Rondreis door de UK

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Rondreis door de UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 16:29

Hoi!

Ik zit op dit moment in het 1e jaar van de lerarenopleiding Engels. Het is de bedoeling dat we volgend schooljaar zo'n 2,5 maand op ''stage'' gaan in een Engelstalig land. Nu hoeft dat niet zo letterlijk te worden genomen, want het gaat er vooral om dat je 2,5 maand in zo'n land verblijft en je veel begeeft onder de natives. Ik zat dus te denken aan een rondreis door de UK.

Maarrr.. daar komt nogal wat bij kijken :+
Het is namelijk zo dat ik met minimaal 1, maximaal 4 klasgenootjes wil reizen. Ik zit erover te denken om gewoon een busje of camper te huren voor 2,5 maand, waar we dus ook in kunnen slapen.
Òf we kunnen een gewone auto huren, wat dagjeswerk doen bij mensen (op boerderijen e.d.) in ruil voor eten en een nachtje slapen.
De dagen dat we geen werk kunnen vinden of aan het reizen zijn zouden we dan in hostels of bed & breakfasts moeten slapen.

Ik weet helemaal niet of dit haalbaar is. Ik ben dan ook hard op zoek naar verhalen van mensen die iets dergelijks gedaan hebben, maar op Google krijg ik vooral reisbureaus die me reizen willen aansmeren :D
Heeft iemand hier ervaring mee, en misschien nog goede tips om bijvoorbeeld de kosten zo laag mogelijk te houden?

Groetjes, [***]

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:04

Ik ben even vergeten wat de naam van de trein maatschappij is, maar er is een "nieuwe" trein maatschappij in the UK waarmee je dus voor 7 tot 10 pond per persoon een enkeltje kunt kopen van bijvoorbeeld Edinburgh naar New Castle of London of andersom.

Zo bieden ze ook een reis aan van New Castle naar Amsterdam voor 25 pond per persoon. Geen geld voor dat aantal km.

Op die manier is het dus betaalbaar om door the UK heen te komen en niet alleen in Engeland te blijven.
Je kunt dan ook makkelijk een bus of trein pakken naar een stad verder op.

Wat betreft slapen zou je inderdaad hostels kunnen kiezen.
Bed and breakfast is vaak net zo prijzig als een hotel maar een meer huiselijke sfeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:47

Leeeuk, the UK is prachtig! <3 Ik geen rondreis gemaakt, maar wel een half jaartje in Durham gestudeerd. Als je met z'n tweeën zou gaan dan zou je nog kunnen proberen om te couchsurfen om in ieder geval kosten voor overnachting te besparen. Mocht je toch voor het openbaar vervoer gaan, dan zou ik een Young Person Railcard aanschaffen zodat je in ieder geval korting krijgt met de trein. De tip van Raponsje over goedkope treinen betreft denk ik Megabus of Megatrain of anders http://www.crosscountrytrains.co.uk/. Zorg er dan wel voor dat je een creditcard hebt als je die kant op gaat; soms kun je het niet contant betalen en kunnen reserveringen alleen met creditcard worden betaald. Maar dan kun je inderdaad voor 15 pond van Newcastle naar London en dat is écht een prikkie! :)
Je kunt ook je treinkaartje op de officiële website van de treinen vooraf reserveren. Als je dat enkele maanden van tevoren doet dan kan dat je ook enorm veel geld schelen :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:52

Ik moest voor de lerarenopleiding ook drie maanden naar een Engelstalig land. Ik ben via school op een college terecht gekomen, drie maanden op de campus daar gezeten. Via school kon ik ook een beurs aanvragen, scheelde ook weer in de kosten.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:53

Even een tip: google eens op WWOOF :) Is een organisatie van organisch producerende bedrijven die vrijwilligers zoeken. Ze zullen meestal wel mensen zoeken voor iets langer dan één dag, maar ik denk dat je dat soort werk sowieso lastig zal kunnen vinden. (Tenslotte, dan zijn ze waarschijnlijk eerst de halve dag bezig je uit te leggen wat je moet doen etc., dus winnen ze er niet zo heel veel mee..) Maar voor een weekje is er zeker op te vinden :) Het gaat dan dus om vrijwilligerswerk op allerlei verschillende soorten boerderijen en je krijgt in ruil dus eten en onderdak :)

Monchou

Re: Rondreis door de UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 21:23

Ja helaas kunnen we geen beurs aanvragen, we moeten echt alles zelf betalen.
Ik ga eens even op zoek, bedankt voor de hulp tot nu toe al :D