Groepsreis India & Nepal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Groepsreis India & Nepal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 21:58

Ik ben me aan het oriënteren op een rondreis door Nepal en/of India, waarbij de voorkeur in ieder geval uitgaat naar Nepal. Ik ben strikt gebonden aan een datum (26 of 27 april) i.v.m. mijn meivakantie van 14 dagen (werk in het onderwijs).

Nu heb ik bij Shoestring sowieso een reis gevonden die op die datum vertrekt en zowel India als Nepal aandoet. Perfecte combinatie, helaas nog minimaal 3 inschrijvingen nodig om vertrek mogelijk te maken.
Eventueel gaat er diezelfde dag eenzelfde reis, maar dan als singlereis. Eventueel is er ook de optie een internationale groepsreis te boeken waarbij ik zelf m'n ticket regel en pas in India mijn reisgezelschap tref.

Ik heb in het verleden alleen maar reizen met vriendinnen of m'n partner gemaakt en heb helemaal geen ervaring in verre reizen én groepsreizen, dus het is allemaal redelijk nieuw voor me en misschien toch een bepaalde drempel, maar vind dat ik met m'n 25 jaar me daar overheen moet zetten als ik iets van de wereld wil zien ;)

Ik ben dus allereerst op zoek naar ervaringen met India & Nepal, maar ook naar ervaringen met (single)groepsreizen, al dan niet internationaal. Waar gaat jouw voorkeur naar uit?

Ik vind dat het woord 'single' al gauw beladen klinkt :+ Alsof je met zo'n singlereis bewust op zoek gaat of juist bang bent om met stelletjes te gaan, terwijl ik daar geen moeite mee heb en mijn voorkeur dus ook uitgaat naar een gewone groepsreis met een gemêleerd gezelschap :j

suus27

Re: Groepsreis India & Nepal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:36

Hey,

Ik heb net ook geboekt voor een singlereis bij shoestring. Alleen ga ik naar maleisie. Ik begrijp dat single een beladen woord is, maar vanuit shoestring wordt het vertaald naar alleengaand.

Ik heb bewust gekozen voor de singlereis, puur omdat ik (aanname) denk dat bij een "gewone" groepreis de aansluiting met de andere reigers minder zal zijn. Maar dat kan natuurlijk ook gebeuren bij de singlereis.
Daarnaast is bij de singlereis bij shoestring dat je met elkaar reist naar de andere bestemming en de dag daarna "vrij" bent. Je kan dan zelf beslissen of je alleen iets gaat doen of met andere mensen uit de groep.

Succes met je keuze.

snoeppapier

Re: Groepsreis India & Nepal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 22:37

Ik hoor over singlereizen inderdaad heel verschillende dingen, misschien moet ik eerst gewoon kijken naar een reis die me aanspreekt en bij een groepsreis vooral goed kijken naar de leeftijden die meegaan :j

Inmiddels zijn de plannen enigszins aangepast, vind 2 weken toch wel erg kort en wil deze reis van de zomer gaan maken. Heb al opties gezien van 22 dagen tot 30 dagen, wil er dan ook wel alles uithalen wat er in zit :))