3 daagse minicruise Newcastle ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duality

3 daagse minicruise Newcastle ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 18:37

Halloo!

Ik ga 20 februari met mijn vriend op mini cruise naar Newcastle met dfds seaways. En ik wou graag ervaringen horen plus dat ik een paar vraagjes heb.
Zijn er op de boot mogelijkheden te pinnen? Of kan je dat beter in Newcastle zelf doen? En zijn de pinautomaten daar dan ook makkelijk te vinden?
Weet iemand op welk station je precies afgezet wordt en wel winkelcentrum daar in de buurt zit. Want wij willen graag naar MetroCentre shopping centre, maar is dit degene waar je wordt afgezet of moet je nog een stuk met de bus? En welke bus en hoeduur is dat dan ongeveer?
Hoe zit het precies met het eten op boord, kan je ook aan boord betalen? En ontbijt is rond de 14 euro , ik vroeg me af hoeduur het buffet is aan boord (niet de al la carte menu's)
En een laaste vraagje , hoe zit het met de tijden? Want zijn de tijden die aangegeven worden nederlandse tijd? En hoe zit dat dan als je in Newcastle bent en terug moet met de bus om kwart voor 4, is dat nederlandse, of engelse tijd. haha ben bang de bus te missen

Heeeel veel vragen ik weet het maar ik wil graag goed voorbereid op reis!

Alvast bedankt!

Justine

AdmiralChaos

Re: 3 daagse minicruise Newcastle ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:54

Ik ben er vorig jaar geweest. Geweldige tijd gehad, heeeel gezellig, boel nieuwe vrienden gemaakt haha ;D Je kan aan boord volgens mij geld opnemen, weet ik niet zeker. Eten e.d. hadden wij van te voren gereserveerd dus dat hadden wij al betaald. Drinken moet je wel betalen. Als je aankomt in Newcastle moet je nog een stukje met de bus, twintig minuten of zo, je wordt dan op het busstation gedropt, in de buurt van de winkels enzovoort.

De tijden worden duidelijk uitgelegd als je daar bent door de vriendelijke buschauffeur, volgens mij hebben ze het over Engels tijd als in Newcastle bent (opzicht logisch?)

Eten is wel heeeeel lekker op de cruise trouwens, vond ik in ieder geval :j

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:57

Ik vond het ook heel leuk in newcastle! :) Wel zou ik eigen eten en drinken meenemen op de boot! Het is natuurlijk duur.. en dat scheelt natuurlijk veel kopen op de boot. Als je een binnenkamer hebt verwacht er niet zoveel van :P Verder prima! Leuke mensen, en tjah engeland verkoopt zichzelf al natuurlijk <3

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:58

Wij zijn een paar jaar geleden geweest in december. Wat een hel was dat, doordat de Noordzee een onrustige zee is voel je de boot op en neer gaan met de golven. De binnenhutten zijn echt verschrikkelijk, deze kraken ontzettend waardoor je niet kunt slapen. Een upgrade naar een goede kamer met raam is geen overbodige luxe, dit kan aan boord. Er werken allemaal Oost-Europeanen, dus Engels gaat met moeite. Wij hebben op de boot wel ontbeten, dit was prima

Je wordt afgezet op het centraal station van Newcastle, om naar dat grote winkelcentrum te gaan moet je een bus nemen (weet niet welke). Ligt welke een stuk buiten de stad, dus gaat van je tijd af. Maar je moet goed de tijd in de gaten houden, aangezien het erg groot is verlies je de tijd uit het oog ( je hebt ook niet de kans om alles te zien, veels te groot winkelcentrum). Wees op tijd terug, de bus vanaf centraal naar de boot vertrekt op tijd. Er staat aangegeven of het lokale tijd of Nederlander tijd is.

Pinautomaten zijn niet op de boot, maar wel in het centrum

Voor ons nooit meer met de boot (mijn moeder dacht telkens dat de boot ging zinken, dat ze dood ging en ze is niet zo snel bang te krijgen). Wij gaan de volgende keer met het vliegtuig. Newcastle is een hele leuke stad, enkel de reis ernaartoe viel zwaar tegen

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:59

Zeeziek, vooral zeeziek :r

Newcastle is overigens er leuk :j

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 18:02

Hartstikke bedankt voor de reacties!
Wij hebben een hut met raam, dus het schijnt daar wel mee te vallen met de herrie enzo.

Iemand enig idee of eldon sqaure , dus dat is ook een overdekt winkel centrum , degene is vlakbij dat station waar je wordt afgezet? En of daar de primark ook zit?

Ik heb er in ieder geval heel veel zin in !

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:50

Ik vond de cruise erg tegenvallen. Ik was samen met een vriendin en de heenreis waren we beide zeeziek. New Castle is erg leuk maar de volgende keer zou ik er wel een nachtje extra aanplakken aangezien je er nu maar heel kort bent en de pubs schijnen erg leuk te zijn.

De terugreis niet zeeziek maar ik vond het eten beneden niveau en het entertainement onprofessioneel maar het is natuurlijk maar net wat je verwacht/zelf van maakt ;-)

AdmiralChaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 00:36

Ramooontje schreef:
Ik vond de cruise erg tegenvallen. Ik was samen met een vriendin en de heenreis waren we beide zeeziek. New Castle is erg leuk maar de volgende keer zou ik er wel een nachtje extra aanplakken aangezien je er nu maar heel kort bent en de pubs schijnen erg leuk te zijn.

De terugreis niet zeeziek maar ik vond het eten beneden niveau en het entertainement onprofessioneel maar het is natuurlijk maar net wat je verwacht/zelf van maakt ;-)

Hadden jullie ook last van dronken Engelsen op de terug weg? Ik had op de terugweg Engelsen als buren, stelletje luidruchtige mensen waren dat joh ;O

Maar het eten vond ik opzicht wel goed, lekker, niks speciaals. Werd wel echt vet snel bijgevuld, dat was wel grappig.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 00:53

ik vond het leuk!
we namen (geloof ik) lijn 100 naar het Metro Centre.
daar zat een grote Primark, die was lekker rustig ook nog! we moesten dus met 2 bussen.
die info had ik van Bokt trouwens.
ben vergeten wat het kostte, (de eerste bus was uiteraard gratis) we hadden nog Engels geld meegenomen.
ik had het geld gewoon mee, maar niet genoeg, de rest gepind in the Metro Centre.
heb broodjes, pakjes drinken en fruit meegenomen voor de eerste ochtend (op de boot)
in een supermarkt in the Metro Centre hebben we hartige taart + toetje bij de supermarkt gehaald voor die avond en broodjes voor de volgende ochtend op de boot.
in de bus wordt goed verteld welke tijd je terug moet zijn. je hebt niet superveel tijd maar uitgebreid shoppen bij de Primark is ons prima gelukt.
ik heb goed geslapen maar mijn moeder had een huilend kind o.a. als buren dus dat was niet zo fijn!
ik zou nog wel weer willen maar dan nog een nachtje extra in Engeland willen blijven. ook om de stad te kunnen bekijken.
ik betaalde 140 euro voor 4 personen, maar we troffen mensen op de boot die voor 2 personen maar 39 euro betaalden! ik had het via hotelveiling.nl geboekt.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 00:59

XxJustinexX schreef:
Hartstikke bedankt voor de reacties!
Wij hebben een hut met raam, dus het schijnt daar wel mee te vallen met de herrie enzo.

Iemand enig idee of eldon sqaure , dus dat is ook een overdekt winkel centrum , degene is vlakbij dat station waar je wordt afgezet? En of daar de primark ook zit?

Ik heb er in ieder geval heel veel zin in !

wij zijn 2 keer geweest, 1 keer met mijn man en de 2e keer samen met de kids, afgelopen oktober.
het diner- en ontbijtbuffet was echt goed, dat hebben we van te voren gereserveerd,
geloof dat dinerbuffet rond 26 euro is (staat wel op de site)
heel veel keus, je kan je barstensvol eten!

wij hebben alles lopend gedaan.
je kan ook altijd mensen op straat vragen, wij hebben agenten gevraagd,
engels zijn erg beleefd, zullen ook nooit voordringen.
als we weer heen gaan dan plakken we er een nachtje bij aan.
maar eldon square is een enorm winkelcentrum.
wij hebben het kasteel ook bezocht, was wel leuk, en op de toren heb je een mooi uitzicht over de stad.
wij hadden de 2e keer ook een hut met raam, maar het kraakte behoorlijk, wij hadden onze eigen kussens mee, dat is een aanrader.
maar je kan het beste zo ver mogelijk van de motor afzitten en zo laag mogelijk, heb je het minst last van schommelen.

op de boot kan je wel euro's wisselen voor ponden, en andersom.

veel plezier!

de cocktails zijn heerlijk! :9

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 01:02

Jaaa de cocktails.. vooral de aardbei.. ehh .. de aardbei cocktail proberen! :Y) :9

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 01:03

Een absolute aanrader!

De reis kan inderdaad wat woelige zijn, maar vond ik juist wel wat hebben. Aanrader als de reis wat hobbels is, er staan massagestoelen aan boord, moeten dan wel twee euro muntstukken in maar vond het heerlijk ontspannend.

Neem zelf drinken mee, het is niet heel goedkoop aan boord en alles sluit op engelse tijden, vroeg dus. Wanneer jullie gaan is de columbus bar misschien niet open, de sportsbar wrs wel. De rest sluit vroeg en wanneer je wat wil hebben op je kamer en alles is dicht.....

Je kunt aan boord betalen met euro's en ponden, zowel in shops als restaurant en bar. En je kunt op bepaalde tijden pinnen bij de servicebalie, dat werd toen ook opgeroepen.

Evenals engelse en nederlandse tijd, wordt ook aangegeven.

Je wordt op een goede plek afgezet en werd toen ook aangegeven hoe je bij bussen etc kon komen.

Kun je een dag langer blijven, absoluut doen, is veel te zien en beleven en idd leuke pubs .Je kunt overigens heerlijk eten in de meeste pub en niet duur.

mOniiQue8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 01:13

Ik vond het heel leuk om eens te doen. Wij hadden alleen storm op zee haha!
Gevolg was dat de helft van mensen aan boord op bed lag. Het was ook wel een beetje eng toen.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 18:43

Hartsikke bedankt voor alle reacties!
Erg leuk om te horen dat er veel positieve reacties zijn! Ja ik heb het ook via vakantieveilingen geboekt! Fijn om in ieder geval wat info te hebben via ervaringen!

Iemand een idee of eldon square te lopen is? Ik zag namelijk op de kaart die ik gekregen heb dat het per blokje 4 of 6 minuten lopen was, dus dan zou het on 12 minutjes lopen zijn ofzo? Iemand enig idee?

En nog een vraagje over het kasteel, zit dat ook in de buurt van dat eldon square? Of moet je de bus nemen als je daar heen wilt? Want het lijkt me wel heel erg gaaf om even langs te gaan!

Dit keer gaan we een dagje, maar als het bevalt gaan we zeker nog een keertje terug voor een aantal dagen.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:46

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:51

Als je verwacht zeeziek te worden. Loop dan even langs de receptie op het schip en vraag naar reisziekte pillen.
Wij zijn de afgelopen tijd aardig wat keren met de DFDS boot geweest. En ik heb geen zeebenen hihihi.

Zelf pinnen we altijd gewoon in Newcastle zelf.
Als je aankomt met de bus zie je het Science Centre. Als je daar het pleintje op loopt zit er meteen een pin automaat aan je rechterhand.

Daarna gaan we meestal naar The Gate om te eten. En dan uit mijn hoofd gezegd heet die pub waar we dan naartoe gaan The Keelrow. zit achterin naast de rolstrappen op de begane grond.
Ik vind het er goed eten voor weinig geld (I like that :P)

Een van de boten heeft een voordek. Echt heel mooi met mooi weer. Dan kun je daarop staan en naar de vogels en dergelijke kijken. Soms zie je dolfijnen en er is zelfs wel eens een walvis gespot.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 19:12

Ja, ik heb alleen het ontbijt bijgeboekt, die schijnt wel oke te zijn, maar ik neem zowieso voor s'avonds zelf mee, ik ben heel voorzichtig met eten, en al helemaal als er al wat negatiefs over geplaatst is, heb namelijk een chronische darmaandoening en heb liever niet dat ik daar last van ga krijgen!

Ik ben nog nooit op een boot geweest dus of ik zeeziek wordt ik heb geen idee, maar neem wel zoon pilletje, baad het niet dan schaad het niet.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:22

zowel Eldon Square als het kasteel (Castle Keep) zijn op loop afstand van het CS,
tenminste wij hebben het samen met 2 kids gedaan.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 15:33

Okee! bedankt, dan gaan we zeker ook even bij het kasteel langs, is wel gaaf natuurlijk!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 12:15

Nou, we zijn weer terug hoor!
Het was heel erg leuk, veel te doen en te zien in NewCastle, we sliepen op dek 11 dus lekker bovenaan, niet zoveel last van de herrie. Ook niet zeeziek, alles was netjes in orde, ontbijt was erg lekker! Op de terugweg nog wat mensen gesrpoken die lager lagen, en heel erg last van de herrie van de motor hadden, was totaal geen probleem om naar een hoger dek te verplaatsten.
Al met al een aanrader!

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:18

fijn dat je het zo leuk hebt gehad!

heb je Eldon square en het kasteel nog gezien?

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:43

Wij gaan in april, ik zag er eigenlijk erg tegenop..... Ik ben echt heel erg benieuwd, ik kan op internet niet veel dingen vinden die je er kan doen, buiten Castle keep en Eldon square, iemand nog tips? En ik ben ook benieuwd of ik me aan boord goed kan vermaken, ik drink zelf niet, dus hoef niet de hele avond aan de bar te hangen