1 maand Australië (Brisbane - Cairns)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caat_eve

1 maand Australië (Brisbane - Cairns)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 03:01

Hallo Allemaal,

Ik ben van plan om in juni/juli een maand naar Australië te gaan met mijn zusje (21 en 20 jaar). We willen graag rondreizen, ik heb mezelf al een beetje geinformeerd via het internet. Overal lees ik de tip dat je niet te veel moet willen zien. We kiezen er waarschijnlijk voor om van Brisbane naar Cairns te reizen. Ik wil graag horen hoe jullie dit aangepakt hebben.

We hebben al een lijst gemaakt met dingen die we graag willen zien, zoals:
-Fraser Island
-Great Sandy Marine Park
-White Sunday Islands
-Cape Tribulation
-Fitzroy Island
-Palm cove
Dit zijn allemaal uitstapje die op de route liggen tussen Brisbane en Cairns.

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen om een paar dingen duidelijk te krijgen. Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe iedereen het met vervoer doet? Van Brisbane naar Townsville is een aardig stuk, is hier een treinverbinding oid?

We zijn nu nog in de oriënterende fase en we willen zo veel mogelijk informatie verzamelen. Dus ik hoor het heel graag van jullie als ik must-see uitstapjes ben vergeten of als jullie andere tips hebben. Ik lees ook veel dat het overnachten (in hostels) makkelijk te regelen en goedkoop is, hoe is jullie ervaring hierin?

Alvast bedankt :)

Shayenne93

Re: 1 maand Australië (Brisbane - Cairns)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 03:08

Super leuk dat je naar Australie gaat!

Dit topic gaat over Australie en daar kan je dus veel informatie in terug vinden :) Succes ermee

[BEU] Australië 2011

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 11:20

Dat is inderdaad het perfecte topic voor jou!

Er rijden treinen, maar de meesten kiezen voor de bus (greyhound is het de meest bekende, maar er rijden andere, vaak goedkopere en minder drukke bussen), verder kun je via hostelworld.com makkelijk hostels boeken. Hierbij betaal je volgens mij over het algemeen wel iets meer, maar dan heb ik het over 2 dollar oid. Niet alle hostels zijn even schoon overigens, maar je kunt er zelf koken en het regelen is zeker makkelijk, maar eigenlijk alles is hier heel goed te doen en regelen. Gaaf dat je gaat en alvast veel plezier, ook met de voorpret! :D

Oh en maak je niet teveel zorgen, er wordt erg veel reclame gemaakt voor alle must-sees, zelfs als je niets zou boeken/regelen kom je daar nog terecht als je gewoon van hostel naar hostel reist en zo nu en dan een reisbureau binnen loopt (bijna iedereen gaat voor ongeveer hetzelfde en de hostels weten ook wel hoe ze moeten adverteren).

Goof

Re: 1 maand Australië (Brisbane - Cairns)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:55

Leuk TS, ik ga in juli ook 1 maand naar Australie.
Ik huur een auto en doe alles zelf. Geen tours, geen hordes toeristen, maar dat ligt er maar net aan of een auto huren mogelijk is voor je natuurlijk.
De bus is in heel Australie prima te doen, kijk eens bij bv Greyhound.