Zoals in de titel staat ik kan geen keuze maken!
En daar heb ik vaker last van want ik ben 1 grote twijfelkont!

Het zit zo, ik zeg al jaren dat ik naar het buitenland wil om te reizen.
Nu volg ik een opleiding waarbij ik de kans heb om 4 maanden naar het buitenland te gaan.
Dit mocht pas in het derde jaar, en heb ik eindelijk toestemming gekregen begin ik te twijfelen!

Ik volg de opleiding voor onderwijsassistent. Nu heb ik de keuze om binnen en buiten EU stage te lopen.
Ik wilde natuurlijk buiten EU, naar een land met cultuur, natuur en armoede.
Ik heb me flink verdiept maar eigenlijk bleef Costa Rica alleen over qua land die me aanspreekt.
Ook omdat er veel leuke activiteiten te doen zijn naast mijn stage zoals; surven, paardrijden, door de bomen slingeren etc.

Ik had de keuze gemaakt, ik was helemaal blij!! Maar nu beginnen de twijfels...
Naast de stage zal ik 4 weken de Spaanse taal leren. Dus eigenlijk wordt het 4 weken taal, 3 maanden stage.
Alleen er is daar geen echte armoede. Naja niet heel erg, ik zal op een leuke prive schooltje komen en in een kinderopvang.
Het land lijkt me echt prachtig daarom hadden mijn vriend en ik bedacht dat hij aan het einde van mijn stage langs zou komen en dat we nog eens 2/3 weken door het land reizen.
Alleen ik schrik van het kosten plaatje! Die vakantie met mijn vriend kies ik natuurlijk zelf voor als extra, maar dat leek me zo mooi te combineren.
Er gaan zoveel mensen op buitenlandse stage, maar waar betalen ze het van.
Waar ik nu aan twijfel is het geld, vind ik het wel waard om er zoveel aan uit te geven.
Ik heb een paard.
Ik heb een eigen huisje. Nu zou iemand het van mij huren, maar dat gaat nu niet meer door. Dat gaat helaas over en ik wil er geen vreemde in. Dus die kosten komen er helaas ook nog bij.
Ik heb een vriend, maar hij gunt het mij echt. Hij wil dus langs komen en anders ik kan wel 4 maanden zonder hem

Ik twijfel of zo stage echt een meerwaarde heeft, je doet de zelfde dingen als hier in Nederland.
Alleen in het buitenland betaal je voor je stage. Misschien vind ik het wel helemaal niets daar op die school.
Eigenlijk wil ik ook niet in het onderwijs later. Hierom dacht ik dat ik het wel leuk zou vinden om naast de school in een kinderopvang stage te lopen.
Zal ik er gewoon heen gaan voor vakantie? En als ik stage ervaring wil hebben kan dat misschien ook wel binnen EU, velen malen goedkoper.
Maar binnen EU spreekt mij niets heel erg aan. Misschien Spanje. Bij Costa Rica was het eerst voordat ik twijfelde, WAUW, te gek.
Maar ik vind het zo raar dat ik nu alles zo onderuit haal wat mij eerst fantastisch leek...
Ik weet het echt niet meer!

Ik zeg tegen mijzelf je kan beter spijt krijgen van iets wat je hebt gedaan dan spijt krijgen van iets wat je niet hebt gedaan.
Maar vaak is het ook bij twijfel niet doen!
Heeft er iemand advies, of kan er iemand zijn eigen ervaringen beschrijven.
Heeft iemand de zelfde twijfels gehad?
Heel erg bedankt,
Groeten Florien