Wie wil mee? Goedkope western ruitervakantie in Tsjechië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Wie wil mee? Goedkope western ruitervakantie in Tsjechië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 10:40

Ik weet dat bokt soms nog wel eens leuke contacten kan opleveren, dus vandaar dat ik hier ook een oproepje plaats :)
Ik wil op ruitervakantie naar de Country Rose Ranch in Tsjechië. Hier heb ik bokt allemaal fijne verhalen over gelezen.

Afbeelding

Datum staat voor mij al vast: zondag 26 mei t/m zaterdag 1 juni. Dan is het daar ook lekker weer :)
Het is een western ranch! Je bent er zeven dagen, waarvan je vier dagen gaat paardrijden (ongeveer 3 uur per dag) en één dag op excursie gaat in de omgeving. Daarnaast is er altijd nog de mogelijkheid om westernles te volgen.
Leuk detail: er is een zwembad, sauna en hot-tub aanwezig, dus je kunt ook nog lekker relaxen :+
De prijs is all-in (paardrijden, slapen, eten, drinken, lokale alcoholische dranken) 12.000 kronen (ongeveer 470 euro). Als je alleen op de kamer wilt slapen komt er een toeslag bij van 200 kronen per nacht (ongeveer 50 euro voor deze reis).
Vliegen kan goedkoop met Transavia (vanaf Rotterdam op vrijdag en zondag), Easyjet (vanaf Amsterdam elke dag) of Wizz-air (vanaf Eindhoven naar Brno op maandag en vrijdag). Denk aan 100-150 euro retour inclusief bagage. Daarna kun je met openbaar vervoer voor ongeveer 10 euro vlakbij de ranch komen, waar de eigenaren je zullen ophalen.
Kortom: voor ongeveer 650 euro heb je een complete ruitervakantie inclusief vlucht, paardrijden, overnachtingen, eten en drinken 8-)

Wie zou het leuk vinden om met mij mee te gaan?
Je hoeft niet perse bij mij op de kamer te slapen (kostenbesparend), maar ik zou het leuk vinden als er dezelfde week ook mensen zijn met wie je naast het paardrijden kunt optrekken. Dit oproepje is dus niet alleen voor single reizigers, maar ook voor mensen die al een reisgenoot hebben en open staan voor gezelligheid met andere mensen op reis (klinkt dubbelzinnig, maar zo bedoel ik het natuurlijk niet :D).
Er is eventueel de mogelijkheid om vanaf de luchthaven in Praag een auto te huren, zodat je met de auto naar de ranch kunt rijden en vrij bent op de ranch om wat van de omgeving te zien. Hier sta ik ook voor open (om de auto te delen). Je bent dan wel ongeveer 100 euro extra kwijt (in geval van 2 personen totaal).

In mijn profiel staat informatie over wie ik ben (leuke meid van 27 :+). Zou jij het leuk vinden om mee te gaan, dan kun je in dit topic reageren of een PB-tje sturen! :wave:

Set_Elkol

Re: Wie wil mee? Goedkope western ruitervakantie in Tsjechië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:47

ikkuhh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:32

Ziet er echt super leuk uit! het is alleen beetje jammer dat ik die periode niet kan, anders was ik graag mee geweest.
In elk geval heel veel plezier!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 18:11

Wil wel mee, én kan die periode, heb alleen helaas geen geldboompje -O- ga al met paard weg begin mei, en citytripje begin juli dus het houd een keer op :$

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:33

Jaa zeker gaan! Ik heb er de laatste 2 zomers gewerkt (ik werk gewoon, en in plaats van op vakantie te gaan ben ik daar gaan werken..hard werken maar voor mij fantastisch)..mijn tweelingzus heeft er 3 of 4 zomers voorheen gewerkt (totdat ze naar Canada vertrok). De eigenaren, Jan en Annemarie, zijn fantastische gastvrije, gezellig en leuke mensen. Je kunt er veel mee lachen en ze weten ook veel te vertellen over de omgeving. De kamers zijn groot en hartstikke schoon..ontbijt is heerlijk en ze hebben leuke en goede paarden staan die goed verzorgd worden. Aangezien mijn tweelingzus dit voorjaar een kindje krijgt, ga ik 4 weken naar haar cattle ranch in Canada (heel vervelend ;-)), maar het wordt dus niet werken in Tjechië dit jaar ivm mijn vakantiedagen. Alvast ontzettend veel plezier en hopelijk vindt je nog een maatje!

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:36

OOOOOOOOOOOH. Dit is iets voor mij. Wil al jaren graag naar een westernranch in Frankrijk maar dat is zooo ontzettend duur... Hoe is het klimaat op deze locatie?? Ik kan niet zo goed tegen erge hitte (en dan hoef ik ook nooit zo nodig paard te rijden, hihi) maar mooi weer is natuurlijk wel erg gewenst :-)

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:43

Het is er vooral mooi weer; veel zon en lekkere temperaturen. Ik ben zelf ook niet van de hitte a la Spanje. Geef mij dan maar een Canada of Scandinavië. Het is er overdag lekker warm, meestal wel met een windje en 's nachts koelt het over het algemeen goed af. En op z'n tijd valt er ook eens regen of onweert het. Ik heb het heel goed kunnen uithouden tijdens het werken..natuurlijk hebben ze daar ook wel eens echt hele warme perioden alaa halverwege de 30 graden of warmer. Maar je kunt ook een week lang lekker 23-25 graden hebben ;).

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 18:53

Wat een leuke reacties! Nu krijg ik nog meer zin om te gaan :):)
Fijn dat het eind mei ook lekker weer kan zijn, dat vind ik ook wel lekker! Ik ben twee jaar terug begin mei geweest (en iets noordelijker in Tsjechië) en toen was het rond de 17 graden. Maar ik moet zeggen dat 20+ mij beter in de oren klinkt :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:57

Oooooh dit klinkt gaaf! Ben alleen wel een stuk jonger dan jij maar dit klinkt me wel heel goed in de oren..

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:52

Ooh sorry, je gaat inderdaad wat vroeger in het seizoen. Ik was er beide keren in augustus. Maar heej..ook mei zal het er gerust rond de 20 graden zijn. En anders even aan Jan en Annemarie vragen..maar mooier weer dan in nederland is zeker!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:07

Ik ben ook wel een stukje jonger, word in april 20, maar dat hoeft wat mij betreft niet uit te maken :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 06:32

Apollo schreef:
Het is er vooral mooi weer; veel zon en lekkere temperaturen. Ik ben zelf ook niet van de hitte a la Spanje. Geef mij dan maar een Canada of Scandinavië. Het is er overdag lekker warm, meestal wel met een windje en 's nachts koelt het over het algemeen goed af. En op z'n tijd valt er ook eens regen of onweert het. Ik heb het heel goed kunnen uithouden tijdens het werken..natuurlijk hebben ze daar ook wel eens echt hele warme perioden alaa halverwege de 30 graden of warmer. Maar je kunt ook een week lang lekker 23-25 graden hebben ;).

Afgelopen zomer was het in Kelowna anders ook goed 45 graden overdag zonder wind en snachts ijskoud. :))

Foto's zien er leuk uit!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 07:58

Jammer dat ik dan niet kan. Heb 2 jaar geleden hier gereden, is een echte aanrader!! Onwijs leuke paarden en mensen en een prachtige omgeving :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 09:47

in mei was het heerlijk weer, ik had altijd wel een tshirt aan of hemdje. Mijn foto's hierboven zijn uit mei.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:53

Anthea schreef:
Apollo schreef:

Afgelopen zomer was het in Kelowna anders ook goed 45 graden overdag zonder wind en snachts ijskoud. :))

Foto's zien er leuk uit!

Ooh nee, ik zal ook niet beweren dat het koud is in Scandinavië / Canada..integendeel; warme droge zomers en koude winters. Ook wij hadden in Kelowna behoorlijke warme temperaturen inderdaad. En vorig jaar bij mijn zus (buurt van Edmonton) hadden we half september dagen van 30-32 graden overdag; en daar zat ik dan met mijn jetlag 4 uur zonder pet/hoed/cap op het paard koeien te drijven, haha totdat ik bijna van mijn stokje ging ;-). Maar doordat het 'snachts zo sterk afkoelt, is de warmte toch totaal anders dan als je in Spanje zit. En die warmte, dat landklimaat-achtig, heb je ook meer in Tjechië (om maar even ontopic te blijven). Heerlijk en goed uit te houden :).

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:47

Ik denk dat ik, als ik ga (en ik ben toch wel serieus aan het overwegen :-D) ga in één van de drie weken in augustus dat mijn vriend op rondreis is door Canada. Zie het toch niet zitten om 3 weken alleen in ons huisje te zitten en dan heb ik nog wat om naar uit te kijken in de tijd dat hij weg is :'')

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 18:38

Ik heb mijn vakantie geboekt :):) Ben erg benieuwd na alle positieve verhalen hier! :)