlijk ;)

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 01:00

WWOOF'en? :)

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 01:03

Jiwa schreef:
WWOOF'en? :)

Wat is dit?

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 01:04

Marlu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 02:57

Interrailen lijkt me ook ontzettend gaaf! Daar heb ik al wel eens naar gekeken... Alleen lijkt me dit niet heel safe (of gezellig) om in je eentje te doen. Hoe pak jij dat aan Gracezellaa?

En Hamont, Cuba lijkt me echt een super gaaf land! Die ga ik nog even op mn lijstje zetten van must see landen :) Alleen in mijn eentje lijkt me dat wel heel lonely..

@Jiwa, ik ga even op de site kijken! Thanks!

Ik heb zelf nog wat verder gezocht en opzich lijkt animatie werk op een camping me ook leuk! (helemaal omdat ik dan ook een beetje kan verdienen, na ZA afgelopen winter is mijn budget vrij laag ;)) Heeft iemand daar toevallig ervaring mee of tips?

Verder heb ik ook een manege gevonden op Kos die mensen zoeken om lessen te geven en buitenritten te begeleiden. Dit lijkt me ook erg tof! Alleen ik vind het zo lastig om te achterhalen of het een beetje fatsoenlijk bedrijf is ed. Het is natuurlijk altijd afwachten waar je terecht komt...

Meer tips zijn altijd welkom!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 03:18

Interrailen, waarom zou dat niet veilig zijn?

Afhankelijk van je budget...
Ticket Bangkok, een Lonely Planet en kijken waar je heengaat/uitkomt! Als je wat comfort en gewoontes van thuis in durft te leveren is het verblijf daar echt niet duur, het ticket is je grootste kostenpost. Eenmaal in Thailand is het verder reizen echt supermakkelijk, zoveel mogelijkheden! Maak een top 3 van wat je écht niet wilt missen en laat je verder leiden door wie je ontmoet of wat je onderweg bedenkt.

superrobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 03:43

of ga lekker naar zweden, kano varen.

Heb ik ooit ook gedaan 2 weken lang gepedeld. prachtig midden in de wilde natuur
je kan alleen gaan of met een paar vrienden.
er zijn ook reisgezelschappen die dit doen.

kosten vielen ook wel mee en dat kano varen valt ook allemaal best mee.
was toen in varmland

succes /3

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 06:32

Je hebt organisaties waarbij je eerst een 2+ weken een taalcursus doet, en daarna vrijwilligerswerk doet. Je kan het ook combineren met rondreizen.
Waar ik naar had gekeken was op deze site: www.activityinternational.nl

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:39

Ik ga gewoon een tas inpakken, een route uitstippelen en in de trein stappen. Ik was in de eerste instantie van plan om alleen te gaan, tenzij iemand graag mee wilde. Nu blijkt mn liefste vriendinnetje ook graag mee te willen, dus zou helemaal gaaf zijn.

Ik heb het plan om eerst 2 á 3 weken te gaan reizen en daarna de rest van mn vakantie te werken. In Sunny Beach oid.

Claartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:43

Ik ben weleenswaar met een vriendin door Schotland getrokken van Hostel naar Hostel, daar heel veel mensen leren kennen ( lvuchtige vakantiecontacten, maar wel veel mensen) omdat mensen uit Australie vaak daar vakantiewerk gaan doen en in een hostel verblijven en ook spanjaarden. Het was een leuke ervaring.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:15

Cuba is zeker een must see. Maar als je alleen bent is couchsurfen misschien een idee? www.couchsurfing.org > hier is een hoop ingedekt zodat je je niet onveilig hoeft te voelen.