13/2 voor 10 weken vrijwilligerswerk op Bonaire met ezels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spritz

13/2 voor 10 weken vrijwilligerswerk op Bonaire met ezels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 09:32

Ja, nog 9 nachtjes slapen en dan is het zover!

Afbeelding

Samen met mijn beste vriendinnetje (m1992 op bokt) gaan wij voor 10 weken vrijwilligerswerk doen bij de ezelopvang op Bonaire.
Donkey Sanctuary is in 1993 opgericht door 2 Nederlanders. Donkey Sanctuary Bonaire zet zich in om de ezels van Bonaire een beschermd leven te bieden. Ook wordt er voorlichting gegeven over de leefwereld van ezels aan de eilandbewoners, op scholen en aan toeristen.
O dit moment zijn er meer dan 460 ezels in de opvang. Zij worden dagelijks voorzien van voedsel, drinkwater en medische verzorging en hebben er veel ruimte en vrijheid.
De hengsten worden gecastreerd en veulens die geen moeder meer hebben, worden door vrijwilligers groot gebracht met de fles. Ezels die helaas niet meer te redden zijn krijgen een spuitje van de dierenarts zodat ze uit het lijden verlost zijn.

Half februari start er een nieuw project, en daar gaan wij bij helpen. Wij gaan zo'n 150 ezels vangen die nog los lopen op het eiland. Zelfs de dierenarts van Artis vliegt over om de lastige ezels met een verdovingsspuit te schieten.

Wij hebben er onwijs veel zin in! Zijn er nog meer bokkers die hier zijn geweest, of misschien ook vrijwilligerswerk hebben gedaan hier?
We lezen graag ervaringen :) ook tips en tops voor het eiland Bonaire zijn welkom.

Hun website: http://www.donkeysanctuary.org/
Facebook pagina: https://www.facebook.com/pages/Donkey-S ... 9417468377

myxlea

Re: 13/2 voor 10 weken vrijwilligerswerk op Bonaire met ezels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 09:58

Ik blijf je verhaal ook hier volgen Moon. Enorm jaloers op jou en Marlin en ik weet zeker dat jullie daar een toptijd gaan hebben! Vraagje he, wat gaan ze met die wilde ezels doen?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 09:59

Ontzettend mooi dat jullie dit gaan doen. Als het lukt, blijf ik jullie ook volgen.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 10:09

Leuk dat jullie het willen volgen!
Leanne, de ezels komen op de opvang. Daar blijven ze tot hun dood :)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 10:43

Tof Moon, ik volg ook :+: En stiekem ben ik wel een beetje jaloers, lijkt me machtig mooi om daar te zijn en te kunnen helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:29

Tof zeg! Ben best jaloers :P

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:26

Hey wat ontzettend leuk!!
Ik ben er vorige maand nog geweest en zat toen zelfs te denken dat het me erg leuk leek om daar als vrijwilligster aan de slag te gaan!
Vind het echt een heel goed project, er lopen zoveel ezeltjes over het eiland die de hulp goed kunnen gebruiken. :(:)

Heel veel plezier en ik blijf je topic ook zeker volgen! :D

max_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:07

Hey! Wat leuk dat je dat gaat doen! Mijn ouders wonen sinds 4 jaar op Bonaire en elk jaar breng ik wel een bezoekje aan de donkey sanctuary! Doen super goed werk! Hebben nu ook een veel groter gebied waar de ezels in rond kunnen lopen dan het eerste jaar dat ik er was. Heel veel plezier en geniet van het eiland! Ik ben de dagen al aan het aftellen dat ik weer heen mag!

max_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:12

OP ja tips! Dagje zeilen met de compass. Wim en Marjan zijn super aardig en maken erg lekkere hapjes! Zwemmen met paarden is ook erg leuk. Eten bij local tentjes moet je ook doen! Aan hetbeinde van de hoofdstraat staat e en rood gebouwtje waar ze local food verkopen. En soms verkopen ze het ook wel in to go bakken uit een achterbak van een auto. En natuurlijk heel veel duiken en snorkelen. Bij klein Bonaire en donkey geacht heb je veel kans om schildpadden te zien! Hoop dat je er wat aan hebt!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:15

Ik ga in april naar Bonaire met een vriendengroep. Heb er zin in !!!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:46

Ik ben er geweest voor stage, maar heb er serieus geestelijk een trauma van. Zou 6 weken heen, maar ben maar 6 dagen geweest. De ezels zelf zijn wel echt super!

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:54

Bijna! Veel plezier jullie 2! *\o/* Genieten!

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:18

Cynthiaaapje schreef:
Ik ben er geweest voor stage, maar heb er serieus geestelijk een trauma van. Zou 6 weken heen, maar ben maar 6 dagen geweest. De ezels zelf zijn wel echt super!

Dan vraag ik me toch af hoe je een trauma kunt oplopen op zo'n heerlijk eiland als Bonaire? :oo

Wat leuk dat jullie vrijwilligerswerk gaan doen bij de Donker Sanctuary!!!
Ik ben vorig jaar september op Bonaire geweest (zie onderschrift) en vorige maand weer (samen met Ntlie_); beide keren een bezoekje gebracht aan de ezels, zo leuk <3
Verder is het kajakken in de Mangrove ook een aanrader, het paardrijden bij Rancho Washikemba, en gewoon lekker genieten van het heerlijke eiland!

Heel veel plezier in ieder geval :j

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:22

wat geweldig moon, echt heel veel plezier
stiekem wel een beetje jaloers hihi

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 10:23

Wat een leuke reacties al! Bedankt allemaal!

max_m @ wat leuk dat je ouders op Bonaire wonen! Bedankt voor de tips, het paardrijden en zwemmen staat zeker op ons lijstje! Als we geld genoeg hebben willen we ook graag leren duiken :) Schilpadden spotten klinkt heel gaaf!

Tiahastrona @ wat leuk! :D kom je ook langs de ezeltjes?

Heranda @ ik had beide topics van je al gezien, prachtige foto's! Heb er echt onwijs veel zin in!
Wij zijn ook van plan om een dagje (of misschien 2 dagen, even kijken als we er zijn) naar Curacao toe te gaan om te gaan zwemmen met dolfijnen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:16

Cynthiaaapje schreef:

Ik denk dat ik weet wat je bedoeld ;-)
Ik ben meerdere keren op Bonaire geweest en laat ik het zo zeggen, de sanctuary ontvangt veel steun van US en NL expats, de rest van het eiland kotst erop...
de manier van handelen,omgaan met bepaalde natuurlijke processen en ''alles maar willen redden'' wat 4 poten heeft komt je op een gegeven moment je keel uit.
Anyway, ik wens je veel plezier, pas goed op jezelf want werken in die temperaturen is zwaar,erg zwaar en ze zullen je flink proberen uit te buiten.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:14

Als het goed is wel. We gaan met groep, dus weet niet wat de rest wil. Maar zijn er 2 weken, dus vast wel tijd voor.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 06:36

Koffers zijn gepakt, we gaan om kwart over 6 richting Schiphol en vliegen om kwart voor 10!
Ik hou jullie op de hoogte. :D

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 07:24

Goed reis moon! :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:34

bevalt het tot noch toe?

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 18:44

Ja wel! Zijn net we3! Snorkelen bij donkey beach. Erg mooi! Dagje vrij nu. Gister gewerkt, hard werken en onwijs warm.. Maar is ook nog even wennen denk ik :)

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 23:40

Alles gaat goed hier! Werk is zwaar maar wel leuk.
Kunnen het tot nu toe prima vinden met de mensen hier gelukkig! :) en de ezels zijn natuurlijk ook erg leuk!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:47

Fijn :D