Tips gevraagd - vakantie Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Tips gevraagd - vakantie Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 23:04

Dit jaar willen mijn vriend en ik een weekje naar Engeland. Het landschap bewonderen, mooie kastelen bezoeken, door gezellige dorpjes rijden. Kortom genieten van al het moois wat Engeland te bieden heeft.

Uiteraard moet ons verblijf passen bij de trip en zoek ik een gezellige cottage / landhuis op een romantisch plekje. Oja, de hond willen we graag meenemen.

Wie heeft tips voor ons? Welk deel van Engeland is het mooist? Weet iemand toevallig een mooi plekje om te logeren? Of welke vakantie aanbieder raad je aan?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:43

Twee jaar gelden zijn wij met gezin 10 dagen naar Engeland geweest, echt superleuk! We hebben rondgetrokken en begonnen in Sussex. Dat vond ik niet zo heel bijzonder, maar voor de kastelen en tuinen moet je daar wel in de buurt zijn, in Kent.
Vervolgens gingen we naar Devon, dat vond ik echt prachtig. Het nationaal park Dartmoor met de loslopende ponies, woeste natuur en kleine dorpjes is echt een aanrader. Daarna gingen we richting Bath, waar we in Bradford-on-Avon het smerigste hotel ooit hadden. Bath is een mooie stad, maar die baden vond ik niks aan. Oxford is geweldig. Daar in de buurt zijn we in een dorpje geweest waar het leek of de tijd een paar eeuwen had stilgestaan. Schijnt veel gebruikt te worden voor decor van films. Ik zal eens kijken of ik er nog achter kan komen hoe dat dorpje heet.
Vervolgens nog twee dagen Londen, altijd leuk.
Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat Engeland niet populairder is als vakantiebestemming, het is zo leuk en je bent er zo!

Ik kan je niet helpen aan adresjes van romantische cottages, we gingen een beetje low-budget O:) , geboekt via internet. En hoe het met honden zit weet ik ook niet, is Engeland daar niet ingewikkeld mee qua quarantaine?

Edit, hoe kon ik het vergeten zijn. Het plaatsje heet Lacock _O- http://en.wikipedia.org/wiki/Lacock
Overigens valt het rondtouren in Engeland wel een klein beetje tegen. Langs de wegen staan overal muren of heggen, waardoor je niet zoveel van het landschap kan zien. En paarden heb ik er ook niet gezien :? Wel weilanden vol schapen en echte scharrelvarkens.

_Anneruth

Re: Tips gevraagd - vakantie Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 20:59

Hey, dank je wel voor je uitgebreide reactie :). Honden hoeven gelukkig niet meer in quarantaine. Wel moet ik nog even goed kijken welke enting en wanneer ze die moeten hebben.

Das wel jammer trouwens dat je zo weinig paarden hebt gezien.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:10

Ik zou eerst kijken naar welke gebied je wil. Bij kastelen en landschap denk ik aan Wales of Devon/cornwall.

Idee van het landschap:
Afbeelding

Wij boeken altijd rechtstreeks bij de huiseigenaar (google op self-catering + het gebied waar je heen wilt) in 2010 deze cottage op een farm, met uitzicht op de prachtige berg cadair Idris:

Afbeelding

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 21:24

Dat ziet er precies zo uit als ik in gedachten heb! Ik heb ook even op Lacock en Devon gegoogled, ziet er super mooi uit! Ik had zelf Kent en het gebied ten noord oosten van Londen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:52

Mooi! Mijn familie woont in cornwall, carbis bay..werkelijk schitterende omgeving, lands end is ook echt de moeite waard.. Heel cornwall overigens :-)
Cottages etc weet ik helaas niet voor je.
Veel voor plezier gewenst ! ( ik ben benieuwd wat voor moois dr hier aan tips voorbij komen ).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:25

Rhodos schreef:
Dat ziet er precies zo uit als ik in gedachten heb! Ik heb ook even op Lacock en Devon gegoogled, ziet er super mooi uit! Ik had zelf Kent en het gebied ten noord oosten van Londen.

Kent is mooi. Veel tuinen en (grote) huizen. Noord-oosten van London is niet echt mijn gebied. Cambridge als stad is nog wel (heel) leuk, maar verder trekt de midlands mij niet zo.

Mijn tip: neem de boot naar Hull (is wat duurder maar veeeel luxer!) en zet koers naar York, North York Moors en/of de Dales.

Ik boek nooit tevoren. Plek op de boot doe ik wel (vroegboekkorting) maar verder verzamel ik hooguit wat adressen vanaf internet. De mooiste plekjes vind je echter door erlangs te rijden: http://goo.gl/maps/skPiK
Het huisje rechts bovenin is een verbouwd schuurtje voor twee personen; heel knus. Dit plekje vindt je nergens terug op het internet, maar als je erlangs rijdt, dan heb je 'm :D

Cornwall, dan is Eden Project eigenlijk een soort van must http://www.edenproject.com/ en als je je stuurmanskunsten even wil proberen, kan ik Porlock Hill aanbevelen }:) Aan de andere kant van het dorp is een leuke camping met paardenverhuur.

Ehm, tja, wat wil je nog meer weten? Ik kom al 15 jaar met (zeer) grote regelmaat in GB dus ik weet wel een en ander te vinden, al is er natuurlijk nog zeker 100x meer te vinden dan waar ik geweest ben.......

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:56

Vorig jaar een rondreis Zuid-Engeland/Wales gedaan. Verschrikkelijk mooi land en hele aardige mensen. Jammer dat het best kan regenen daar!
Lizard Point (Cornwall) vond ik heel mooi. Het Victoriaanse landhuis met geheel ingerichte kamers ontzettend mooi( Lanhydrock House & Garden Cornwall...te zien op You Tube)maar eigenlijk vond ik alles mooi in Engeland. Wij zijn door het Dartmoor National Park gereden (Devon) en daar lopen de paarden gewoon los. (Helaas worden ze ook wel eens aangereden.) Ik hoop dat je mooi weer hebt in Engeland!